Gå til innhold

Inaktvit sim kort, hva menes da? Låst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja dette betyr at telefonen er låst. (så vidt jeg vet...) hadde samme greia på en av mine W810i og da var den ved en feil operatørlåst til netcom. :)

 

prøv ringe til operatøren din, og sjekk forskjellige operatører sine internettsider. der er det ofte en suport greie der du kan skrive inn imei nr. og få opplåsningskoden, hvis tida er "inne". :)

Lenke til kommentar
ja dette betyr at telefonen er låst. (så vidt jeg vet...) hadde samme greia på en av mine W810i og da var den ved en feil operatørlåst til netcom. :)

 

prøv ringe til operatøren din, og sjekk forskjellige operatører sine internettsider. der er det ofte en suport greie der du kan skrive inn imei nr. og få opplåsningskoden, hvis tida er "inne". :)

7797492[/snapback]

 

 

Dette er forsøkt..verken netcom eller telenor kjenner igjen IMEI..Husker ikke hvilken operatør jeg hadde før..Gammel fon..

Lenke til kommentar
ja dette betyr at telefonen er låst. (så vidt jeg vet...) hadde samme greia på en av mine W810i og da var den ved en feil operatørlåst til netcom. :)

 

prøv ringe til operatøren din, og sjekk forskjellige operatører sine internettsider. der er det ofte en suport greie der du kan skrive inn imei nr. og få opplåsningskoden, hvis tida er "inne". :)

7797492[/snapback]

 

 

Dette er forsøkt..verken netcom eller telenor kjenner igjen IMEI..Husker ikke hvilken operatør jeg hadde før..Gammel fon..

7797569[/snapback]

 

Denne telefonen er 2-3 år gammel, bytter du teleoperatør så ofte at du ikke klarer å huske 2-3 år tilbake? Sjekk nettbanken din hvem du betalte mobilregingene dine til for 2 år siden da. Eller ring din nåværende teleoperatør og spør hvilken operatør det var du porterte fra.

 

Feilmeldingen du får pleier forresten normalt ikke å bety at telefonen er låst. Enten så er abonementet ditt blitt sperret, eller så kan du ha feil spenning på sim kortet ditt. Hør med teleoperatøren din.

Endret av glosi
Lenke til kommentar
ja dette betyr at telefonen er låst. (så vidt jeg vet...) hadde samme greia på en av mine W810i og da var den ved en feil operatørlåst til netcom. :)

 

prøv ringe til operatøren din, og sjekk forskjellige operatører sine internettsider. der er det ofte en suport greie der du kan skrive inn imei nr. og få opplåsningskoden, hvis tida er "inne". :)

7797492[/snapback]

 

 

Dette er forsøkt..verken netcom eller telenor kjenner igjen IMEI..Husker ikke hvilken operatør jeg hadde før..Gammel fon..

7797569[/snapback]

 

Denne telefonen er 2-3 år gammel, bytter du teleoperatør så ofte at du ikke klarer å huske 2-3 år tilbake? Sjekk nettbanken din hvem du betalte mobilregingene dine til for 2 år siden da. Eller ring din nåværende teleoperatør og spør hvilken operatør det var du porterte fra.

 

Feilmeldingen du får pleier forresten normalt ikke å bety at telefonen er låst. Enten så er abonementet ditt blitt sperret, eller så kan du ha feil spenning på sim kortet ditt. Hør med teleoperatøren din.

7797649[/snapback]

 

Byttet fra Netcom til Telenor en gang. Så det vil med andre si at det er kun en av de. Og hverken på Netcom sine sider, eller Telenor får jeg åpnet denne!

Lenke til kommentar

Hvis du kommer så langt at du får tastet PIN-kode og denne koden blir akseptert, er det ikke operatørlås. Da gjenstår tre alternativer:

 

1. SIM-kortet er faktisk ikke aktivt. Dette testes enkelt ved å putte kortet i en annen telefon.

 

2. Telefonen er sperret i det aktuelle nettet. Det skyldes at telefonen på et tidspunkt har vært meldt stjålet, tapt eller skadet. Etter å ha meldt fra til operatør eller forsikringsselskap vil telefonen bli sperret. Da er det denne meldingen som dukker opp.

 

3. Det er noe galt med telefonen. Den leser ikke SIM-kortet riktig og melder feil videre til nettverket, som igjen avviser pålogging. Ta med telefonen (og kjøpskvittering) til et autorisert SE-verksted.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Inaktivt simkort betyr at simkortet som står i telefonen ikke er knyttet opp mot et telefonnummer. Ta kontakt med din operatør og sjekk hvilket simkort som er knyttet opp mot ditt nummer.

 

Er du sikker på at dette er simkortet du har brukt i det siste eller var det et simkort som har stått i telefonen siden du byttet? Du byttet sikkert til 3G simkort sist du kjøpte ny telefon!

Lenke til kommentar
Inaktivt simkort betyr at simkortet som står i telefonen ikke er knyttet opp mot et telefonnummer. Ta kontakt med din operatør og sjekk hvilket simkort som er knyttet opp mot ditt nummer.

 

Er du sikker på at dette er simkortet du har brukt i det siste eller var det et simkort som har stått i telefonen siden du byttet? Du byttet sikkert til 3G simkort sist du kjøpte ny telefon!

7798225[/snapback]

 

Ah kan det være det som er årsaken? Jeg har 3G simkort nå ja, det var kanskje ikke 3g da den telefonen kom? Da må jeg ha låst telefonen til et tidligere tidspunkt da? F***.. Må sendes inn på service? Eller holder med og ringe netcom?

Lenke til kommentar
Ah kan det være det som er årsaken? Jeg har 3G simkort nå ja, det var kanskje ikke 3g da den telefonen kom? Da må jeg ha låst telefonen til et tidligere tidspunkt da? F***.. Må sendes inn på service? Eller holder med og ringe netcom?

7799639[/snapback]

 

Du kan uansett ikke bruke et gammelt simkort i telefonen. Med mindre du har trillingsim kan kun ett simkort være aktivt om gangen.

 

Har du levert telefonen på service med simkortet i? I såfall må du oppsøke en forhandler å få nytt simkort. Kontakter du NetCom koster det 200kr pluss at du må vente et par dager på å få nytt i posten. Går du til en forhandler får du nytt simkort på flekken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...