Gå til innhold

Asus P5B-E og Asus P5B-E Plus *Styr Unna*


Footy

Anbefalte innlegg

Om dere har tenkt på en av disse kortene og skal bruke det interne lydkortet... styr unna...

 

Det er et kjent problem med kortene det du får knitrelyder og en høy igjennomtrengende konstant lyd ut av høytalerene..

 

Asus har ingen fix på dette men fortsetter å selge kortet uten å si i fra til kjøpere..

 

Eneste løsning funnet så langt er å koble ut den interne pc-høytaleren..

Men selv dette reduserer bare lyden sterkt og ikke fjerner det...

 

Om Noen Klarar Å Finne En Løsning Som Jeg Ikke Har Klart Å Lete Meg Fram Til, Si I Fra...

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom problemet skyldes produsenten kan du levere kortet tilbake til butikken og få pengene igjen  :)

 

Selv har jeg nylig kjøpt P5B VM og har ikke opplevd noe tull.

7815320[/snapback]

 

Vel problemet er at jeg ikke gidder å sende det tilbake, mye styr. Hadde det vært alt annet så ja... men ikke HK

Lenke til kommentar
Dersom problemet skyldes produsenten kan du levere kortet tilbake til butikken og få pengene igjen  :)

 

Selv har jeg nylig kjøpt P5B VM og har ikke opplevd noe tull.

7815320[/snapback]

 

Vel problemet er at jeg ikke gidder å sende det tilbake, mye styr. Hadde det vært alt annet så ja... men ikke HK

7815363[/snapback]

 

Skjønner det. Hadde et lignende dilema med et kabinett hvor det innebygde lcd displayet nektet å temperatur. Gadd aldri å demontere hele pc for å få byttet kabinettet :p

Lenke til kommentar

Heisann...

 

Har selv et P4C-800 deluxe kort hvor man får noe "støy" på lyden, noe ala det du beskriver her...

Asus hadde som kjent ingen forklaring på fenomenet men, det som viste seg å bli redningen hos meg var å installere lydkort-driverne via enhetsbehandlingen, og ikke via installasjonsprogrammet...

 

Pussig nokk, aldri mer forpestende støyende lyder...

men, installerte jeg via "install" programmet var jævelskapen tilbake...

 

Det fungerte for min del.. Aner ikke om det kan være til hjelp for dere men, er jo verdt et forsøk...

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Om dere har tenkt på en av disse kortene og skal bruke det interne lydkortet... styr unna...

 

Det er et kjent problem med kortene det du får knitrelyder og en høy igjennomtrengende konstant lyd ut av høytalerene..

 

Asus har ingen fix på dette men fortsetter å selge kortet uten å si i fra til kjøpere..

 

Eneste løsning funnet så langt er å koble ut den interne pc-høytaleren..

Men selv dette reduserer bare lyden sterkt og ikke fjerner det...

 

Om Noen Klarar Å Finne En Løsning Som Jeg Ikke Har Klart Å Lete Meg Fram Til, Si I Fra...

7815196[/snapback]

 

Hmm, har Pb5-E pluss selv, og har ikke opplevd noe feil på lyd, hverken via lydkortet eller beeperen på HK. Har også bygd pc'er på PB5-E uten å oppleve noe tull. Hvordan arter det seg hos deg? Hvordan får du frem ulydene, for å si det sånn?

Lenke til kommentar

Tror noen kort er "dårlige" og at dere som har slike plager bør returnere.

 

Selv har jeg P5B Deluxe/Wifi koblet til NAD 114/218 og Dali 909. Jeg har aldrig hatt problemer med lyden, faktisk et av de bedre innebygde lyddelene jeg har vært borti.

 

Har vært klager på så å si alle P5B modellene, men jeg har ikke hatt problemer, værken med medfølgende driver eller oppdatert driver.

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig P5B E-Plus i forbindelse med bygging av ny PC.

Jeg har et ESI Juli@, men tenkte jeg skulle teste lyden i det innebygde, bare for "moro-skyld".

 

La med en gang merke til at det var mye støy, og når jeg drar rundt vinduer o.l. på skrivebordet, høres det en buzze-lyd i hodetelefonene. Har vell noe med elektronikken i hovedkortet å gjøre. Jeg testet med å stille alle lydnivåer på maskinen på maks, og skrudde ned volumet på "speaker out". Står på rundt 5% volum der nå.

 

Virker som om lyden, og dermed også støyen var gaina opp ekstremt mye av en eller annen grunn. Etter justeringer ble lyden helt OK, men kan ikke sammenliknes med den fra Juli@ kortet.

 

 

Støyen ble i alle fall borte :)

Endret av severin20
Lenke til kommentar
ja vi får se i morgen når jeg får HK og kobler på mine cerwin vegaer.. sprenger de pga. skurring, skal jeg saksøke de  :D

7891244[/snapback]

 

Du bør IKKJE koble en PCt til vanlig hifi-utstyr. Grunnen til det er at PCer ofte gir ett spenningssjokk gjennom lydutgangene akkurat når man skrur de på. Det KAN ødelegge forsterkeren din dersom du er uheldig.

Lenke til kommentar
ja vi får se i morgen når jeg får HK og kobler på mine cerwin vegaer.. sprenger de pga. skurring, skal jeg saksøke de  :D

7891244[/snapback]

 

Du bør IKKJE koble en PCt til vanlig hifi-utstyr. Grunnen til det er at PCer ofte gir ett spenningssjokk gjennom lydutgangene akkurat når man skrur de på. Det KAN ødelegge forsterkeren din dersom du er uheldig.

7893643[/snapback]

Har hatt en Pa forsterker og nad forforsterker på denne innebygde realteken(alc880) i snart 1,5år nå.. funker 100% her, men men..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke dette problemet som trådstarter nevner. Jeg har ASUS P5B deluxe WiFi. Men jeg vet at problemet har eksistert en stund på disse kortene og det løste seg raskt ved BIOS update.

 

Kanskje det er tingen å prøve, en BIOS update? Jeg kjører på optisk til min forsterker, og har Vista og kan ikke si jeg har noen problemer med hverken lyd i alle 5.1 kanalene eller susing/knitring i høytalerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...