Gå til innhold

Piratkopiert Vista er trojaner


Anbefalte innlegg

Det er synd på oss nordmenn som må betale for å bruke pc'n.

det er pokker meg for galt at ett firma som bruker så lang tid på å få utviklet et system som vi alle bruker og laster ned gratis vil ha betalt for det...

 

Nei, dette er rett og slett urimelig, vi må stå på krava og kreve at alt er gratis.

Da slipper vi å jobbe alle sammen, det blir gøy det når vi skal på by'n og alt er stengt fordi alt er gratis.....

 

Kålhuer......

7807471[/snapback]

 

Amen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er synd på oss nordmenn som må betale for å bruke pc'n.

det er pokker meg for galt at ett firma som bruker så lang tid på å få utviklet et system som vi alle bruker og laster ned gratis vil ha betalt for det...

 

Nei, dette er rett og slett urimelig, vi må stå på krava og kreve at alt er gratis.

Da slipper vi å jobbe alle sammen, det blir gøy det når vi skal på by'n og alt er stengt fordi alt er gratis.....

 

Kålhuer......

7807471[/snapback]

 

Amen

7807549[/snapback]

 

Vel, er forsåvidt enig i at dem skal få betalt for arbeidet dem gjør.

MEN

jeg er ikke enig i at en privat bruker skal betale like mye, eller noen ganger faktisk mer for samme produkt som en bedrift(som faktisk bruker produktet til igjen å tjene penger med). I dagens norge har både mamma og pappa, guttungen og jentungen hversin pc. har du da 3 pcer i hus må du ut med 3 lisenser x 1750,- for vista. En bedrift betaler under 1000,- per lisens. Hadde MS lagt ut skikkelig programvare, og da snakker jeg ikke om de gimpa home-versjonene, men full versjon, til enten per-husstand-lisens, eller en 500 lapp per lisens, så tror jeg jaggu jeg hadde kjøpt lisenser til alle pcer i min husstand.

Og et lite hint til han som i en tidligere post påstod at dem som releaser warez ikke har noen form for kvalitetssikring - du skulle bare visst..... dere kan trygt bruke alle releaser fra alle gruppene nevnt her uten å frykte noe som helst. kan ikke svare for utagga hotfixes funnet på google eller p2p.

Lenke til kommentar
Det er synd på oss nordmenn som må betale for å bruke pc'n.

det er pokker meg for galt at ett firma som bruker så lang tid på å få utviklet et system som vi alle bruker og laster ned gratis vil ha betalt for det...

 

Nei, dette er rett og slett urimelig, vi må stå på krava og kreve at alt er gratis.

Da slipper vi å jobbe alle sammen, det blir gøy det når vi skal på by'n og alt er stengt fordi alt er gratis.....

 

Kålhuer......

7807471[/snapback]

 

Amen

7807549[/snapback]

 

Vel, er forsåvidt enig i at dem skal få betalt for arbeidet dem gjør.

MEN

jeg er ikke enig i at en privat bruker skal betale like mye, eller noen ganger faktisk mer for samme produkt som en bedrift(som faktisk bruker produktet til igjen å tjene penger med). I dagens norge har både mamma og pappa, guttungen og jentungen hversin pc. har du da 3 pcer i hus må du ut med 3 lisenser x 1750,- for vista. En bedrift betaler under 1000,- per lisens. Hadde MS lagt ut skikkelig programvare, og da snakker jeg ikke om de gimpa home-versjonene, men full versjon, til enten per-husstand-lisens, eller en 500 lapp per lisens, så tror jeg jaggu jeg hadde kjøpt lisenser til alle pcer i min husstand.

Og et lite hint til han som i en tidligere post påstod at dem som releaser warez ikke har noen form for kvalitetssikring - du skulle bare visst..... dere kan trygt bruke alle releaser fra alle gruppene nevnt her uten å frykte noe som helst. kan ikke svare for utagga hotfixes funnet på google eller p2p.

7807655[/snapback]

 

 

Det er ikke poengent å bølle med slike som deg.

Men har du hørt om bruker identer ?

 

 

desuten er det vel mulig å ta en telefon til MS i Irland og få de 2 andre pc'ne til å bli godkjent som din hjemme pc ?

 

har aldri vært det her hjemme...

Lenke til kommentar
Det er synd på oss nordmenn som må betale for å bruke pc'n.

det er pokker meg for galt at ett firma som bruker så lang tid på å få utviklet et system som vi alle bruker og laster ned gratis vil ha betalt for det...

 

Nei, dette er rett og slett urimelig, vi må stå på krava og kreve at alt er gratis.

