Gå til innhold

uflaks med asus ?


airguard

Anbefalte innlegg

Har hatt en mengde hovedkort, og fikk nå et asusp4b-533 kort som rapportert feil på minnet (twinmos 256-2700)

Jeg prøvde alle tre slotene og tenkte da er det feil på minnet, men prøvde det derimot på et msi p4-533kort og det var i orden.

prøvde forøvrig en corsair 512 brikke med samme sørgelige resultat på asus kortet.

 

Dette er andre gang jeg kjøper asus og de to gangene har jeg vært nødt til og returnere kortene.

Dette må vel være uflaks ?

 

Har hatt et utall andre typer h.kort uten problemer (msi, aopen og abit)

Ettersom jeg har skjønt her er asus kvalitet, dessuten dyrere enn andre kort, derfor irriterer dette meg noe voldsomt.

 

Flere erfaringer mottas med takk, med tanke på hva jeg skal ha i retur (tviler på asus nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus sliter for tida, kvaliteten er ikke slik kjøperne forventer. For kjøper man Asus forventer man hovedkort som er fjellstø og uten problemer, og Asus har levert produkter i 2002 som ikke tilfredstiller kjøpernes forventninger. Tenker da spesielt på P4S8X og P4T533 som har hatt problemer med strømstyringen til CPU og minne. Det betyr ikke at Asus generelt ikke er bra, men at man også med Asus bør sjekke ut bruker-erfaringer av det enkelte hovedkort før man går til innkjøp, hvis man vil være helt sikker på å få et stabilt hovedkort.

 

Så moralen er: Ikke stol blindt på Asus sin gode historie, selv om de fleste brukerne ikke har problemer med hovedkortene deres :cool:

 

[ Denne Melding var redigert av: rondespiret på 2002-11-30 17:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-30 15:22, skrev Kjetil J:

Har nettopp kjøpt et P4B533-E, og er veldig fornøyd. Men den er kresen når det gjelder RAM!


 

kresen når det gjelder minne ? så hvis komplett tester kortet med superminne så får jeg det i retur ?

Dette liker jeg dårlig, et hovedkort bør da ta de fleste vanlige minnebrikkene som man får kjøpt.

Hvis ikke bør de legge ned og gi seg.

 

Jeg trodde twinmos og corsair var bra nok.

 

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-11-30 21:36 ]

Lenke til kommentar

Jeg har asusA7v333 og er kjempefornøyd. Men pass på å få godt minne, for min rambrikke fungerte ikke. Kan ikke si om det var kortet som var kresent, men best å vere på den sikre siden.

Brukte foresten NANYA som stod i deres kompitabeliste, men byttet så til kingston(som ikke står der), og da funket det.

Lenke til kommentar

Har hatt Asus kort på min K6-233, P3-700@933 og nå min P4-2.4 og ikke hatt noen problemer. Har også hatt AOpen hovedkort (Da jeg hadde en P2-400), der var det heller ingen problemer. Hadde et ABIT BH6 engang som døde for meg etter 3 måneder.

 

Merker meg dog at Asus hoster litt på noen punkter nå om dagene, som nevnt P4S8X og P4T533 korta. Men mitt P4B533-E kort funker helt greit. Noen ganger er man uheldig og får kort som ikke funker. Noen ganger flere ganger på rad, hvis man er ekstra uheldig. Kjenner til sånne tilfeller, men det ordner seg som regel til slutt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært heldig med mitt Asus P4S8X som fungerer helt fint, men jeg kommer ikke til å kjøpe nytt Asus hovedkort etter bare å ha lest de første testene, som ofte er utført med kort som er "perfekte teknisk". Vil du være sikker på å få et hovedkort uten barnesykdommer eller konstruksjonsfeil, vent til produktet har vært ute i salg noen uker, slik at du kan sjekke opp med "vanlige brukere" om kortet fungerer.

 

Min anbefaling: Ikke stol blindt på at Asus leverer perfekte hovedkort, i år har de har bevist at de ikke alltid gjør det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 10:48, skrev z10an:

Hoved kort for Intell Prosessorer kombinert med DDR ram er noe drit... de fleste ram-brikker er inkompitable...prøv Registered orginal ram så vill det sikkert funke


 

øh?? Det der tror jeg du må underbygge litt mer... Tror det er endel på dette forumet som har den konfigurasjonen som ikke har problemer...

 

sof :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...