hansol123 Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Hei! tenkte og bestile meg pc snar nå som stalker kommer ut osv. men tenkte jeg kunne spare noen kroner hvis jeg bestilte ifra usa. kjenner noen som har adresse i usa og tenkte og få sendt pakken dit ifra tigerdirect og til adressen og derifra til norge. kan jeg da komme unna toll osv? tenkte å kjøpe dette: E6400 prossesor EVGA nForce 680i SLI NVIDIA EVGA GeForce 8800 GTS 640MB OCZ 1024MB PC7200 DDR2 evt sende det rett ifra de til mg ettersom den "adressen" bare blir sendt ifra 2 ganger i åre
pizzafordi Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 du må minst ha 1.5 gb ram helst 2gb ram, skjermkortet ditt blir ubrukelig uten.
_sindre_ Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 du må minst ha 1.5 gb ram helst 2gb ram, skjermkortet ditt blir ubrukelig uten. 7811477[/snapback] Jeg tviler nå på at det blir ubrukelig, selv om det ikke er optimalt med bare 1 GB med minnet. Det er noe sant i det du sier, men du overdriver kraftig. Ubrukelig vil si at det ikke viser skjermbilde engang.
pizzafordi Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 du må minst ha 1.5 gb ram helst 2gb ram, skjermkortet ditt blir ubrukelig uten. 7811477[/snapback] Jeg tviler nå på at det blir ubrukelig, selv om det ikke er optimalt med bare 1 GB med minnet. Det er noe sant i det du sier, men du overdriver kraftig. Ubrukelig vil si at det ikke viser skjermbilde engang. 7811610[/snapback] vel, et skjermkort til 1000kr maxer 1gb ram. et kraftig hint er bedre enn et vagt
hansol123 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 hmm, jaja si at jeg kjøper 2gb ram da. men sparer jeg penger hvis jeg bestiller derifra? var ganske billig for skjerkort og hovedkort da de hva bundlet kosta 609 dollar men kan jeg komme meg unna toll hvis jeg får de til og skrive "gift!" på pakken?
Bza Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 men kan jeg komme meg unna toll hvis jeg får de til og skrive "gift!" på pakken? Nei. Maksimalverdien er 200kroner. Dersom det ikke er påført verdi under dette vil det være stor sjanse for at det stoppes i tollen og komponentene fordyres med avgifter.
genstian Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Betale forskudd og be dem sende den som gave. Oppgi betaling addresse til f.eks: faren din og levering til din addresse, da kan du be dem merke den som gave, lovelig. Funker fint hos meg.
hansol123 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 takker :D skulle kanskje ha posta dette under skjermkort menmen tenkte og spare opp til 2stk 8800gts kort. lønner det seg i forhold til 2stk gtx? tenkte da iforhold til ytelse?
genstian Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Ser at du får GTS kort til under 3000kr. Men kjøp deg heller et GTX kort fremfor 2 GTS kort.
nVIDIAsucks Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Du kan ikke ungå mva på noen som helst lovlig måte. Prisen virker kanskje fristende nå, men hva om noen av komponentene dør på seg?
hansol123 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 er det ikke international garati?
nVIDIAsucks Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Om noe skulle dø på seg må det enten sendes tilbake til butikken eller til produsenten direkte (litt usikker på hvem av de i dette tilfellet), noe som både koster en del penger og kan ta ganske lang tid.
hansol123 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 så sånnsett lønner det seg ikke å kjøpe i utlande? men noen som veit om det er vitsi og kjøpe 680i brikkesett? koster jo masse penger for hovdkorte men sies at de klokker bra? og er det noen som kunna ha tenkte seg å sette sammen en pc til mg? ifra den billigste nett sia i skadinavia? serriøs side då
Jankee Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Ved ein eventuell garanti så er det nok anten tilbake til tigerdriect eller ( i beste fall) produsentens kontor i Europa eller i Asia. I tillegg er vel kva som ligger i ein internasjonal garanti heilt opp til produsentene, ved kjøp her så vil du alltid vere beskytta av forbrukerkjøpsloven. Så spørsmålet er om ein tjener nok på å gjere denne mva-underdragelsen til at prosjektet blir lønnsomt om det skulle oppstå ei garantisak. I tillegg å det også "budsjetteres" at tollerene kan oppdage pakka/pakkene og dermed gi toll på dei (eventuelt beslaglegge dei). Er det forsatt lønnsomt så er det vel ikkje så dumt, men eg trur ikkje at delene er så mykje billigare i USA enn i Norge til at det vil vere lønnsomt dette prosjektet.
abcosv Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Gift-delen gjelder vel kun på varer under 1000 kroner i totalsum? Jeg er rimelig sikker på at alt over det må tillegges moms.
hansol123 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 såpass, vel ser ut som at det blir til å bestille ifra komplett må bare finne ut om jeg kan få/rett til å få utbetalt feriepenger tidligere evt til vinterferien veit du svare så værsegod og skriv svaret her men komplett er de billig iforhold til andre webshopper?
_sindre_ Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Jeg handler mest hos psdata, disse er mye billigere enn komplett, og minst like god service
genstian Skrevet 27. januar 2007 Skrevet 27. januar 2007 Bestilte varer i USA og fikk den tilsend i en nærmest umerket pakke. Betalte selv varen og satte meg som kjøper, men leverings addressen til faren min. De ga ikke varen noen verdi og jeg betalte forskudd. Ingen spørsmål fra tollerne.
hansol123 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Skrevet 27. januar 2007 engangs tilfelle da eller? men er det lang leverings tid osv? men Evga har de norsk distrubitør? skal jo da være mulig og sende et defeket skjermkort/hovedkort dit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå