Gå til innhold

nye DVD'er nekter å lese av på PC!


Anbefalte innlegg

vet ikke om dette er i rett kategori, men prøver likevel. jeg har problemer med å spille av nye DVD filmer på PC til TV eller bare på PC, jeg har ikke tilgang til noe vanlig dvd-spiller på hybelen, funker fint hjemme med dvd-spilleren der. hvorfor i huleste må de sperre DVD til å spille av på PC, det er ikke alle som gidder å rippe de av, blant meg... spørsmålet mitt er: finst det noe måter å komme forbi dette uten å kjøpe seg en vanlig DVD-spiller til TV?

 

Killerboy85

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan vel ikke være at dvdspilleren har støvete lesehode eller at den ret å slett er deffekt. Har ikke selv det problemet med nye filmer..

Har du prøvd å teste filmen på en annen maskin.?

Kjøre du forresten 2 skjermsløsning kan skjermkortet ofte knele hvis du har en dorlig en..

Lenke til kommentar
kan vel ikke være at dvdspilleren har støvete lesehode eller at den ret å slett er deffekt. Har ikke selv det problemet med nye filmer..

Har du prøvd å teste filmen på en annen maskin.?

Kjøre du forresten 2 skjermsløsning kan skjermkortet ofte knele hvis du har en dorlig en..

7773491[/snapback]

 

hehe, nei, det virker på andre DVD jeg har, det er bare de som er DVD-copy-protected jeg har problem å lese av, andre nye DVD'er som ikke er sperret, virker fint, jepp har også testet en stasjær PC, men feilet der også.

Endret av killerboy85
Lenke til kommentar

Det du trenger er AnyDVD. Det fjerner kopibeskyttelsen i real-time mens du spiller platen. Det finnes selvsagt andre alternativer, som f.eks. PowerDVD eller WinDVD men til tross for at dette er offisielt lisensierte produkter så er det endel DVDer de ikke takler. Det er stort sett kun AnyDVD som tar absolutt alt. Dessuten har dette igjen den fordelen at du kan bruke hvilken som helst MPEG2 dekoder for å spille av DVDene :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det du trenger er AnyDVD. Det fjerner kopibeskyttelsen i real-time mens du spiller platen. Det finnes selvsagt andre alternativer, som f.eks. PowerDVD eller WinDVD men til tross for at dette er offisielt lisensierte produkter så er det endel DVDer de ikke takler. Det er stort sett kun AnyDVD som tar absolutt alt. Dessuten har dette igjen den fordelen at du kan bruke hvilken som helst MPEG2 dekoder for å spille av DVDene :)

7773918[/snapback]

 

Men dette må jeg betale for, det er ikke gratisprogram. finst det noe sånn program som er freeware til XP, Vista eller til nød Linux?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...