Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venner, sosialt samvær og mangelen på det


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Vel, trenger litt råd og tips..

I mine snart 22 år på denne jordkloden har jeg endelig kommet meg ut hjemmefra og flyttet ifra bygden hvor jeg har bodd siden min ankomst til denne planeten.

 

Men saken er den at jeg føler at folk ikke vil ha kontakt med meg, at det er jeg som hele tiden må kontake de.. man føler det slik at man hele tiden maser på de.. og det er jo ikke noe artig.

 

Blir så og si aldri kontaktet på MSN eller via SMS for å høre hva jeg styrer med, om jeg blir med på noe eller noe slikt, er i 99 av 100 tilfeller jeg som tar kontakt og "maser" på vennene om hva de styrer med om de er med på å finne på noe.. Dette er litt frustrerende..

 

Men, selv føler jeg ikke at jeg maser så mye på folk at de ikke vil ha kontakt med meg, men man begynner jo å lure når man alltid må dra ord ut av folk.

 

Er det bare jeg som mangler de sosiale antennene for å skjønne det at jeg må forandre meg, at jeg gjør et eller annet galt?

 

Man blir jo på grensen til paranoid snart, man sjekker telefonen, pc`en hele tiden for å se om noen har tatt kontakt.. men neeida.. skuffelsen bare brer seg over en selv.

 

Så hva gjør man galt da?

Det hele ender jo opp med at man gir opp og blir sittende inne å gjøre ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Har samme akkurat samme problemet selv! Blir aldri kontaktet av noen. Jeg prøver å kontakte dem, men føler at de støter meg bort. De skal liksom være "vennene" mine. Begynn og tren, meld deg inn i en fritidsklubb elns... Prøv ihvertfall på å treffe nye folk.

Lenke til kommentar

Sånn har vel alle det iblant ?

 

er jo ikke alltid noen kommer og sier hei, hva skjer osv på MSN.. Tror aldri det har skjedd på mobilen min liksom.

 

Ja, det er mange dårlige venner, ja, man kan være en dårlig venn selv, men i alt i alt her i verden, har du bare deg selv, og du må ta vare på deg selv.

 

Tror nesten venner alltid blir "overflatisk", iallefall skole venner osv. Man har kanskje 1 venn som er veldig nær og man forteller alt til. Sånn har jeg det iallefall.

 

En må bare leve med det, hvis man setter de som ikke sier noe til deg, ikke støtter deg opp i slåsskamper, folk som slenger dritt til deg engang iblant, så har man jo ikke noen "venner" igjen.

 

Men tenk på det , for dere som fortsatt er i puberteten ; det er normalt og føle at livet er meningsløst og at man ikke gidder mer.. Livet er kjipt, lev med det. Treffer man bånn, er det jo bare 1 vei opp..

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så hva gjør man galt da?

Det hele ender jo opp med at man gir opp og blir sittende inne å gjøre ingenting.

7763143[/snapback]

 

Det du gjør galt er å springe etter "vennene" dine. Ikke bry deg om dem, fokuser på og "springe" etter det som gir deg energi, da skaper du ditt eget uttrykk og "vennene" legger merke til det. Vil forøvrig anbefale deg og definere venner etter hvem som gir deg energi og de som suger energi. :thumbup: Så velger du etter på dine "riktige" venner.

Lenke til kommentar

Vel.. er jo klar over at man ikke kan forvente at venenne sitter klar ved pc`en og sier hei så snart man logger seg inn..

 

Men la oss si iløpet av 1. mnd.. så blir jeg kanskje kontaktet.... ja 0 ganger av vennene.. Så kan vel kanskje heller kalle de bekjent istedet..

 

Men tar jeg kontakt.. så blir det sånn at.. man sier hei, spør om hva man styrere med.. og vips.. så ble det stille i andre enden..

 

Jeg flyttet jo som sagt ut hjemmefra nå på nyåret, og dit jeg flyttet bor også en veninne, som jeg selv føler jeg har ganske god kontakt med.. Hun sier jo at på MSN er hun en stille person.. og det er jo greitt det..

Har snakket en del om at vi skulle møtes når jeg kom oppover, og gå på kino og slikt..

 

Hva skjer, jo.. jeg kommer oppover, kommer meg på plass i leiligheten og tar kontakt med henne for å høre om vi skal finne på noe.. intet svar på SMS, tar kontakt på MSN.. joda.. alt er sårevel.. alt skal bli så bra så..

Ok, det er jo greitt.. tar kontakt ett par dager etterpå.. samme regla.

 

Da tenker jeg.. da skal hun versegod få ta kontakt selv om hun vil og har tid.