Da slipper vi å jobbe alle sammen, det blir gøy det når vi skal på by'n og alt er stengt fordi alt er gratis.....

 

Kålhuer......

7807471[/snapback]

 

Amen

7807549[/snapback]

 

Vel, er forsåvidt enig i at dem skal få betalt for arbeidet dem gjør.

MEN

jeg er ikke enig i at en privat bruker skal betale like mye, eller noen ganger faktisk mer for samme produkt som en bedrift(som faktisk bruker produktet til igjen å tjene penger med). I dagens norge har både mamma og pappa, guttungen og jentungen hversin pc. har du da 3 pcer i hus må du ut med 3 lisenser x 1750,- for vista. En bedrift betaler under 1000,- per lisens. Hadde MS lagt ut skikkelig programvare, og da snakker jeg ikke om de gimpa home-versjonene, men full versjon, til enten per-husstand-lisens, eller en 500 lapp per lisens, så tror jeg jaggu jeg hadde kjøpt lisenser til alle pcer i min husstand.

Og et lite hint til han som i en tidligere post påstod at dem som releaser warez ikke har noen form for kvalitetssikring - du skulle bare visst..... dere kan trygt bruke alle releaser fra alle gruppene nevnt her uten å frykte noe som helst. kan ikke svare for utagga hotfixes funnet på google eller p2p.

7807655[/snapback]

 

 

Det er ikke poengent å bølle med slike som deg.

Men har du hørt om bruker identer ?

 

 

desuten er det vel mulig å ta en telefon til MS i Irland og få de 2 andre pc'ne til å bli godkjent som din hjemme pc ?

 

har aldri vært det her hjemme...

7807712[/snapback]

 

Problemet med å ringe MS med den nye lisensavtalen til MS (OEM - er den prisklassen de fleste vil hive seg på) er det nye systemet dem setter opp. Hvis du bytter ut diverse hardware på maskina di , så har hver del x antall poeng satt opp. hvis du overstiger 25poeng så må du faktisk kjøpe ny lisens i følge MS. Kjøper du RETAIL utgaven kan du installere så mange ganger du vil, men kun ha det installer på 1 maskin om gangen, men da snakker vi om HELT andre prisklasser, rundt 5000 per lisens. Så har du planer om å oppgradere f.eks med 3 harddisker (11 poeng hver), så må du faktisk belage deg på en ekstrautgift for ny OS lisens ...

Endret av ninja123
Lenke til kommentar

Jeg forstår det, at kostnad kan bli en ”belastning”. Den er helt greit, og man kan argumentere hvordan man kan kjempe seg fram for å eventuelt få, ”familie lisenser” eller hva du ønsker å kalle det.

 

Men hva man skal gjøre med mobil abonnement da? Hva man skal gjøre med slalåm ski til alle medlemmene da?, ++++++++++.?

Vi kan ikke laste dem ned fra weben, skal vi stjele dem da?

Bensin er vel dyrt og, men vi må betale for det.

 

Og jeg vil ikke si det som: må alle ha vista? Må alle ha data? Relevant.

 

Fordi jeg aksepterer, at det er slik det fungerer i dag, markedet presser oss mye, alt er snart koplet til en kabel, og ungene må ha data for å gjøre leksene sine.

 

Kanskje det er slik at politikere må ta stilling til det? Skole må kanskje skaffe billige lisenser?

MEN det er ikke Microsoft som skal bli beskyldt for det.

Bensin er vel dyrt og, men vi må betale for det.

 

At jeg har ikke mulighet til å kjøpe noe i dag, tvinger meg ikke til å laste det ned ulovlig, eller å …ja , du vet.

Jeg er redd for at "ukultur" vil spre seg etter hvert. Det vi kan ikke betale for, er det lov å ta urettmessig. Alle vil være tapere.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Jeg forstår det, at kostnad kan bli en ”belastning”. Den er helt greit, og man kan argumentere hvordan man kan kjempe seg fram for å eventuelt få, ”familie lisenser” eller hva du ønsker å kalle det.

 

Men hva man skal gjøre med mobil abonnement da? Hva man skal gjøre med slalåm ski til alle medlemmene da?, ++++++++++.?

Vi kan ikke laste dem ned fra weben, skal vi stjele dem da?

Bensin er vel dyrt og, men vi må betale for det.

 

Og jeg vil ikke si det som: må alle ha vista? Må alle ha data?  Relevant.

 

Fordi jeg aksepterer, at det er slik det fungerer i dag, markedet presser oss mye, alt er snart koplet til en kabel, og ungene må ha data for å gjøre leksene sine.

 

Kanskje det er slik at politikere må ta stilling til det? Skole må kanskje skaffe billige lisenser?

MEN det er ikke Microsoft som skal bli beskyldt for det.

Bensin er vel dyrt og, men vi må betale for det.

 

At jeg har ikke mulighet til å kjøpe noe i dag, tvinger meg ikke til å laste det ned ulovlig, eller  å …ja , du vet.

Jeg er red for at "ukultur" vil spre seg etter hvert. Det vi kan ikke betale for, er det lov å ta urettmessig.  Alle vil være tapere.

7807757[/snapback]

Kan ikke si annet at du har gode poeng, men det betyr ikke at vi bare skal godta at det er slik. hadde MS og for all del, andre programmvareselskap solgt programmene og spillene sine til priser som var litt lavere, så hadde det ikke vært nødvendig med piratware. blir samme problemstillingen som med IFPI og mp3 osv... ms gjør nå samme tabben som musikkbransjen - setter opp sperrer og en haug med teite regler, som igjen bare smeller tilbake på dem. desverre..

Lenke til kommentar
men det betyr ikke at vi bare skal godta at det er slik.

 

Jeg er 100% enig. Man må kjempe seg fram, og jeg er ikke i det minste i tvil om at med å kjempe, kan vinne fram og.

 

Så jeg ønsker virkelig at alle som ser det som problematisk, ...og det er jo...å snakke åpent om det, til riktig personer, og helst snu dette med piratkopiering til et problem for våres samfunn og moral, enn MS sitt.

Lenke til kommentar

Å klage på pris er ikkje eit godt nok argument. Fordi Vista er jo heilt ubrukeleg. Ingen verdifulle programmer i dag krever Vista. Føler du verkeleg at du må ha Vista så betaler du og prisen for det. XP kan brukes fint i 10 år til, også har ein gratisalternativer som leverer alt det ein trenger for grafikk, multimedia, mail, surfing, systemutvikling, cad osv.

 

Kvifor bry seg om pris då? Så lenge folk bruker MS produkter så trenger dei ikkje å setja ned pris. Piratkopiering er ikkje eit alternativ om sikkerheit er ein prioritering som me ser i denne artikkelen.

Lenke til kommentar

For å snu det hele på hodet, så sier undersøkelsen at så mye som 50% av versjonene er fri for trojaner og virus. Så med litt sunn fornuft bør det være fult mulig å få tak i en av de...

 

Ingen verdifulle programmer i dag krever Vista. Føler du verkeleg at du må ha Vista så betaler du og prisen for det. XP kan brukes fint i 10 år til, også har ein gratisalternativer som leverer alt det ein trenger for grafikk, multimedia, mail, surfing, systemutvikling, cad osv.

7808112[/snapback]

 

Dersom man sitter med et nytt DirectX 10 skjermkort, så har man vel ikke noe alternativ til Vista for å utnytte hardwaren fult ut.

Tror nettop det blir årsaken til at mange oppgraderer til Vista.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

DirectX10 funksjonaliteten fungerer fint i WindowsXP(Så lenge ein bruker alternativer til DX10), bare last ned dei nye nVidia demoane du. Det er faktisk eit fåtall som er villig til å betale 2000kr for eit OS bare for å kunne spele. Det koster jo det samme for ein Xbox 360(som igjen vil og ha mange fleire eksklusive spel).

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke piratversjonen av Vista er farlig for de som veit hva de gjør, og som har som hobby å holde seg oppdatert på it-fronten.

Problemet er alle de "vanlige" brukerne som ikke har peiling, og som laster ned det første og beste de finner, uten en gang å vite at det finnes sider og forumer som opplyser om usikre versjoner. Det er skummelt mange av disse brukerne, og det er disse brukerne som er målet for organiserte kriminelle.

De har jo funnet ut at spam er lønnsomt så lenge en av en million mail fører til et kjøp... Tenk bare på hvilken svindelmulighet det ligger i en infisert vista, hvis 1 av 100 nedlastere får versjonen med keylogger og bruker maskinen til visa-kjøp.

Jeg tror ikke Microsoft har sluppet disse defekte versjonene selv, til det finnes det altfor mange kriminelle der ute med nok penger og onde hensikter som ønsker å utnytte lettlurte folk. Trojanere og virus er ikke guttestreker lenger, nå er det organiserte kriminelle som står bak utviklinga.

Lenke til kommentar
For å snu det hele på hodet, så sier undersøkelsen at så mye som 50% av versjonene er fri for trojaner og virus.  Så med litt sunn fornuft bør det være fult mulig å få tak i en av de...

