Gå til innhold

Tjener grovt på ladere og håndfrier


Anbefalte innlegg

det er sant at nettbutikker tjener mindre, men de har ikke et varehus på 2.000 kvadrat som de betaler 6 millioner i året for å leie, de har ikke 60 ansatte som skal ha lønn.

De nettbutikkene som faktisk tjener litt penger og som overlever mer enn et par år er de STORE nettbutikkene. Disse butikkene har enorme lagre og en god del mer enn 60 ansatte på lønningsposen.

 

Nettbutikker trenger heller ikke å åpne opp f.eks blåtann handsfreeer slik at kunder kan prøve dem (for deretter å ikke være fornøyd med den å kjøpe en annen) denne vare må da selges som b-vare.

Så nettbutikkene har ikke returer de? Hørt om *angrerett* før?

 

En nettbutikk bruker 5 min på å skrive en tekst om ps3 og legge til varen i nettbutikken. Kostnaden blir kanskje 10 kroner?

Må si dine ansatte har svært lav timelønn. Tar en med arbeidsgiveravgifter, pensjons- og forsikringsordninger, kostnader i forbindelse med innkjøp av ustyr og kontorleie så er det ikke mange kroner som blir igjen til lønn. Faktisk blir den enkelte ansatt nødt til å betale penger til DEG med det anslaget der.

 

Skjønner folk forskjellen på å drive nettbutikk og varehus nå? Man må ha ganske mye inntjent på varer for å gå rundt, mye mer enn nettbutikker.

Da har i så fall ikke disse butikkene livets rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går alt over til nettbaserte butikker, er det snart ikke arbeidsplasse igjen.

Nettbutikker er ikke akkurat driftet av roboter heller.

 

Og hva resulterer dette i? Jo, ARBEIDSLEDIGHET.

Da kan jeg jo igjen si, hva resulterer dette i? JO, høyere skatt - for å dekke opp arbeidsledighetstrygden.

Har du sett statistikk over arbeidsledigheten i Norge?

Lenke til kommentar
Folk har mer penger enn noensinne å bruke på luksusvarer, og så presterer de å si at kameraer (siden det er der mine referanserammer er) KOSTER så mye nå for tiden! På midten av åttitallet betalte man fort 5000 for et skikkelig godt kompaktkamera. Nå kan du komme til å betale 3500 for det nyeste og beste innen digital kompakt (og enda mindre når de går ned i pris en måned senere). Sett ut fra dagens lønninger kontra 1985 har altså kameraer gått ned i omtrent fjerdedelen av det de kostet den gang. *freser litt*

7810506[/snapback]

Ser ikke hvordan dette har sammenheng med debatten. At disse kameraene har blitt rimeligere sammenlignet med gjennomsnittslønnen har lite med butikkene i Norge å gjøre.

Lenke til kommentar
det er sant at nettbutikker tjener mindre, men de har ikke et varehus på 2.000 kvadrat som de betaler 6 millioner i året for å leie, de har ikke 60 ansatte som skal ha lønn.

De nettbutikkene som faktisk tjener litt penger og som overlever mer enn et par år er de STORE nettbutikkene. Disse butikkene har enorme lagre og en god del mer enn 60 ansatte på lønningsposen.

 

Men så selger de til tilsvarende kundemasse som 50 andre varehus på 2000kvm og med 60 ansatte. Da er vi like langt. En stor nettbutikk vil alltid ha lave lager- og personalkostnader i forhold til hvor mange kunder de klarer betjene.

 

Hvis en vanlig butikk skulle hatt 5-10kr fortjeneste på en lader ville det ikke vært lønnsomt å sette av såpass stor plass i butikken til dette, og for hver kunde som faktisk må bruke noen minutter hjelp for å finne tilbehøret vil det være et tapsprosjekt for butikken.

Lenke til kommentar
Hvis en vanlig butikk skulle hatt 5-10kr fortjeneste på en lader ville det ikke vært lønnsomt å sette av såpass stor plass i butikken til dette, og for hver kunde som faktisk må bruke noen minutter hjelp for å finne tilbehøret vil det være et tapsprosjekt for butikken.

7813587[/snapback]

Først og fremst bør du gå inn hos komplett, mpx eller netshop og sjekke prisen de tar for ladere eller mobiltilbehør generelt. Skal en først sammenlikne fysiske butikker med nettbutikker er det greit å sammenlikne etablerte bedrifter med mål om å være i bransjen i mer enn et par år.

 

Så til et tankeeksperiment:

Bedriften ”Acme Mobiltilbehør AS” har spesialisert seg på å selge mobilladere over nett. De selger hver lader med fem kroner i fortjeneste. De har ansatt en super-plukker til å behandle hver ordre. Plukkeren er polakk og har svært lave lønnskostnader. Til sammen koster det 225 kr pr time, eller 3,75 kr pr minutt å ha plukkeren på jobb. Han er dessuten svært rask. Han bruker bare ett minutt på å plukke opp en lader, pakke den forsvarlig ned i en eske samt å legge til korrekt fraktinformasjon på denne. Gevinsten blir da 1,25 kr pr lader.

 

Med ett går alarmen hos Acme Mobiltilbehør AS. En kunde har nemlig benyttet angreretten. Kundebehandleren, en kunnskapsrik mann fra Geilo, har en kostnad på 375 kr pr time, eller 6,75 kr pr minutt. Til sammen benytter kundebehandleren 20 minutter på denne returen, inkl. litt telefonstøtte, pakking og videresalg. Selve mobilladeren ble Acme Mobiltilbehør AS nødt til å selge med 50 kroner i tap. Dermed blir det et tap på 175 kr i forbindelse med denne returen.

 

Så er spørsmålet: Hvor mange mobilladere må Acme Mobiltilbehør AS nå selge for å dekke dette tapet? Jo, 140 stykker.

 

Regnskapsføreren river seg i håret da han skjønner hva som er i ferd med å skje med Acme Mobiltilbehør AS. Han har hele tiden jobbet på dugnad, men alt arbeidet virker nå forgjeves. Den eneste løsningen han ser er å øke fortjenesten på mobilladerne. Han liker den ikke, all den tiden fem kroner i fortjeneste var et viktig mål både for bedriften og for et tankeeksperiment utført på en fjern norsk forumside.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er HELT harry, at det går ann å skrive en artikkel om dette.

 

Det sier seg selv at enhver bedrift må ha en nisje de tjener penger på? Hvis ikke hadde ikke ting gått rundt.

 

Går alt over til nettbaserte butikker, er det snart ikke arbeidsplasse igjen.

 

Og hva resulterer dette i? Jo, ARBEIDSLEDIGHET.

Da kan jeg jo igjen si, hva resulterer dette i? JO, høyere skatt - for å dekke opp arbeidsledighetstrygden.

 

Og har ingen penger? Så får de ikke kjøpt noe som helst.

 

Tenk heller på neste gang, du kjøpe en bukse, en malerpensel, en pakke parkett o.l - at butikken har 4 gangern i fortjenste - altså, buksen koster 100,- og selges med 4 ganger; 400,-

 

Men dette må vi godta, uten butikker - ingen arbeidsplasser.

 

Jeg jobber selv i IT-bransjen, med b2b salg mot bedrifter - helt utrolig, men sant - de skal spare penger for å oppnå bedre resultater - men skjønner at enhver forhandler må tjene penger de også.

7810567[/snapback]

 

Hva med de stakkars telegrafistene? Eller dampfyrerene? Når samfunnet endrer seg, så forsvinner noen arbeidsplasser og andre dukker opp, det gir ingen mening å kunstig holde live i arbeidsplasser, det er ikke formålstjenelig for samfunnet.

