Gå til innhold

Day Of The Tentacle DOTT


Anbefalte innlegg

Hjelp! jeg har endelig funnet det gamle spillet mitt, og problemene står i kø.

 

-jeg la inn spillet, kjørte DOS på den gamle datamaskinen, PC'n krasjet

(noe virus?)

 

-Jeg tok den gamle lap-top'en, det ville ikke starte installeringen

 

-nå klager den på at disk 1 (disketter, dette) ikke er formatert, HJELP!

 

finnes det forresten en free download av DoTT? spillet er bare så genialt!

 

og en ting til: kan noen sende meg en fotokopi av "codene" nedesrt i manualen? DR. FRED trenger dem...

 

 

help me........ :cry:

Endret av kr0401
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet er ennå ikke regnet som "abandonware" så du finner ikke spillet på slike nettsider, men finne ssikkert "andre" steder.

 

Bruk ScummVM emulator til lucasart spillene, funker som en drøm.. Som nevnt er dette programmet portet til flere operativsystemer og systemer, som: Linux, Win, PSP, XBOX, håndholdte osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tusentakk for tipsene deres :) Men jeg fikk en kompis av sønnen til kjæresten til mamma til å laste det ned. Ikke vet jeg hvor eller hvordan, men med ScummVM går det kjempe bra :D Takk Takk Fint å høre at jeg ikke er den eneste som har hørt om spillet ;) (manualen fulgte med)

Endret av kr0401
Lenke til kommentar
Husker når jeg satt og spilte DOTT for første gang :love: det var helt sykt bra. Aldri før eller siden har et spill oppslukt meg som det gjorde. Bra at folk finner fram til de gamle klassikerne :)

7901050[/snapback]

ja, det husker jeg også. :love:

men da hadde jeg win95 og ikke nett-tilgang, så dette med nettverk hele døgnet osv, ødela litt. :( nå veit jeg at hver gang jeg sitter fast er det bare å gå på UHS og finne alt. det er vanskelig å la være.... trist, men nå (etter å ha spilt siden jeg var 7 år gammel) har jeg klart spillet. det var litt vemodig...

 

Spillet er ennå ikke regnet som "abandonware" så du finner ikke spillet på slike nettsider, men finne ssikkert "andre" steder.

 

7782105[/snapback]

 

når blir den "abandonware"?

Lenke til kommentar

SCUMMvm gutta har virkelig gjort Lucasarts en tjeneste. De nye CD-rom utgavene av gullalder-spillene har ikke blitt gjort mer kompatible enn de var, så du gjør deg selv en ved å laste ned programmet nå. Ligger en gratisversjon av Beneath a Steel Sky på sida deres også. (Seffern ikke like bra som DOTT, men også en klassiker). Så har du noe å teste programmet med.

 

Hvis du bor i Oslo har jeg sett spillet til salg på Spiderman bogstadveien - det heter kanskje Game nå..

Lenke til kommentar

Husker jeg måtte sende et brev, sånn på ark og med frimerke, til LucasArts for å få tilsendt disketter med drivere til UltraSound lydkortet. Husker jeg ventet i spenning på å få driverene, Roland/Adlib eller hva det var igjen... og lyden ble helt sykt bra syntes jeg! :w00t:

Lenke til kommentar
:D Nei, bor i trondheim, men jeg fikk jo skaffet spillet til slutt, og nå har jeg til og med klart det (litt småtrist) etter så mange år, men så klart fortsatt like bra. Det er skikkelig kult at jeg ikke er den eneste her i verden som liker spillet (det trodde pappa), men alle dere er vel betydelig eldre enn meg, da :D Endret av kr0401
Lenke til kommentar

hehe, CD-versjonen ... første gangen jeg spilte DOTT hadde jeg en råtten 386 med 13" svart-hvit monitor og ett eller annet 8bits Sound-blaster lydkort. Var ikke mye CD-ROM her i gården på den tiden :D Ordnet seg et halvår etterpå, da fattern skaffet en 486 DX4 75MHz. Den hadde 15" FARGESKJERM, 4x CD-ROM og Soundblaster 16. Tror den hadde hele 12MB RAM også. Hadde dog fortsatt ikke CD-ROM versjonen av DOTT, det fikk jeg først tak i et par år senere. Ja, jeg vet svart-hvitt var ute for en god stund siden, men vi was poooooor.

Lenke til kommentar

Dæsken, nå ble mimreavdelingen skrudd på for fullt! DOTT var og er genialt, kanon bra hunor og story. Jeg må driste meg til å si at det var avslutningen på den gode adventure bølgen på sen-80 og 90-tallet.

 

Startet selv opp med Space Quest II som første adventure spill, på en 8088 basert PC med 30MB HD og EGA grafikkort, tipper vi snakker 1986/87. Rimelig bra PC den gangen. Fatter'n ble i hvertfall bøs hvis det gikk under 10MB ledig på harddisken...

 

Uansett, etter dette gikk det slag-i-slag med Sierra og Lucasfilm(/arts) spill. Har i "voksen" alder fått skaffet med en Roland CM-32L modul, for å kunne spille dette på nytt med "realistisk" lyd. Men flere barn, jobb og hus krever sitt av tiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ingenting som en god DOTT hyllest! Sjekk ut hva man kan få til når man er ekstrem fanboy og har tette skillz! Han fortjener kudos til han dør. DOTT VEGGEN!

8090743[/snapback]

 

 

*SIKLE* :dribble:

8090901[/snapback]

 

*Utrolig*!!

 

Kan vel se langt etter noe slikt i heimen, fruen ville legge ned trippel veto for både seg selv og barna. Et lite håp rundt hjemmekontoret, men er redd det blir for slitsomt å få gjennom. Er i grunnen også lei maling nå, har bygd hus og malt ymse ting konstant siden i fjor sommer. Men et sånt prosjekt hadde kanskje funnet frem gleden i malekosten!?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...