Gå til innhold

Derren Brown - Trick of the mind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett endel av hans serier jeg også og er overbevist om det er juks. Er liksom for enkelt alt det han gjør. Og hvis han får til å manipulere alle, hvorfor lærer ikke alle seg det? Og manipulerer hverandre. hehe

Endret av xdim
Lenke til kommentar
Har sett endel av hans serier jeg også og er overbevist om det er juks. Er liksom for enkelt alt det han gjør. Og hvis han får til å manipulere alle, hvorfor lærer ikke alle seg det? Og manipulerer hverandre. hehe

7788229[/snapback]

 

Det han gjør her er jo ikke enkelt, det krever en ufattelig hukommelse.

Lenke til kommentar
Jeg så dette lille filmklippet nå, og synes det var ufattelig bra gjort.

 

 

Noen som kan forklare det med tallene?

 

Litt usikker på om dette er postet i feil kategori.

7788200[/snapback]

 

Ikke noe rart...

 

Han bruker sjakktrekkene til hver av dem på den X neste, og spiller *ett* spill selv; mot den yngste...

 

Hurkommelse kan læres.

 

Kinesere flest kan bruke 5000 ulike "bokstaver"...

 

Hvis du øver nok, kan du gjøre alle tall fra 1 til 1000 om til *ett* tegn eller ord-- slik at du bare trenger to tegn for å huske ett tall på seks siffer.

 

Når du kan det, og du lærer deg opp til å huske 20 symboler; så har du:

 

XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX

Omtrent en kortstokk...

Lenke til kommentar
Jeg så dette lille filmklippet nå, og synes det var ufattelig bra gjort.

 

 

Noen som kan forklare det med tallene?

 

Litt usikker på om dette er postet i feil kategori.

7788200[/snapback]

 

Ikke noe rart...

 

Han bruker sjakktrekkene til hver av dem på den X neste, og spiller *ett* spill selv; mot den yngste...

 

Hurkommelse kan læres.

 

Kinesere flest kan bruke 5000 ulike "bokstaver"...

 

Hvis du øver nok, kan du gjøre alle tall fra 1 til 1000 om til *ett* tegn eller ord-- slik at du bare trenger to tegn for å huske ett tall på seks siffer.

 

Når du kan det, og du lærer deg opp til å huske 20 symboler; så har du:

 

XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX XXX

Omtrent en kortstokk...

7796151[/snapback]

 

Jeg har aldri spurt om hvordan han vant mot de han vant mot, jeg er ikke dum. Og han forklarer jo det selv i filmen, så det er jo ikke alt for nødvendig at du gjentar det han sier.

 

Det jeg lurte på var hvordan han fikk til det med TALLENE (1,2,3,4 osv) som han skrev på starten, og viste på slutten.

 

Men jeg postet også siden jeg synes filmen er ganske kul ;)

Lenke til kommentar

 

Synes denne var ganske impressive. Men utifra den utvalgte så var han visst ganske lett å forutse psykologisk når det kommer til hvilket tall han putta kula i. Uansett, denne mannen har baller av stål. Så jo merkbart at han var nervøs..

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Hva er det nyeste han har laga? Lasta ned alt jeg kom over våren i fjor.

 

Det med russiske ruletten (som jeg ikke har sett), så sier han visstnok "one" ganske så ofte.

 

Samme gjelder "something else" -> "Orson Wells" eller hva kjendisen het som han malte.

 

Det er mange måter å manipulere på. Utrolig fascinernede. Fikk lyst til å ta meg en runde til med Derren Shows, selv om jeg har sett det så mange ganger før :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jack of Heart?

 

Misdirection.

 

Følg nøye med på hva han sier. Han sier at det er fire forskjellige. Han sier Hearts som nummer to. Følg nøye med på armbevegelsene. Han knytter en hånd mot brystet, dvs hjertet (bare på feil side, men gesturen er bra). Hun sier Jack of "Hert", og sier så Jack of Heart og spør om hvorfor. Fordi hun er en kvinne, selvagt.

 

At det kortet ble flytende, er sikkert pga måten han "kaster" kortene på vannet. Sikkert første eller siste kortet, dvs at han vet på forhånd hvilket kort dama skal si.

 

Men jeg vet mer imponert over de første triksene - har ikke sett de før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...