 

Denne artikkelen peker på noe kanskje ikke alle vet, at forskjellen i priser er veldig stor, litt billigere kan man forvente, men åttedobbel pris er jo i sannhetens navn noe overraskende.

 

AtW

Lenke til kommentar

Folk her i Norge er EKSPERTER på forbruker elektronikk. Men er folk klar over hvor mye dagligvare butikken tjener på f.eks. en skolebolle? Går jeg til en fabrikk hvor de produserer disse, betaler jeg 2kr stk. Går jeg i butikken, er prisen 12-14 kr stk.

 

Joda, ting vil alltid diffe i pris, og man skal betale litt for at nærbutikken har det utvalget man ønsker. Ingen som tvinger folk til å kjøpe noe i butikk, men vi nordmenn liker å få i både pose og sekk.

 

Det er såååå mange kunder som klager over at prisen er forskjellig i butikk og på nett. Jeg gidder ikke forklare lenger, nå sier jeg bare; du får kjøpe den på nett da, og gir kunden et stort vennlig smil :)

 

På de fleste mobiler har vi en Brutto Fortjeneste på ca 10-11% hvis vi selger med abon. Etter husleie, lønninger o.l. sier det seg selv at dette er dårlig betalt. Derfor må man ta seg litt ekstra betalt for produkter som f.eks. handsfree o.l.

 

Det værste jeg vet er kunder som kommer innom, og etter å ha fått hjelp med et produkt, spør meg om de kan få det billigere i en annen butikk/på nett. Disse er prishaier som ikke fører NOE tilbake til samfunnet. Har niks problem med å sende disse kundene ut av butikken for å "søke lykken" et annet sted.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er HELT harry, at det går ann å skrive en artikkel om dette.

 

Det sier seg selv at enhver bedrift må ha en nisje de tjener penger på? Hvis ikke hadde ikke ting gått rundt.

 

Går alt over til nettbaserte butikker, er det snart ikke arbeidsplasse igjen.

 

Og hva resulterer dette i? Jo, ARBEIDSLEDIGHET.

Da kan jeg jo igjen si, hva resulterer dette i? JO, høyere skatt - for å dekke opp arbeidsledighetstrygden.

 

Og har ingen penger? Så får de ikke kjøpt noe som helst.

 

Tenk heller på neste gang, du kjøpe en bukse, en malerpensel, en pakke parkett o.l - at butikken har 4 gangern i fortjenste - altså, buksen koster 100,- og selges med 4 ganger; 400,-

 

Men dette må vi godta, uten butikker - ingen arbeidsplasser.

 

Jeg jobber selv i IT-bransjen, med b2b salg mot bedrifter - helt utrolig, men sant - de skal spare penger for å oppnå bedre resultater - men skjønner at enhver forhandler må tjene penger de også.

7810567[/snapback]

 

Hva med de stakkars telegrafistene? Eller dampfyrerene? Når samfunnet endrer seg, så forsvinner noen arbeidsplasser og andre dukker opp, det gir ingen mening å kunstig holde live i arbeidsplasser, det er ikke formålstjenelig for samfunnet.

 

Denne artikkelen peker på noe kanskje ikke alle vet, at forskjellen i priser er veldig stor, litt billigere kan man forvente, men åttedobbel pris er jo i sannhetens navn noe overraskende.

 

AtW

7814934[/snapback]

 

Ja, eller lærere, vaskehjelper, professor osv. Eller til og med forumpostere? I fremtiden vil vel det ikke lenger være behov for menneskelig kontakt. Da kan dere "klinisk rene" mennesker få leve deres avsosialiserte liv, og ikke engang få et hei når dere kommer inn i butikken. Bare en stor maskin som zummmmmmer...

Lenke til kommentar

Ja, eller lærere, vaskehjelper, professor osv. Eller til og med forumpostere? I fremtiden vil vel det ikke lenger være behov for menneskelig kontakt. Da kan dere "klinisk rene" mennesker få leve deres avsosialiserte liv, og ikke engang få et hei når dere kommer inn i butikken. Bare en stor maskin som zummmmmmer...

