Gå til innhold

Synder i Bibelen. Hovedemne "How ble onani en synd


Anbefalte innlegg

Hva fantaserer jeg om når jeg ser en vakker kvinne? Tenker jeg da på henne som en jeg kunne ha tenkt meg å ha sex med, eller noe vakkert som jeg kan takke Gud for?

Det er bedre å onanere med tanken eller et bilde av henne, enn å voldta henne. Grunnen til at mange voldtar kan nok være fordi det er vanskelig å få en som henne eller at de tenker, som jeg har sagt, at det er bedre å onanere for å få en god følelse av henne..

Sensurering av all sex, ingen informasjon om onani, ++, kan også psyke ut folk til å voldta, siden de må vente til de er 16-18 for å ha sex.

 

 

I mange land verden over, især USA, er det vanskelig å ha god nok økonomi hvis man får et barn. Barnehage, mate ett nytt familie medle, klær, ting, leker... blablabla... det er bedre å la sæden til spille på marken enn i plastikkposen, enn å skape ett nytt liv og sende økonomien øst mot jævla Bush og Co.

 

 

Men disse jævla idiotene som lagde Kristendommen burde skjønne at de ikke skal få lov til å bestemme over andre. Det er som om jeg skulle ha sagt at "Sove er en synd, hvis du ikke sover på natten". Det er akkurat det samme som Kristendommen sier:

Likhetene er:

-Ikke sove mens man sover er som ikke å få orgasme mens man har samleie.

-Bare some mens det er kveld og bare ha samleie når man har en partner.

 

 

Før i tiden, i vikingtiden, var det ikke en synd å hverken runke, gå naken, se på noen ha sex eller andre ting. Sett noen Aztecere gå rundt med BH? Høres sykt ut... Kristendommen og mange andre dommer ble laget for å få kontroll over andre ja, nekte dem det gode liv...

 

Syke folk, spørr du meg. De som skrev ned bibelen har sikkert hatt det jævlig og lar så andre lide under deres penn... fjær mener jeg.

Endret av Articfare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig. Det er sykt at det er blitt neativt. Man blir bedre kjent med kroppen sin.

7813369[/snapback]

 

 

Joda det kan være riktig, men man blir jo desto mindre kjent med en annens kropp?

 

Tror heller det har med reproduksjon og gjøre, man skulle ikke tukle med seg selv i en verden der mennesker var mere utsatt for dødlige sykdommer, ulykker osv.

 

Derfo burde all energi settes inn på reproduksjon i stedet for tifling med seg selv.

Dette har muligens da blitt tolket på forskjellig vis av senere religiøse ledere og man har da fått denne form for synd.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig. Det er sykt at det er blitt neativt. Man blir bedre kjent med kroppen sin.

7813369[/snapback]

 

 

Joda det kan være riktig, men man blir jo desto mindre kjent med en annens kropp?

 

Tror heller det har med reproduksjon og gjøre, man skulle ikke tukle med seg selv i en verden der mennesker var mere utsatt for dødlige sykdommer, ulykker osv.

 

Derfo burde all energi settes inn på reproduksjon i stedet for tifling med seg selv.

Dette har muligens da blitt tolket på forskjellig vis av senere religiøse ledere og man har da fått denne form for synd.

7819456[/snapback]

 

Hvis man skal ha unge hver gang man får utløsning, så blir alle verdens land til slutt mer overbefolket enn Kina og India til sammen. Ikke akkurat så lurt i lengden.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig. Det er sykt at det er blitt neativt. Man blir bedre kjent med kroppen sin.

7813369[/snapback]

 

 

Joda det kan være riktig, men man blir jo desto mindre kjent med en annens kropp?

 

Tror heller det har med reproduksjon og gjøre, man skulle ikke tukle med seg selv i en verden der mennesker var mere utsatt for dødlige sykdommer, ulykker osv.

 

Derfo burde all energi settes inn på reproduksjon i stedet for tifling med seg selv.

Dette har muligens da blitt tolket på forskjellig vis av senere religiøse ledere og man har da fått denne form for synd.

7819456[/snapback]

 

Jenter ønsker ikke like mye sex som gutter...

Betyr dette at gud ønsker at mannen skal ha sex med flere kvinner eller at mannen skal bli plaget av sin seksualitet?

 

Fra ett evolusjonsstandpunkt betyr observasjonen over at menn som får mange barn vinner fram... mens kvinner som er selektive får sterkest barn...

 

Uansett -- så lenge det ikke er tillatt med polygami, så er onani en form for å gi sin kvinnelige kjæreste rom for å slappe av mellom øktene...

Lenke til kommentar
Bare av ren interesse; hvor i Bibelen står det at onani er synd? Hadde ingen anelse. Om jeg ikke husker helt feil så står det vel at man ikke skal lengte seksuelt etter en annen manns hustru. Samt ikke ha sex utenfor ekteskapet. Jeg tviler på at onani går under definisjonen sex.

7814712[/snapback]

 

 

Hmmh, i bibelen står det at man skal ikke la sin sæd falle til bakken :yes:

 

Det er altså bare gutter som ikke har lov til å onanere  :tease:

7817329[/snapback]

Kanskje hvis man spermer på bibelen så er det greit? Hellig på hellig right? :w00t:

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

GT er ikke noe du skal lese som ei bok. GT skal tolkes, og det er opp til hver enkelt hvordan man tolker dette!

 

Selv er jeg kristen og kan si at onani ikke er en synd.

Det er heller ikke homofili!

 

Det det står i boken er at munker hadde seksuell omgang med små gutter, og at dette ikke var lov!

 

Sex mellom to menn er greit, men ikke mellom en mann og en gutt!

Lenke til kommentar
GT er ikke noe du skal lese som ei bok. GT skal tolkes, og det er opp til hver enkelt hvordan man tolker dette!

 

Selv er jeg kristen og kan si at onani ikke er en synd.

Det er heller ikke homofili!

 

Det det står i boken er at munker hadde seksuell omgang med små gutter, og at dette ikke var lov!

 

Sex mellom to menn er greit, men ikke mellom en mann og en gutt!

7820967[/snapback]

 

Og i følge bibelen er alle som har hatt mensen gamle nok tl å giftes bort og ha sex...

Da gjelder vel "gamle nok til å få utløsning" for gutter..?

Lenke til kommentar
GT er ikke noe du skal lese som ei bok. GT skal tolkes, og det er opp til hver enkelt hvordan man tolker dette!

7820967[/snapback]

Tolker du Guds ord? Er det ikke passe arrogant å tillegge skaperen meninger han kanskje ikke har? Det eri kke sånn at du bare kan spørre ham hva han mente heller...Jeg har aldri helt skjønt meg på de som mener at Bibelen er Guds ord, men likevel tolker den og overser deler av den som ville vært pinlige og/eller umoralske (steine en sønn som er ulydig, eller holde slaver, for eksempel).

 

Hvis det er opp til hver enkelt å tolke GT så kan jeg sikkert finne et vers som jeg kan vri til slik at jeg kan rettferdiggjøre både den ene og den andre ulumskheten. Det er vel ikke særlig lurt å etterlate seg en bok som må være så mye til gjenstand for tolkning for at man skal få noe ut av den at man kan vri dens innhold til å støtte alle mulige ytterpunkter.

Lenke til kommentar

Det bibelen sier har forandret seg for hver "utgave" som har kommet ut, hver oversettelse har kommet med en ny tolkning av det som står der og jeg tror også dette med onani (om det noen gang hadde noe med det å gjøre) har blitt "rettet" på. I de tidligere utgavene så er det resultatet av handlingen som blir vektlagt, men i de nyere så er det selve handlingen og ikke resultatet som oftest blir vektlagt noe som kan forandre betydningen betraktelig.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig. Det er sykt at det er blitt neativt. Man blir bedre kjent med kroppen sin.

7813369[/snapback]

 

 

Joda det kan være riktig, men man blir jo desto mindre kjent med en annens kropp?

7819456[/snapback]

 

 

Dette er jeg helt uenig i. Blir du flinkere til å kjøre andres biler om du lar være å kjøre din egen? Selvfølgelig trenger man å øve for å bli flink, og om man spiller på sitt eget horn, får man i alle fall kjennskap til hvordan en kropp kan fungere. Så gjelder det å overføre kunnskapen til bruk på en annens kropp.

Lenke til kommentar
Ikke det at jeg leser bibelen, men tror jeg husker hvordan den scenen utspilte seg.

Det var altså en kar som het Onan. Han var selv singel, og hadde ingen barn.

Men han hadde en bror, som hadde en svært fruktbar kone. De hadde heller ingen barn.

Så døde hans bror brått, før han rakk å forplante seg. Derfor måtte Onan ta på seg ansvaret på å før slekta videre. Så han lå med sin brors kone, men så gjorde han det vi i disse dager kaller "å hoppe av i svingen", så alle de viktige dråpene gikk til spille på bakken. Dette skulle visstnok være en synd hvor Onan har tøyset med det harmoniske rundt sex, eller noe. Hvis en prest/teologstudent kunne si nøyaktig hvordan denne historie går hadde det var superdupert.

Dette har ingenting med onani å gjøre.

 

Etter den gamle moseloven, så var det slik at hvis en gift mann døde, så skulle hans yngre bror (hvis han ikke var gift selv) gifte seg med enken. Det første barnet de fikk skulle da være den avdødes barn. Onan ville ikke gi broren sin noe barn, og spilte derfor sæden til jorden. Det som var problemet med dette var da ikke at han "onanerte", men at han ikke ville føre sin brors navn videre.

 

Onani står det svært lite om i seg selv i Bibelen. Men den vanlige oppfatningen blant kristne er at onani i eg selv ikke er en synd. Men onani fører ofte med seg at man tenker seksuelt på andre personer, noe som derimot er synd.

Lenke til kommentar
Jeg redigerer litt på emnetittelen så den handler om synder i Bibelene. Hovedemnet er det vi skal diskutere primært, men det er greit med litt OffTopic, men skriv iværtfall hva du mener om hovedemnet uansett!

 

Etter vi har gjort ferdig diskusjonen (tre uker perr diskusjon) finner vi en annen synd vi kan diskutere om. Slutten på diskusjonen vil stå i denne posten og jeg vil også ta en konklusjon.

 

 

Hvordan ble onani en synd.

 

Onani er en av de mange naturlige tingene man kan gjøre med kroppen. Det er en mastrubering av kjønnsorganet og kan føre til orgasme, den deiligste følelsen man kan få. En følelse som lar deg slappe av og gir deg en smakebit av sex.

Les mer om onani

 

Men hvorfor og hvordan har onani blitt en synd i kristen og andre relgioner? HVorfor ble det en så stor synd at man ble satt i tvangstrøye hvis man gjorde det?

 

Prinsippet til omskjæring var å få penishodet mer følsomt og gjøre det vanskligere å få orgasme. Dette er ganske sykt, spørr du meg, og er du ikke enig når jeg sier at krig er en større synd enn onani?

 

Inderne onanerte og de har gjennom tidene fortalt at det var sunt og godt og det var nok få som skjulte det.

 

 

Min mening for at det er sett som en synd er for å nekte folkene en god følelse, ikke vet jeg hvorfor, men får å få en del kontroll over folkene på, på en syk måte. Det er andre ting jeg ikke får presset fram, så mens jeg tenker over det, hva er din mening for at onani ble nektet av kristendommen?

 

 

Articfare :)

7813290[/snapback]

 

Vel, det som har ført til det jødiske og [det spesielt overdrevne] kristne synet på onani er det at disse religionene lærer at "du ikke skal la sæden gå til spille". Islam, som jo stammer fra jødedommen slik som kristendommen, ser på onani som en bra ting eller som noe man gjør for å motvirke seksuell-hissighet [dvs. det er bedre at du onanerer enn at du går og voldtar noen...]

Lenke til kommentar
Seksualiteten er tabubelagt under kristendommen, jødedommen og islam. Som kjent har alle de som i sin tid opprettet disse religionene Abraham som stamfar.

 

Ergo: Abraham tabufiserte onani!

7813491[/snapback]

 

Det er galt å si at Islam ser på seksualitet som tabubelagt... Så lenge man er gift kan man som muslim ha sex [med sin kone...] så mye man vil og akkurat slik man vil.

Jødedommen har det synet at innenfor ekteskapet er det en plikt for mannen å tilfredstille [les: ha sex med] sin kone...

For Kristendommen er jeg enig i at seksualiteten har vært, og i mange tilfeller fortsatt er, tabubelagt...

Lenke til kommentar

Onani er jo en synd i alle religionene.

 

Det var en gang en man som Onan. Broren hans døde og Onan giftet seg med kona hans. Han lå med kona men spermet ikke i henne og lot sæden spille på jorden. Det Onan gjorde var ondt i Herrens øyner.

 

Det var altså pga Onan vi fikk forbud mot å onarere (runke)!

 

Onan+i = Onani

 

Jævla Onan, kunne han ikke ha hatt vanlig sex!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...