Gå til innhold

statkraft ødelegger i barduelva


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke det er så ille jeg...

 

Vi vil ikke bygge kraftverk som slipper ut mer CO2, og vi vil ikke bygge ut mer vannkraft som ikke slipper ut noe... Fordi det ikke er pent ut... :cry: Stakkars fisk, turister og bla bla bla...

 

Nei... heller mer vannkraft og litt "visuel forurensning" enn gasskraft og enda mer CO2 utslipp.

Lenke til kommentar

Tullprat, at valget står mellom en tom elv og å fryse, er bare noe du innbiller deg..de strømkriser vi har hatt er stort sett kunstig skapt av nve og energiselskapene som ser det som sitt høyeste mål her i livet å legge alle landets elver i rør.

Det er mange andre tiltak en kan gjøre istedetfor å tappe ned elvene til du omtrent tar knekken på alt liv som hører til i de...minimumsvassføringen i alle landets utbygde elver, burde vært mye høyere.

Lenke til kommentar
Det er synd kjernekraft er så politisk ukorrekt å diskutere her i landet, suverent beste løsningen.

7801581[/snapback]

så lenge det ikke sier pang :p

 

for min del burde det være strengere regler for kraftverkene, da prisene går opp og ned som bare F.

Da de har mye vann i magasinene, selger de strøm til utlandet.

Da det er lite vann igjen, kjøper de tilbake strøm, og det blir dyrt for oss...

 

Jeg har heller ikke noe imot et co2 kraftverk, eller to...

Lenke til kommentar
http://www.youtube.com/watch?v=oO1mClKReMI]En film som viser hvordan statkraft ikke tar noen andre hensyn enn profitt, sånn som dette og værre er hva jeg frykter mest av alt ved en FrP-regjering, håper jeg tar feil..siden jeg håper på en FrP-regjering :blush:

7801197[/snapback]

 

Nå er muligens ikke denne film objektiv, det vet jeg ikke da jeg ikke selv har sett den, og selv da vil jo hver enkelte ha sin subjektive mening.

 

Men kjenner jeg kraftlagene rett så er det muligens ikke langt unna sannheten.

Kjenner forøvrig forholdsvis godt til områdene mellom Setermoen,Heggelia, Rusta, Andselv og Skjold og mener dette er ett pent område.

 

Når det gjelder det politiske perspektiv tror jeg ikke du skal håpe på for mye fra FRP, men det er jo opp til dere ved valg også lokalt.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
... Uansett er det i Nordnorge, så det er nesten ikke folk der likevel.

7801708[/snapback]

 

Mest idiotiske jeg har hørt idag. Og ja, jeg bor i Nordnorge.

7813019[/snapback]

Man kan ikke motbevise en trend med unntakene.

 

Ditt argument er som når røykerne sier: "Se på meg - jeg har ikke lungekreft!"

Lenke til kommentar
... Uansett er det i Nordnorge, så det er nesten ikke folk der likevel.

7801708[/snapback]

 

Mest idiotiske jeg har hørt idag. Og ja, jeg bor i Nordnorge.

7813019[/snapback]

De har faktisk bedre infrastruktur i byene nordpå enn sørpå...

Samt å jobbe nord-norge har jeg planer om, rundt 10år og hele studielånet blir slettet :D

Konge syns nå jeg :)

De har da det meste norpå å... litt kaldere, men det er jo bare drite i å gå ut.. så vanskelig er det :p hehe

 

Det er selvsagt ikke bra at elver blir tørrket ut.. men viss staten får snuft i noe de kjener penger på får de ja til prosjektet med en gang... derfor alle bøter og avgifter blir godtatt i norge, for de vet de tjener på det...

Tjernekraft er i mine øyne den beste måten og forsyne ett land med strøm.

Vi kjøper jo mye slikt fra sverige... da den ene reaktoren i sverige ble stengt, fikk vi i norge strømproblemmer med det samme, det hjalp ikke på at ledingen til danmark var skadd heller...

 

hva med å bygge ut sahara med bare solcellepannell... skulle ha dekka store deler av verdens strømforbruk det :)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
hva med å bygge ut sahara med bare solcellepannell... skulle ha dekka store deler av verdens strømforbruk det :)

Solcellepaneler er relativt dyre å lage, og de må vedlikeholdes. Sahara er ikke et spesielt populært sted å bo, så de som jobber der vil måtte få høye lønninger.

7814156[/snapback]

 

Og det koster mye energi å produsere solcellepanler også. Som tidligere sagt, på verdensbasis er kjernekraft den suverent beste løsningen. At det har skjedd en stor ulykke der det døde noen titalls folk (om man ser bort ifra de enormt konservative krefttallsestimatene vi har lite som tyder på er riktige), er liksom det store ankepunktet, enda vann og kullkraft har drept titusenvis.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...