7815024[/snapback]

 

Samfunnet endrer seg, mennesker er biologisk sett sosiale dyr, så at vi engang i framtiden vil unngå all mennsklig kontakt er vel lite sannsynlig. Uansett skjønner jeg ikke poenget ditt, mener du det er dårlig at samfunnet forandres, at nye jobber oppstår, og andre forsvinner? Skal vi fryse samfunnet i sin nåværende tilstand?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis en vanlig butikk skulle hatt 5-10kr fortjeneste på en lader ville det ikke vært lønnsomt å sette av såpass stor plass i butikken til dette, og for hver kunde som faktisk må bruke noen minutter hjelp for å finne tilbehøret vil det være et tapsprosjekt for butikken.

7813587[/snapback]

Først og fremst bør du gå inn hos komplett, mpx eller netshop og sjekke prisen de tar for ladere eller mobiltilbehør generelt. Skal en først sammenlikne fysiske butikker med nettbutikker er det greit å sammenlikne etablerte bedrifter med mål om å være i bransjen i mer enn et par år.

 

Så til et tankeeksperiment:

Bedriften ”Acme Mobiltilbehør AS” har spesialisert seg på å selge mobilladere over nett. De selger hver lader med fem kroner i fortjeneste. De har ansatt en super-plukker til å behandle hver ordre. Plukkeren er polakk og har svært lave lønnskostnader. Til sammen koster det 225 kr pr time, eller 3,75 kr pr minutt å ha plukkeren på jobb. Han er dessuten svært rask. Han bruker bare ett minutt på å plukke opp en lader, pakke den forsvarlig ned i en eske samt å legge til korrekt fraktinformasjon på denne. Gevinsten blir da 1,25 kr pr lader.

 

Med ett går alarmen hos Acme Mobiltilbehør AS. En kunde har nemlig benyttet angreretten. Kundebehandleren, en kunnskapsrik mann fra Geilo, har en kostnad på 375 kr pr time, eller 6,75 kr pr minutt. Til sammen benytter kundebehandleren 20 minutter på denne returen, inkl. litt telefonstøtte, pakking og videresalg. Selve mobilladeren ble Acme Mobiltilbehør AS nødt til å selge med 50 kroner i tap. Dermed blir det et tap på 175 kr i forbindelse med denne returen.

 

Så er spørsmålet: Hvor mange mobilladere må Acme Mobiltilbehør AS nå selge for å dekke dette tapet? Jo, 140 stykker.

 

Regnskapsføreren river seg i håret da han skjønner hva som er i ferd med å skje med Acme Mobiltilbehør AS. Han har hele tiden jobbet på dugnad, men alt arbeidet virker nå forgjeves. Den eneste løsningen han ser er å øke fortjenesten på mobilladerne. Han liker den ikke, all den tiden fem kroner i fortjeneste var et viktig mål både for bedriften og for et tankeeksperiment utført på en fjern norsk forumside.

7814257[/snapback]

 

KONGE BRA SVAR!

Det er akuratt sånn det funker!

 

La nå en forhandler - få sine usle småkroner i fortjeneste.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er HELT harry, at det går ann å skrive en artikkel om dette.

 

Det sier seg selv at enhver bedrift må ha en nisje de tjener penger på? Hvis ikke hadde ikke ting gått rundt.

 

Går alt over til nettbaserte butikker, er det snart ikke arbeidsplasse igjen.

 

Og hva resulterer dette i? Jo, ARBEIDSLEDIGHET.

Da kan jeg jo igjen si, hva resulterer dette i? JO, høyere skatt - for å dekke opp arbeidsledighetstrygden.

 

Og har ingen penger? Så får de ikke kjøpt noe som helst.

 

Tenk heller på neste gang, du kjøpe en bukse, en malerpensel, en pakke parkett o.l - at butikken har 4 gangern i fortjenste - altså, buksen koster 100,- og selges med 4 ganger; 400,-

 

Men dette må vi godta, uten butikker - ingen arbeidsplasser.

 

Jeg jobber selv i IT-bransjen, med b2b salg mot bedrifter - helt utrolig, men sant - de skal spare penger for å oppnå bedre resultater - men skjønner at enhver forhandler må tjene penger de også.

7810567[/snapback]

 

Hva med de stakkars telegrafistene? Eller dampfyrerene? Når samfunnet endrer seg, så forsvinner noen arbeidsplasser og andre dukker opp, det gir ingen mening å kunstig holde live i arbeidsplasser, det er ikke formålstjenelig for samfunnet.

 

Denne artikkelen peker på noe kanskje ikke alle vet, at forskjellen i priser er veldig stor, litt billigere kan man forvente, men åttedobbel pris er jo i sannhetens navn noe overraskende.

 

AtW

7814934[/snapback]

 

Så du mener da, a

 

t samfunnet skal endre seg til ren nettbaserthandel? Bare tenk deg, hvor mye mer det koster en fysisk butikk å ha lager på samtlige modeller, en hva det koster en nettbutikk? Bare den summen, og risikoen den fysiske butikken tar på seg ved å ha et eget lager, gjør slik at prisen automatisk vil bli en god del høyere. De personer som ikke skjønner det - vil jeg kalle, ikke for å være nedlatende - men de er rett og slett dumme.

 

90% av alle nettbutikker, benytter seg av sentrallager (altså, Telefast og Dangaard har lager - og sender direkte fra disse til sluttbruker).

 

Osv..

 

Greit nok at mannen i gata med gjennomsnittslønn er en gjerrigfyr - det vil alltid være tilfelle. Men at man ikke kan forstå, at man må tjene penger for å bruke penger syns jeg er ekstremt merkelig. Hvordan ville samfunnet vært hvis enhver bedrift bare hadde klart å gå akkuratt rundt? Vil det være mye motivasjon blandt de ansatte? Folk motiveres automatisk, ved muligheten for å gjøre en karriere - og kanskje tjene penger. Hvis alt går over til nettbasert på 100% - vil jo dette praktisk talt ødelegge mange karrierer.

 

Det var også en her, som lurte på om jeg visste statistikken om arbeidsledighet. Det er klart jeg gjør, omtrent alle har jobb pr dags dato. Jeg snakker i fremtiden - hvis alt går over til nettbassert, vil det ikke være noen butikker igjen, omtrent i ingen bransjer. Det sier seg selv da at det blir arbeidsledighet?

Lenke til kommentar

 

Så du mener da, a

 

t samfunnet skal endre seg til ren nettbaserthandel? Bare tenk deg, hvor mye mer det koster en fysisk butikk å ha lager på samtlige modeller,  en hva det koster en nettbutikk? Bare den summen, og risikoen den fysiske butikken tar på seg ved å ha et eget lager, gjør slik at prisen automatisk vil bli en god del høyere. De personer som ikke skjønner det - vil jeg kalle, ikke for å være nedlatende - men de er rett og slett dumme.

 

Alle skjønner at det er dyrere å drive vanlig butikk, om folk ikke er villig til å betale det ekstra det koster, så kommer endel (evt alle, men det er vel lite trolig) alle vanlige butikker til å forsvinne, fordi folk heller foretrekker de billige butikkene. Så hvor er ulempen? Verden går framover, folk har fått det som de vil, og nye arbeidsplasser vil dukke opp på et annet felt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Skulle kjøpe en dockingstasjon til min W800i. Var innom to butikker i Oslo. Heldigvis hadde jeg sjekket prisnivået på nettet først.

 

Spaceworld: Først 699 kr, deretter med en spesialpris: 499 kr

Clas Ohlson: 199 kr

 

Originale produkter begge steder. Gjett hvor jeg kjøpte varen :D

7814835[/snapback]

 

Spaceworld selger en stor del av sine varer med tap, kamera, mobil, laptops, tilbehøret tjener de penger på å må derfor prise dette litt opp for å ta inn det tapte på de andre produkt gruppene.

 

Clas Ohlson sitt konsept går ganske enkelt ut på å selge nesten bare tilbehør og varer med HØY fortjeneste på. De dropper å selge mobilene/kameraene/pcene/tvene men selger at det man kan tjene på. Og det funker jo.

 

Tenk her litt på at pga at du stikker å kjøper mobilen din på tilbud på spaceworld, men kjøper dockingen på clas ohlson, så må kanskje Spaceworld sette opp prisen på tilbehøret enda mer for å tjene inn kronene på det lille tilbehøret de får solgt.

Lenke til kommentar

Tenk her litt på at pga at du stikker å kjøper mobilen din på tilbud på spaceworld, men kjøper dockingen på clas ohlson, så må kanskje Spaceworld sette opp prisen på tilbehøret enda mer for å tjene inn kronene på det lille tilbehøret de får solgt.

7815523[/snapback]

 

Og spørsmålet er her: hvorfor skal han som kunde bry seg om det?

 

AtW

Lenke til kommentar
det er sant at nettbutikker tjener mindre, men de har ikke et varehus på 2.000 kvadrat som de betaler 6 millioner i året for å leie, de har ikke 60 ansatte som skal ha lønn.

De nettbutikkene som faktisk tjener litt penger og som overlever mer enn et par år er de STORE nettbutikkene. Disse butikkene har enorme lagre og en god del mer enn 60 ansatte på lønningsposen.

Ok, si at det er 60 ansatte på komplett da, for å få den samme omsettningen i butikkkjeden expert trenger man 4500 ansatte(Lagerarbeidere/Selgere/Markedsføring/Logistikk osv). Ser du forskjellen?

 

Nettbutikker trenger heller ikke å åpne opp f.eks blåtann handsfreeer slik at kunder kan prøve dem (for deretter å ikke være fornøyd med den å kjøpe en annen) denne vare må da selges som b-vare.

Så nettbutikkene har ikke returer de? Hørt om *angrerett* før?

Nå har Elkjøp kjeden jeg jobber i også *angrerett*(30 dagers returrett) så vi får returrett i tillegg til alle kundene som kommer inn i butikken og "ødelegger en a-vare" Jeg er veldig sikker på at dette er et større problem i butikkene en på nettbutikkene.

 

En nettbutikk bruker 5 min på å skrive en tekst om ps3 og legge til varen i nettbutikken. Kostnaden blir kanskje 10 kroner?

Må si dine ansatte har svært lav timelønn. Tar en med arbeidsgiveravgifter, pensjons- og forsikringsordninger, kostnader i forbindelse med innkjøp av ustyr og kontorleie så er det ikke mange kroner som blir igjen til lønn. Faktisk blir den enkelte ansatt nødt til å betale penger til DEG med det anslaget der.

Ja, i butikker er det faktisk ikke så veldig høy lønn, og for enkelhetsskyld lot jeg vær å ta med arbeidsgiveravgift, pensjonsordninger osv men også her vil en butikkkjede ha mye større kostnader enn en nettbutikk, da butikkkjeder igjen har mange flere ansatte pr omsatte krone enn det en nettbutikk har.

 

For å slå tilbake på det med lager og kontorleie/lagerleie: Elkjøp har et hovedlager i sverige + lager på alle sine varehus i norge. De har et hovedkontor og kontorer i alle sine varehus. I tillegg til dette kommer salgsflate i alle varehusene. Komplett har et stort lager/kontor i Sandefjord? Hvem tror du betaler mest i leie? Komplett eller Elkjøp?

