slash Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 (endret) Jeg har nettop kjøpt meg ny pc, og da ville jeg seff teste ut oblivion igjen. Men jeg har et lite problem. Et stort problem faktisk. Etter noen minutters spilling så låser spillet seg på den måten at det slutter å ta imot input. Muspekeren fryser, og spillet reagerer ikke på tastetrykk. Mus og tastatur funker fremdeles fett i windows, jeg kan alt+tabbe meg til windows, og alt funker som det skal. Det står heller ikke "not responding" bak prosessen. Jeg har aldri opplevd noe sånt før, animasjoner og lyder fortsetter i spillet, men jeg kan ikke gjøre noe da mus og tastatur er låst. Før feilen kommer kjører spillet fullstendig flytende i 1680x1050 oppløsning med ultra high detaljer. feilen kommer selv om jeg skrur alt på low. Alle andre spill funker som de skal, og cpu/gpu ligger på en helt ok temperatur. (henholdsvis 40 og 55 grader) Noen ideer? Er en helt ny pc, med fersk install av windows, nyeste drivere, directx osv osv. Specsa er intel core 2 duo 2.4 ghz, 2 gb ram, gf 7950gt 512mb, 250+500 gb hdd. Endret 20. januar 2007 av slash
slash Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Skrevet 20. januar 2007 som sagt, cpu ligger på 40 grader, og skjermkortet på 55, så det burde ikke være noe i veien der. Feilen ligner heller ikke på varmerelaterte problemer som jeg har sett før.
slash Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Skrevet 20. januar 2007 (endret) Nope, det funker ikke. //edit: altså, jeg har prøvd, det funket ikke. Endret 20. januar 2007 av slash
slash Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Skrevet 23. januar 2007 OK, jeg fikk det til, nå flyter alt som pokker her! For andre som har det samme problemet, det har noe med åssen spillet takler mp3filene på. Den kjappeste løsningen vil være å skru av musikken, men det er jo ikke holdbart, er det vel? En bedre måte å løse det på vil være å sette windows media player som defaultspiller for mp3filer. Den beste måten, det som funka for meg, vil være å installere k-lite codec pack. http://www.codecguide.com/ (tråden som hjalp meg finner du her, på engelsk: http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...ic=506165&st=40 )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå