Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n henger med 1 sec mellomrom - om og om igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Når jeg nå er i windows henger alt med litt under 1 sec mellomrom. Jeg får en meget kort stopp, bare 1/10 del av et sekund kanskje, før det bare looper om og om igjen. Stopper aldri.

Se for deg du ser f.eks en Lost episode: 1 sekund, og så stopp. 1 sekund, og så stopp. Osv.

Ingenting slutter å fungere: Jeg kan spille wow, se film, men den henger uansett.

Jeg fikk også problemet i går, men da det ble normalt etter en reboot trodde jeg det var en engangsforskjelse.

Jeg har prøvd å avsluttet alt fra taskmngr men problemet bare fortsetter. Maskinen er nettopp reinnstalert og jeg har aldri hatt problemet med tidligere windowsinstallasjoner.

Noen som har vært borti noe lignende før? Vil gjerne få dette bort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva slags HW har du? Kunne være en ide å opplyse om det.. :D

7795393[/snapback]

Abit IS7

Pentium 4 2.4@3Ghz, NW

Aopen 6800 ultra 256Mb

1024Mb Twinmos, 4x256Mb

Seagate 120Gb Sata os disk (+WD250 og WD80 for lagring)

Skjermen er en syncmaster 957p

Sitter med hakkingen akkurat nå, helt sprøtt. Jeg bli så irritert at jeg kunne kasta pc'n ut i snøen, faktisk. Og jeg er til vanlig en ganske tolmodig sjel.

Dog det vil vel ikke hjelpe særlig, så får vel besinne meg.

Helt vanvittig at maskinen ikke kræsjer helt. Sitter med en sang på nå, og hakkingen er 100% synkron. Musikken blir kort forklart: naaaa, naaaa, naaaa, naaaa, naaaa, naaaa, naaaa, osv.

Drar jeg musa frem og tilbake over skjermen stopper den opp også. Alt stopper opp i 1/10 dels sekund. Huff.

Skrevet (endret)

Er det bare lyden eller henger musa og bilde i film også?

For hvis alt henger seg så er den en eller annen driver som er screwy. Hvis det er bare lyd så oppdater driverene.

En annen ting.. Prøv å fjern overklokkingen... Kan være grunnen...

Her finner du driverene

Endret av lordwolfy
Skrevet (endret)
Det kan vel ikke være noe værn mot overvarme. at den klokker seg opp og ned hele tiden.? Kansje virus.?

Hva med i safe mode .?

7801986[/snapback]

I safemode fungerer maskinen uten problemer. Har også merket at 2-3 reboots virker løsende på problemet, dog uten at jeg kan svare for hva som skjer iløpet av de 2-3 rebootene. Problemet kan oppstå igjen, men om pc'n ikke har hatt problemet iløpet av 5-10 minutter virker det ikke som jeg får det i heletatt.

Jeg har prøvd å klokke ned maskinen da jeg fikk problemet første gangen, men uten at det hjalp.

Sjekk event loggen for å se om du finner løsningen der.

7802074[/snapback]

Eventlogen vet jeg faktisk ikke hvordan jeg skal sjekke. Googla litt, men tenkte jeg skulle prøve de nye driverene lordwolfy foreslo først istedet.

Er det bare lyden eller henger musa og bilde i film også?

For hvis alt henger seg så er den en eller annen driver som er screwy. Hvis det er bare lyd så oppdater driverene.

En annen ting.. Prøv å fjern overklokkingen... Kan være grunnen...

Her finner du driverene

7802083[/snapback]

Alt henger ja: Musikk, film, lyd, muspekeren, wow, cs, you name it. Alle applikasjoner får den samme hakkingen. Jeg har lasted ned de nye chipset og lyd driverene du linket til, installert og reboota noen ganger. Har ikke opplevd denne hakkingen enda, men når pc'n har vært avslått over lengre tid(over natten) har den alltid lagget ved første boot. Jeg vil vel få svaret når jeg booter den opp i morgen tidlig.

Takk for alle svar, flotters =)

Endret av Rufati
Skrevet

Eventlogen vet jeg faktisk ikke hvordan jeg skal sjekke. Googla litt, men tenkte jeg skulle prøve de nye driverene lordwolfy foreslo først istedet.

7810916[/snapback]

Hmmmm, Start > kontroll Panel > Administrasjon Verktøy > Ett eller annet Logg tror jeg det var.. Har du engelsk så er det Start > Control Panel > Administrative Tools > Event Viewer

.

Skrevet

Problemet lar seg ikke fjerne. Det ligner skummelt på en reinstall ganske snart. Sjekk vedlagt bilde. Det eneste jeg fant som hadde stoppet var wuauclt.

post-33007-1169991076_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...