Gå til innhold

er dette et bra skjermkort?


kil87an

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sjekk skjermkortsammenligningen som ligger som sticky. Det finnes langt bedre, men også langt dårligere, så om det er bra eller ikke kommer veldig an på hva du tenker å bruke det til. Hva skal du bruke maskinen til?

7793124[/snapback]

 

Jeg skal bruke maskinen til og spille med først og fremst, og en del DVD avspilling

Lenke til kommentar

Hvis du skal spille kan du bare glemme x1300. Og ordet hypermemory betyr at skjermkortet låner minne fra systemminet ditt. Så har maskinen din feks 1024mb ram, kan det hende at du kan kun få brukt ca. 768mb av dem.

 

Som sagt hvis du skal spille kan du se på det Ventle anbefalte. Har selv x1400, og det er ikke noe veldig å skryte av, og det har heller ikke hypermemory.

 

Så skal du spille er nesten et x1400 et minimumskrav! Men Nvidia har også kraftige grafikkløsninger, der er det verdt å skjekke ut GO 7600 :thumbup:

Endret av chr1st3r
Lenke til kommentar

Selv har jeg nettopp dratt i hus en laptop med Go7600 skjermkort på 128MB. Annet essensielt i oppsettet er en C2D prosessor på 1,83GHz og 2GB ram. Pcen er i hovedsak ment å brukes til mediacenterfunksjoner og litt spill om den evt skulle klare det, men la inn Need for Speed Carbon (veit ikke hva som generelt sett skal til for å dra det spillet?) og det går glatt på high settings minus "motion blur". BF2 kjører glatt på high setting (inkl high texture detail), men none AA. Blei overraska over hvor godt det gikk! CS:Source på noenlunde høye settings (high stettings, AF 2x, none AA) ga et resultat på stresstesten på 72,55fps. Det er vel ikke all verden, men det duger for meg som spiller CS 3 timer i måneden! :p alle spill testa i 1024x768.

 

Kjøpte meg pc for media center bruk, men føler jeg fikk pc som jeg kunne spille litt på også! :) Kan dermed anbefale Go7600 kortet som et lavbudsjett spillekort til laptop.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...