Gå til innhold

PS2 eller GameCube?


Kenshin

Anbefalte innlegg

Har XBOX fra før men har fått veldig lyst på PS2 pga av mange spill som jeg har veldig lyst å spille f.eks FF10, Kingdom Hearts, Vice City osv. Har faktisk begynt å vurdere Gamecube også. Synst det virker veldig bra, en skikkelig "gledemaskin" viss jeg må si det sånn. Håper noen har noen gode svar. Og vær så snill, prøv å være saklig og ikke noe krangling. Det er GC jeg er mest nysgjerrig på.

 

 

Takker!

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-30 12:48 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor du kjøpte PS2 i det hele tatt når man kan velge mellom XB og GC. Det er mulig du kjøpte den før de andre vidundrene kom ut men du burde heller ha gjort litt mere resurch før du bestemte deg. Jeg er også usikker på hvilken av XB og GC jeg skal kjøpe.

 

Fordeler med X-Box:

Best grafikk av alle maskinene

Stor lagrings plass

flest kvalitets spill innen X-sport og andre spille typer.(syns jeg)

veier lite

ser tøff ut

 

Bakdeler med x-Box:

Ganske stor maskin

Alt for stor kontroll (det går ann å kjøpe en liten)

 

Fordeler med GC:

Digg og tynn liten kontroll med mange knappe muligheter som passer som fot i såkk.

Mange gode spill tiler.

God grafikk

Liten størelse på maskinene

lang kontroll kable

mye x-tra utsyr

ser tøff ut

 

Bakdler:

Litt mange knapper på kontrollen, får man får vanligvis ikke bruk for alle i et spill

For mange spill innefor Mario og "Happyland" sjangern

få spill hittil.

 

Vel, vel nå har jeg i hvertfall gitt min mening om maskinene, men det er selvagt du som må ta det endelige valget.

Husk:

Det er lurt å velge ut i fra grafikk og mengden kvalitets spill.(Spill du liker)

Når man først har maskinen stående i TV-hylla tar det ikke lang tid til man vender seg til en litt stor kontroll. Og man skal da altids klare å få med seg en stor spille maskin ut til hytta uten å måtte tenke for mye på størelsen. (VIP HUSK: det er altid grafikken og kvaliteten på spillene man spiller som er det viktigste!!!!)

 

Magnus Kraft Breivik

[email protected]

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du kjøpte PS2 i det hele tatt når man kan velge mellom XB og GC. Det er mulig du kjøpte den før de andre vidundrene kom ut men du burde heller ha gjort litt mere resurch før du bestemte deg. Jeg er også usikker på hvilken av XB og GC jeg skal kjøpe.

 

Fordeler med X-Box:

Best grafikk av alle maskinene

Stor lagrings plass

flest kvalitets spill innen X-sport og andre spille typer.(syns jeg)

veier lite

ser tøff ut

 

Bakdeler med x-Box:

Ganske stor maskin

Alt for stor kontroll (det går ann å kjøpe en liten)

 

Fordeler med GC:

Digg og tynn liten kontroll med mange knappe muligheter som passer som fot i såkk.

Mange gode spill tiler.

God grafikk

Liten størelse på maskinene

lang kontroll kable

mye x-tra utsyr

ser tøff ut

 

Bakdler:

Litt mange knapper på kontrollen, får man får vanligvis ikke bruk for alle i et spill

For mange spill innefor Mario og "Happyland" sjangern

få spill hittil.

 

Vel, vel nå har jeg i hvertfall gitt min mening om maskinene, men det er selvagt du som må ta det endelige valget.

Husk:

Det er lurt å velge ut i fra grafikk og mengden kvalitets spill.(Spill du liker)

Når man først har maskinen stående i TV-hylla tar det ikke lang tid til man vender seg til en litt stor kontroll. Og man skal da altids klare å få med seg en stor spille maskin ut til hytta uten å måtte tenke for mye på størelsen. (VIP HUSK: det er altid grafikken og kvaliteten på spillene man spiller som er det viktigste!!!!)

 

Magnus Kraft Breivik

[email protected]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 21:56, skrev geedoo:

Kjøp ps2 den er bare best, ingenting slår ps2. Xbox har noen spill som har bedre grafikk enn ps2(noen).

GC altfor dårlig grafikk kjøp ikke den, har testet mange spill på alle de 3 maskina jeg syntes ps2 hva best.


 

Trur ikke du helt har skjønte det. Hvis du har sett Splinter Cell Star Fox Adventures Resident Evil osv, så må du tenke om igjen... For det du sier der er så blottet fra virkeligheten min venn.

 

PS2 har jo et godt grunnlag, Gamecube har etter min menig også et ganske godt grunnlag, seff ikke like bra som PS2 på lengre på markede.. Men GC har værtfall en framtid... Så du får teste litt spill og ta det du liker.

Lenke til kommentar

Det er jo smak og behag selvfølgelig, men jeg synes spilla på GC ser dritkule ut. Helst begge konsollene. Men, hvis jeg må velge så blir det GC.

 

Tror forresten at det er lenge igjen til man kan avskrive PS2. Det kommer til å komme ut masse (flest) spill til den platformen også i noen år framover.

Lenke til kommentar

fordeler ved gamecube:

 

-det er nintendo, noe som betyr spennende spill og masse pussig ekstra-utstyr.