 

Jeg har testa det ut lasta ned første vista`n jeg så på nettet...innstalerte ..og joda full med dritt..

Søkte så opp en annen versjon...som jeg faktisk bruker nå, og som er ren som en nyfødt barnerompe...

og ja jeg skal faktisk betale lisensen når den kommer om 2 dager...

 

Som jeg pleier å si..." do you want it? Crack it...do you like it? BY IT!"

 

Har sett litt på den diskusjonen deres, og har ikke sett et eneste innlegg der noen nevner Linux, MAC... etc etc... har ingen av dere fått med dere at MS faktisk har konkuranse? den heter LINUX, tror dere de fleste IT systemene i norske bedrifter kjører MS som base core? skjerpings, de bruker Linux og andre OS`er..

Det er sluttbrukerne som kjører MS.

Dette er jo noe som MS vet og de vet da også at de har konkuranse....ergo...ting blir billigere og folk kjøper det..

Det var en her som nevnte at MS har et "scoreboard" på HW, hva gjelder endring av HW på maskina...tror kanskje den blir tatt hånd om ganske fort...

Er ikke fan av hacking/cracking, men når det gjelder dominansen til MS så vil jeg bare si det enkelt.... grav deg inn i core`en og deng løs på den driten :cool:

Endret av knut ivar berg
Lenke til kommentar

Jeg har sjekket og det stemmer at det er no muffens med Vista. Jeg lastet ned en norsk versjon fra Bittorrent, idet installasjonen var ferdig og NOD32 var installert rapporterte den umiddelbart med at en keylogger var installert i c:\windows mappen.

 

Vista er fjernet, mangel på programvarestøtte samt at det oppleves som generell treg på en rask maskin gjør at det må vente til det er helt ferdig dvs SP1 er på plass...

 

Ubuntu 6.10 med Beryl går jo utrolig mye smidigere på samme hardware :) Og er dessuten enda penere... ;)

Lenke til kommentar
Jeg har sjekket og det stemmer at det er no muffens med Vista. Jeg lastet ned en norsk versjon fra Bittorrent, idet installasjonen var ferdig og NOD32 var installert rapporterte den umiddelbart med at en keylogger var installert i c:\windows mappen.

 

Vista er fjernet, mangel på programvarestøtte samt at det oppleves som generell treg på en rask maskin gjør at det må vente til det er helt ferdig dvs SP1 er på plass...

 

Ubuntu 6.10 med Beryl går jo utrolig mye smidigere på samme hardware :) Og er dessuten enda penere... ;)

7812513[/snapback]

 

Norsk versjon ja...hehe...akkurat

Hva het den trojaneren/keyloggeren?

Lenke til kommentar

:hmm:

 

Til alle MS-hatere, dette er jo muligheten dere har ventet på!

 

Sist jeg sjekket så er det ulovelig å spre trojanere, virus etc etc i de fleste land....

Hvis MS selv har laget dette så er det jo bare å samle seg å kreve en etterforskning, men forresten, det går jo ikke for Microsoft har jo bestukket alle ordensmakter og politikere, ja egentlig hele verden når jeg tenker meg om......

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar

Problemet med å ringe MS med den nye lisensavtalen til MS (OEM - er den prisklassen de fleste vil hive seg på) er det nye systemet dem setter opp. Hvis du bytter ut diverse hardware på maskina di , så har hver del x antall poeng satt opp. hvis du overstiger 25poeng så må du faktisk kjøpe ny lisens i følge MS. Kjøper du RETAIL utgaven kan du installere så mange ganger du vil, men kun ha det installer på 1 maskin om gangen, men da snakker vi om HELT andre prisklasser, rundt 5000 per lisens. Så har du planer om å oppgradere f.eks med 3 harddisker (11 poeng hver), så må du faktisk belage deg på en ekstrautgift for ny OS lisens ...

7807736[/snapback]

 

Feil - 11 poeng er for hver gang du bytter fysisk operativsystem harddisk - se link Runez

Lenke til kommentar
Aldhissla: Men trenger ikke tro på den tullete konspirasjonsteorier for å tro at microsoft driver med skitten bussiness.

 

Microsoft Copies Idea, Admits It, Then Patents It

7812995[/snapback]

 

 

hehe......det var ment med litt glimt i øyet, men det var lett å misforstå så jeg tar den til etterrettning. Men jeg har litt tungt for å tro at MS vil finne på dette, da de vil tape mer eller mindre alt de har vis det blir oppdaget, og tro meg det gjør det hvis det er de som står bak. Bare se på med hva slags argusøyne mange på dette forumet har ovenfor MS......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...