Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LØST: UPnP nettverk og en rekke porter åpne!?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg mistenker at jeg har et seriøst spyware problem...

Jeg kjører UPnP for å åpne porter og når jeg sjekker åpne porter på min maskin får jeg følgende åpne UDP porter i serie:

Protoco ---From Port --- To port

UDP ------ 59592 ------ 13864

 

Jeg kjører ingen andre programmer en IE7 aktivt.

Noen forslag eller magefølelser?

***LØST***(Sannsynligvis)

Windows messenger kjørte i bakgrunnen. Fjernet åpningen av portene ved å kjøre startup inspector for windows og deaktivere autostart av msn.

Skjønner ikke poenget med at msn skal åpne så mange porter...må jo være en sikkerhetsrisiko? Det var nå uansett årsaken til at portene var åpne.

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips.

Etter at jeg kjørte AVG i sikker modus med nettverk har ikke problemet oppstått igjen foreløpig.

Den fant noen og 80 malware, men det var bare tracking cookies og det skal jo ikke kunne bruke porter?

 

Ellers bruker jeg kun Utorrent og den bruker bare en port så dette er heller ikke problemet.

 

Har prøvd å kjøre alle programmene jeg vanligvis bruker, bortsett fra et oppdateringsprogram som fulgte med maskinen, og nå får jeg ikke opp at de gjeldende porter er åpne.

Derfor tror jeg at det er dette oppdaterings"nytteprogrammet" som er årsaken, uten at jeg noen gang har sett at det har lastet ned noe nyttig.

Alt det gjør er å låse maskinen av og til.

Vurderer å slette driten, selv om det fulgte med maskinen fra fabrikk...

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...