 

Skjønner folk forskjellen på å drive nettbutikk og varehus nå? Man må ha ganske mye inntjent på varer for å gå rundt, mye mer enn nettbutikker.

Da har i så fall ikke disse butikkene livets rett.

7813340[/snapback]

Så din mening er altså at pga at man ikke klarer å holde butikken gående uten å ha høyere avkasting på tilbehøret enn på andre varer skal den ikke ha livets rett?

Lenke til kommentar

Tenk her litt på at pga at du stikker å kjøper mobilen din på tilbud på spaceworld, men kjøper dockingen på clas ohlson, så må kanskje Spaceworld sette opp prisen på tilbehøret enda mer for å tjene inn kronene på det lille tilbehøret de får solgt.

7815523[/snapback]

 

Og spørsmålet er her: hvorfor skal han som kunde bry seg om det?

 

AtW

7815546[/snapback]

For å forstå hva som skjer når han velger å handle på den måten. Hvis man har fått god hjelp til å finne en billig og bra mobil på Spaceworld, så er det jo ganske slemt av han å reise til Clas Ohlson og la de tjene pengene.

 

Men jeg forstår jo selvfølgelig at en kunde ønsker å handle så billig som mulig, problemet til butikkene er at de må ha lave priser på primærvarene (mobil/kamera/pc) for å være i nærheten av å konkurrere med nettet. Og da MÅ de tjene penger på sekundærvarer for å gå rundt.

Lenke til kommentar

Tenk her litt på at pga at du stikker å kjøper mobilen din på tilbud på spaceworld, men kjøper dockingen på clas ohlson, så må kanskje Spaceworld sette opp prisen på tilbehøret enda mer for å tjene inn kronene på det lille tilbehøret de får solgt.

7815523[/snapback]

 

Og spørsmålet er her: hvorfor skal han som kunde bry seg om det?

 

AtW

7815546[/snapback]

For å forstå hva som skjer når han velger å handle på den måten. Hvis man har fått god hjelp til å finne en billig og bra mobil på Spaceworld, så er det jo ganske slemt av han å reise til Clas Ohlson og la de tjene pengene.

 

Men jeg forstår jo selvfølgelig at en kunde ønsker å handle så billig som mulig, problemet til butikkene er at de må ha lave priser på primærvarene (mobil/kamera/pc) for å være i nærheten av å konkurrere med nettet. Og da MÅ de tjene penger på sekundærvarer for å gå rundt.

7815837[/snapback]

 

Ja, det har jo allerede skjedd, prisene på tilbehør er allerede høye, så om folk kjøper tilbehør et annet sted, så må butikkene eventuelt gjør prisene på tilbehør konkurransedyktige også. Jeg har ingen personlig interesse i å sponse "stakkars spaceworld", klarer de ikke å få det til å gå rundt, så klarer de ikke det, jeg har ingen interesse av å kjøpe overpriset tilleggsutstyr.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er vel en sannhet med modifikasjoner.

 

Inn pris + frakt + omkostninger + moms (mao x1.25) + fortjeneste = utpris.

Omkostninger alt som koster ved å drive butikk, lønn, skatter,avgifter, husleie etc etc).

 

Er skuffende lite imponert over skribentferdighetene til trådstarter.

Kjøper man en gjenstand til 100kr hos importør, og selger den til 300, har man da 200kr i fortjeneste?.

Lenke til kommentar
Er vel en sannhet med modifikasjoner.

 

Inn pris + frakt + omkostninger + moms (mao x1.25) + fortjeneste = utpris.

Omkostninger alt som koster ved å drive butikk, lønn, skatter,avgifter, husleie etc etc).

 

Er skuffende lite imponert over skribentferdighetene til trådstarter.

Kjøper man en gjenstand til 100kr hos importør, og selger den til 300, har man da 200kr i fortjeneste?.

7816258[/snapback]

 

Det kommer jo også ann på om man regner brutto eller netto fortjeneste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...