 

-den har bedre hardware enn ps2, ergo større potensiale.

 

-den er billigere.

 

-alle de gode gamle velkjente titlene kommer som nye versjoner på gc. Den har de beste spillene generellt.

 

-ryktene sier at man snart kan laste ned snes/nes -roms på cuben sin

 

-den har den beste håndkontrolleren

 

 

 

fordeler ved ps2:

 

- fjortiser syntes du er kul hvis du har en

 

- rånere anbefaler ps2 til ralley-spill

 

- playstation høres heftigere ut enn gamecube

 

- den er svart, mens gc er lilla

 

- den får lettere plass i bokhylla

 

- for bare noen kroner ekstra kan du kjøpe en plast- dings som gjør at den kan stå oppreist

 

- hvis du skal spille inne en skikkelig kul musikkvideo en gang så kan du bruke den der

 

- den hadde ei kul reklame på tv

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 00:28, skrev tankbug:

fordeler ved gamecube:


-det er nintendo, noe som betyr spennende spill og masse pussig ekstra-utstyr.


 

Pussig ekstra-utstyr som oppgraderinger via en cd-player osv til den senere, for og cashe inn enda mer penger?

Quote:



-den har bedre hardware enn ps2, ergo større potensiale.


 

specs'ene på GC er bedre - ja, men jeg har ikke sett noen spill som er så utrolig mye bedre grafisk sett i forhold til PS2 enda. GC er oppgitt med 12 millioner polygoner pr. sekund, mens PS2 er oppgitt til 60 millioner polygoner pr. sekund.. seff sier jo nintendo at de oppgir i "reelle tall".. men det er jo Nintendo som sier det, og også fanboys'ene deres.

Quote:


-den er billigere.


 

Den har også mye mye færre spill og utstyr.

Quote:



-alle de gode gamle velkjente titlene kommer som nye versjoner på gc. Den har de beste spillene generellt.


 

bullshit til den største grad.

Quote:



-ryktene sier at man snart kan laste ned snes/nes -roms på cuben sin


det kan en også på Xbox og PC. Samt at de fleste Nintedo-frelste somregel har en SNES ståendes uansett.

 

Quote:


-den har den beste håndkontrolleren


 

det kan diskuteres.. JEG synes ikke den er best, og synes PS2 og Xbox sin faktisk er bedre.

Quote:




fordeler ved ps2:


- fjortiser syntes du er kul hvis du har en


 

skikkelig seriøst innlegg.. orker ikke og svare på det engang.. forutom og si at hvis jeg kjøper meg GC - er jeg da helten din?

 

Quote:


- rånere anbefaler ps2 til ralley-spill


 

igjen - totalt useriøst innlegg. PS2 er vel konsollen som har de beste bilspillene (GT3, WRC2, CMR3, NFS:HP2 ++++) - og være en råner for og like bilspill - vel.. fint at du informerer om hvordan huet ditt fungerer, og at du er totalt bak mål på de fleste punkter.

Quote:



- playstation høres heftigere ut enn gamecube


 

Må være enig med deg der. Dessuten kan gamecube'n lett bli misforstått med en stor lego-klosse.

 

Quote:


- den er svart, mens gc er lilla


 

trodde da du visste mer - en får også kjøpt GameCube i svart.

 

Quote:


- den får lettere plass i bokhylla


 

det er sant

 

Quote:


- for bare noen kroner ekstra kan du kjøpe en plast- dings som gjør at den kan stå oppreist


 

Sant - men de nye versjonene (v7) er såpass stabile, at de sjelden trenger Vertical Stand for og stå oppreist. Kanskje hvis den står midt på gulvet der det springer hunder og katter og små unger - men altså ikke i et rack/bokhylle/etc.

 

Quote:


- hvis du skal spille inne en skikkelig kul musikkvideo en gang så kan du bruke den der


 

må være det teiteste jeg noensinne har hørt.

 

Quote:


- den hadde ei kul reklame på tv


 

Det hadde GameCube også

 

Lenke til kommentar

1. du eier ikke humor :smile:

 

2. først så sier du at man ikke skal bruke penger på ekstrautstyr og deretter bruker du ekstrautstyr som et argument for å kjøpe ps2

 

2. folk som bruker penger på ratt og pedaler for å spille bilspill er rånere. realistisk bilkjøring er et kjedelig tema. wipeout og podracer var kult dog.

 

3. gamecube-spill er bedre fordi de er litt annerledes. xbox spill scorer også høyt fordi de har så pen grafikk. ps2 har mange spill, men mange av dem er helt like, eller går ut på det samme. Dessuten er gfx m4d dårlig, jeg ble skikkelig skuffa over ps2 da den kom.

 

4. håndkontrollen er gamecube er bedre fordi den er ergonomisk, liten og passe tung, og den har lett tilgjenglige knapper. X-box sin er litt for stor i mine øyne,men den har dobbel "trigger"-knapp under, det liker vi. ps2-kontrollen har firkantete og seperate styreknapper, det liker vi ikke.

 

5. nå skal jeg forklare slik at du skjønner det denne gangen: lista over fordeler ved ps2 var bare

masse irrelevant pisspreik,laget for å poengtere at ps2 er et dårlig kjøp. "Ironi" tror jeg det heter det på fagspråket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...