Gå til innhold

Lage egne spill


Anbefalte innlegg

Tenkte at dere kanskje ville lage

deres egne spill. Hvor mange vil ikke det?

Det er ofte vanskelig, men det finnes mange tools.

Min egen favoritt er OHRRPGCE av James Paige.

Det er en veldig enkel editor hvor man kan lage

DOS spill. Hvis man leser igjennom tutorialene

først blir det til slutt ganske enkelt.

 

OHRRPGCE siden er på http://www.hamsterrepublic.com/ohrrpgce

 

Et kjent OHRRPGCE community er Operation OHR på:

http://operationohr.dryice.net

 

Hvis dere trenger hjelp kan dere bare sende en mail til meg.

 

Eternal Mask

 

[ Denne Melding var redigert av: Eternal Mask på 2001-12-19 21:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du Unrealscript også siddis? Jeg har glodd litt på det, og laget en minigun som bare gjorde halvparten av skaden. Hahahaha! Jeg hater minigun-horer! Men jeg tror ikke jeg har tålmodighet til å sette meg skikkelig inn i det greiene. Jeg jobber jo som programmerer, så programmering på fritiden er ikke like interrisant lengre. Men det er fett å mekke brett i UnrealEd. Nå er jeg iferd med å gjøre ferdig mitt første brett. Dvs: det er ikke mitt 1. brett, men det første jeg har giddet å gjøre 100% ferdig. Men det er med brettlaging som med programmering: 90% av tiden bruker du på de siste 10% av mappet.

Lenke til kommentar

Men det var gøy å mekke spill i Amos Professional tilbake i tiden (på Amiga). Mekket et plattformspill om "Helge Hippie" i skikkelig Manic Miner stil. Det var om å gjøre å plukke opp Ølflasker, Sprøyter, Hasjpiper m.m, mens du ikke måtte holde deg vekke fra politiet og bikkjer +++. Egen level-editor laget jeg også! :smile:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm, spill. Lagde conosole basert pinball i C for et par år sia, lekte med curses.h :smile:. Før det var det (æsj, æsj æsj) vb. Lagde "karl med magen" på hytta en gang, lol, blei bra nok egentlig, men vb ville ikke flytte bildene jevnt så blei ekstremt hakkete.

 

C++ , eventuelt java, er vel det eneste sanne spill-språket :wink:

Lenke til kommentar

Lagde mine spill som 12åring i c++.

Det var snake, pixel chase og andre sånne småtasser. Og screensavere (dosbasert) og slike simple greier ved hjelp av pixels. Fant en finfin guide på pixelplotting eller hva det heter for noe på nettet en gang. Dessuten er det jo knall enkelt å lage windows spill med Delphi Builder greie, eller enda bedre C++ Builder.

Lenke til kommentar

skjønner ikke en drit av unreal editorn jeg. Jeg ser bare en masse streker/ruter. Det eneste jeg har klart er å sette en trapp på brettet,SLÅ DEN! :razz:

Det skulle vært morsomt å spilt på d minibrettet da.Kun en trapp hvor det er plass til max 6 personer hvis de står oppå hverandre...

Lenke til kommentar

Vel, vel. Har plundret med spill prog. en tid, og føler meg berettiget til å synes følgende:

1. Bruk kun C++, fortrinnsvis Visual C++.

2. Lær deg directX. "The zen of game programming" er et must. De har'n på Norlie. OG som en liten øvelse, lag dine egne wrappere til directX'en

3. Punkt en og to gjelder selvsagt ikke om du bare skal mekke noen småspill. MEN skal du lage skikkelige spill bør dette sitte som et skudd.

4. Lær deg matte. Linjær algebra kommer du ikke utenom.

5. Finn noen som gidder å tegne. (Utrolig hvor mange som ikke kan tegne. i alle fall blant mine venner. Meg inklusive. Sukk)

6. Og noen som kan mekke musikk.

7. Det er alltid bedre å jobbe 2-3 stykker i lag om selve spillprog. det er da ideene utvikler seg.

8. Å ja. Matte + mere matte

 

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...