Gå til innhold

Tv-serier som ikke kommer fra USA


Anbefalte innlegg

Hvorfor blir det egentlig sendt så få tv-serier som ikke er produsert i USA.

 

Tenk på alle de forferdelige tv-seriene som blir sendt på dagtid og seint på kvelden. Disse pengene kunne vært brukt på bedre serier!

 

For all del, det finnes mange bra amerikanske serier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo også en god del skandinaviske serier som går, selv om jeg godt kunne vært foruten noen av disse også. På prinsipielt grunnlag er jeg enig med trådstarter, det burde vært brukt penger på bedre serier. Problemet er den praktiske løsningen, da man trenger bedre serier å kunne kjøpe. Jeg savner ikke "Helene og gutta", "Rex" eller "Derrick", og jeg ser ikke forskjellen på å kaste bort penger på amerikanske serier, eller å kaste bort penger på andre lands serier bare fordi de snakker ett annet språk. Men at dem som kjøper inn serier trenger et spark bak, er jeg fullstendig enig i.

Lenke til kommentar

Ja, takk gudene for Hotel Cæsar. Vet ikke helt hvor ironisk jeg var der. Grunnen til at de fleste serier er amerikanske ligger vel egentlig i verdenshistorien. USA har jo egentlig aldri vært ordentlig i krig, og de har vært offer for innvandring, og folk flest søker fortsatt lykken der den dag i dag osv. Det jeg vil frem til er vel at det er USA som har det meste av "makta og tilliten".. Dessverre...

Lenke til kommentar

Eg vil tru det blir laga ein del fleire seriar i USA enn resten av verda. Forøvrig er det veldig greit å sjå ein serie med talespråk ein forstår. Finske dramaseriar er ikkje akkurat det eg kunne tenke meg å sjå ein torsdagskveld.

 

Storbritannia lagar mange gode seriar, men samanlikna med USA blir det nok veldig lite. Norske seriar er eg ikkje vidare imponert over. Seks som oss, Hotel Cæsar, Holms... eg ser heller på veggen.

Lenke til kommentar

Tro det eller ei men amerikanere er jo generelt kritiske til hva som sendes på tv, så det er vel derfor at de dominerer markedet. Er ikke lett og finne utenlandske serier som matcher Sopranos, 24, Lost osv. Også sitcoms er jo som regel amerikanske. Norske sitcoms er det jo Tore Ryen som har diktatur på, og britiske er jo bare søppel. Hollywood har jo blitt en større del av amerikansk tv som innebærer en større budsjett hos produsentene, som vanligvis medfører bedre kvalitet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...