Gå til innhold

Forsterke batterier slik at de kan føles ubehage ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er selvfølgelig fint mulig, dersom man har den rette kunnskapen.

Politiet i enkelte land har såkalte tazere som går på batteri, disse vil jeg påstå er svært ubehagelige. Finner sikker noe på youtube om slike.

Men har man denne kunnskapen vet man også at hjemmelagde ting som dette kan være svært farlige.

 

Hvis du bare har lyst til å plage noen litt vil jeg anbefale deg å hente ut tenneren fra en elektronisk lighter. Det er trygt og du vil sikkert kunne ha moro nok med det. Trenger ikke batterier en gang!

Lenke til kommentar

Eit stk vann gevær ein trafo og to 9V batteri. :mrgreen: Eg har salt nedi vannet på vann geværet og so sender eg omtrent 1000V igjennom strålen. Og det er blitt laga eit lite krets kort som gjer at spenninga kjem ut som ein slags digitalt signal. Sånn at det tar eit sekund mellom kvart sjokk. Men denne er aldri blitt testa på personer, kun på aluminium plate for å teste om tingen funka:)

 

 

Men fyr du må ha svært lav strøm, og høg spenning..... det er strømen som dreper

Endret av denten
Lenke til kommentar
Dette høres kanskje utrolig dumt ut, men finne det noen måte å forsterke strømmen fra et batteri til noe som kan føles ubehagelig å få på seg? :tease:

7804075[/snapback]

Jeg er kanskje litt vanskalig nå, men NEI du kan ikke forsterke strømmen. fra et batteri. Eneste måten du kan tappe mer strøm ut av batteriet er å koble til en motstand med lav resistans. En glødetråd for eksempel. Det vil da bli ubehagelig å ta på denne om den er varm.

 

Regner med du mener å mangedoble speninga. Det kan gjøres på to måter, enten ved hjelp av transformator eller ved å koble til en rekke dioder og kondensatorer, eller en kombinasjon av disse metodene. I begge tilfeller er du nødt til å hakke opp likespenningen fra batteriet, og det er den vanskelige delen. Skal du kombinere transformator og diode/kondensator -bro så må du koble til transformatoren først.

Lenke til kommentar

En løsning som ofte brukes til å lade kondesatoren i kamerablitser og lignende er en "buck-boost" krets, http://en.wikipedia.org/wiki/Buck-boost_converter

 

Vil tro at det er noe lignende som brukes i politiets tazere. Brukes forøvring i vanlige pc-strømforsyninger også.

 

Har testet å lage en slik krets selv, og ved å bryte kretsen manuelt etpar tre ganger var jeg raskt oppe i over 100 volt, med 12 volt DC-spenning på inngangen. Det endte med at kondesatoren gikk i stykker ved 350 Volt.

Lenke til kommentar
"Skal du kombinere transformator og diode/kondensator -bro så må du koble til transformatoren først."

7811426[/snapback]

 

du vet at en trafo ikke har noe galvanisk forbindelse mellom ingang og utgang?

hvordan i alle dager sender man da likestrøm gjennom en trafo?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Høres kult ut! Skal det ikke gå ann å lage noe sånn at det kan styres med en knapp?

 

stungunal2.th.gif

 

S0 er hovedstrømbryter. Når du slår på den, lades kondensatoren opp. Når den er lada opp, kan du trykke på S1, og da kan du stunne litt. Akkurat her har jeg ikke tatt med noen motstander for å begrense strømmen, men dette skal funke eller?

Lenke til kommentar

Jeg vil bare legge til at de som tror det er "lite" strøm i et kamera blits bør ta seg en bolle...

 

Den lader opp strømmen mens spenningen er lik fra trafoen i en vanelig blits kan du få opp til 100 joules med en 120µF kondensator som er mer en tilstrekkelig til og stoppe hjertet ditt om det går igjennom kroppen (fra en hand til annen)..

Lenke til kommentar

Husker at jeg demonterte en overfallsalarm en gang, inne i den er den en rund metallplate med to ledninger koblet til. Jeg tok x-antall 9-volts batterier å seriekoblet, den som holdt i platen når den ble koblet til batteriene fikk seg en overasskelse da de tok det som en selvfølge at man ikke får støt av likespenning:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...