A!1 Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 Jeg sliter litt med å få bluetooth musen min til å vire på openSUSE. I ubuntu var det bare å starte hidd --server i et oppstart script, koble til musen én gang med hidd --search eller hidd --connect så virket den alltid med en gang jeg slo den på. Slapp å gjøre noe ekstra for å få den til å virke. Det ser det ikke ut som funker like lett i openSUSE. Noen som vet hvordan jeg kan få dette til å virke? (Evt, noen som kan poste ubuntu sin default /etc/bluetooth/hcid.conf fil her)?
A!1 Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Skrevet 23. januar 2007 Har sendt mail via mailinglisten til bluez for å prøve å få svar der også. Her er en link til tråden. http://sourceforge.net/mailarchive/forum.p...2&forum_id=1883
JeffK Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Jeg har samme musen og openSUSE 10.2. Musen virker fint bortsett fra hjulet. Virker ditt hjul/vet du hvordan man får det til å virke
A!1 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Skrevet 16. mars 2007 Jeg gav opp openSUSE, rett og slett bare på grunn av det problemet. Jeg fikk musen til å virke og jeg fikk hjulet til å virke helt fint. - Det virket med en gang jeg fikk koblet musen til. Men det var ikke mulig å få bluez til å huske tilkoblingen til neste gang jeg slo på musen... så jeg måtte skrive hidd --search hver gang jeg skulle bruke musen. Ble alt for plagsomt i lengden. openSUSE bruker bluez v3 som har fått en ny måte å huske tilkoblinger, mens ubuntu bruker v2. I ubuntu har jeg ingen problemer med musen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå