Gå til innhold

Mulig å oppdatere bios fra en maskin til en annen?


anal_fabet

Anbefalte innlegg

Har oppgradert pcen med nytt hovedkort, cpu, psu, minne og skjermkort men får blå skjerm hele tida. jeg var inne på ecs sine hjemme sider og fant at en nyere bios versjon støtter conroe-L. Vil det hjelpe å oppdatere den og går det ant oppdatere den fra en annen maskin?

 

 

 

Dette står i den nå:

OCZ GameXStream strømforsyning 700W

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket775

CLUB 3D GF 8800GTX 768MB GDDR3 PCI-E

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

ECS P965T-A P965 S-775

Creative SB X-Fi Xtreme Audio

MSI dvd rw spiller

og 200gb maxtor disk

 

 

Edit: Nå prøvde jeg igjen og fikk en ny feilmelding. "bad_pool_caller", forige melding var "irql_ higher_or_equal" ellerno. noen som har noen meninger eller ideer hva det kan være?

Endret av anal_fabet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å svare på om en BIOS-oppdatering vil gjøre at du blir kvitt blåskjermene. BIOS-software og programmeringsverktøy (flash-verktøy) hentes ned fra produsentens hjemmeside og kjøres enten fra Windows, eller fra en boot-diskett. Litt forskjellige måter å gjøre dette på.

 

Hva mener du med å "oppdatere BIOS fra en annen maskin"? Og hva i all verden ville du oppnådd med det?

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Jeg mener at jeg har en maskin som funker og en som får blå skjerm. tenkte å bruke den som funker til å oppdatere bios med siden jeg ikke har flobby disk eller usb boot ting tang jeg kan bruke. så å boote over netverk ellerno.

 

Problemet mitt er at enten er cpu, ram eller hovedkortet ødelagt eller ikke kompatibelt. tenkte å oppdatere bios for å finne ut om det hjelper siden siste bios oppdatering på dette kortet har en conroe-L suport og tdeligvis ikke den som jeg har. Skal prøve cpu og ram på en kamerat sin maskin senere idag for å se om de er defekte.

 

Edit: Jeg får forresten ikke oppdatert igjenom windows siden jeg ikke får installert det før jeg fikser blåskjerm problemet.

Endret av anal_fabet
Lenke til kommentar

Øh, jo men det må være akkurat det samme hovedkortet -og- det må være mulig å ta ut BIOS-brikken. Det går ikke over nettverk dog, fordi programmet må ha direkte tilgang til maskinvaren.

 

Mulig jeg ikke uttrykte meg helt 100% forståelig i forrige post.

 

Det du trenger er:

2 hovedkort av samme modell, kanskje du kjenner noen som har akkurat det samme hovedkortet som deg

Hovedkortet må dessuten ha en BIOS-brikke som kan tas ut av sokkelen sin uten store problemer.

 

Eneste grunnen jeg kan se til at noen vil gjøre dette er hvis det ene hovedkortet er dødt pga. feil flashet BIOS eller noe lignende.

 

Du kan jo kanskje bare plugge i en diskettstasjon? Kanskje du får lånt en fra en kompis? Det er det enkleste.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Det virker som du vil prøve å flashe den pc'en du har som får blåskjerm via windows fra en annen pc. Dette går IKKE. Men du trenger deimot ikke å flashe pc'en som får blåskjerm fra windows (langt ifra).

 

Når det gjelder blåskjermene ville jeg har testet med memtest86

Lenke til kommentar

hmm... fikk et tips av en kamerat, minne hastigheten har stått på auto og når jeg teste å kjøre den manuelt så kjørte jeg den på det den var satt til. men han sa jeg burde klokke ned minnet og teste igjen. det funka så jeg skal oppdatere bios og windows og se om jeg kan skru opp minnet igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...