Og her sitter jeg, trodde ting skulle bli så meget mye bedre når jeg kom meg hjemmefra og opp hit jeg trodde jeg hadde venner.

Lenke til kommentar
Sånn har vel alle det iblant ?

 

er jo ikke alltid noen kommer og sier hei, hva skjer osv på MSN.. Tror aldri det har skjedd på mobilen min liksom.

 

Ja, det er mange dårlige venner, ja, man kan være en dårlig venn selv, men i alt i alt her i verden, har du bare deg selv, og du må ta vare på deg selv.

 

Tror nesten venner alltid blir "overflatisk", iallefall skole venner osv. Man har kanskje 1 venn som er veldig nær og man forteller alt til. Sånn har jeg det iallefall.

 

En må bare leve med det, hvis man setter de som ikke sier noe til deg, ikke støtter deg opp i slåsskamper, folk som slenger dritt til deg engang iblant, så har man jo ikke noen "venner" igjen.

 

Men tenk på det , for dere som fortsatt er i puberteten ; det er normalt og føle at livet er meningsløst og at man ikke gidder mer.. Livet er kjipt, lev med det. Treffer man bånn, er det jo bare 1 vei opp..

7763281[/snapback]

 

Vel, for min del håper jeg er ferdig med den perioden ja :p

 

 

Så hva gjør man galt da?

Det hele ender jo opp med at man gir opp og blir sittende inne å gjøre ingenting.

7763143[/snapback]

 

Det du gjør galt er å springe etter "vennene" dine. Ikke bry deg om dem, fokuser på og "springe" etter det som gir deg energi, da skaper du ditt eget uttrykk og "vennene" legger merke til det. Vil forøvrig anbefale deg og definere venner etter hvem som gir deg energi og de som suger energi. :thumbup: Så velger du etter på dine "riktige" venner.

7763341[/snapback]

 

Du sier noe der, kanskje jeg bare bør kutte ut å håpe på de vennene jeg trodde jeg hadde og sikte meg inn på å finne noen andre.

Lenke til kommentar

Det kan jo føles litt ekkelt, men sant som Hurt sier, når man har nådd bunnen er det jo bare en vei opp igjen. :) Bare synd man ikke vet hvor bunnen er. Å treffe nye folk er jo et godt alternativ. :)

 

Kjedelig at det er så få skikkelige gode venner. :mad::p

 

Edit: Har nesten samme problemet ... Men går bra, da.

 

Det går nok over etter hvert. :)

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Det kan jo føles litt ekkelt, men sant som Hurt sier, når man har nådd  bunnen er det jo bare en vei opp igjen. :) Bare synd man ikke vet hvor bunnen er. Å treffe nye folk er jo et godt alternativ. :)

 

Kjedelig at det er så få skikkelige gode venner. :mad::p

 

Edit: Har nesten samme problemet ... Men går bra, da.

 

Det går nok over etter hvert. :)

7763370[/snapback]

 

 

Det er sant, er jo som regel bare en vei opp igjen..

Men som jeg sier.. nermer meg 22 år.. og da er det jo slettest ikke bra å ha noen skikkelige venner.. Så da begynner man å lure på hva man gjør galt..og det er det jeg prøver å finne ut av.

Lenke til kommentar

Hvor bor du nå da?

 

En kan ikke sitte hjemme for å vente på at folk skal ta kontakt med en. Hva med å snakke med andre isteden? Jeg er selv ganske pratsom på msn/mobil, men virker som mange ikke vil ta det første steget.

 

Bare å legge folk til msn-lista di, og begynne å snakke (ikke for mye da :p), og helst prøve å finne en felles interesse.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Tromsø nå..

 

Men det å kutte ut de såkalte vennene er jo også litt skummelt da, for plutselig sitter man igjen uten folk å snakke med.

 

Nei, kan på ingen måte sitte hjemme og forvente at folk banker på.

Det forventer jeg heller ikke.. Må bare prøve å finne på noe her på denna plassen.. finne ut hva som skjer og hva jeg kan tenke meg å drive på med...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg bor i Tromsø nå..

 

Men det å kutte ut de såkalte vennene er jo også litt skummelt da, for plutselig sitter man igjen uten folk å snakke med.

 

Nei, kan på ingen måte sitte hjemme og forvente at folk banker på.

Det forventer jeg heller ikke.. Må bare prøve å finne på noe her på denna plassen.. finne ut hva som skjer og hva jeg kan tenke meg å drive på med...

7763446[/snapback]

 

Gå for det/aktiviteter som gir deg energi, og jo mere "batteriet" fylles opp jo sterkere blir du til videre "søking" :thumbup:

Lenke til kommentar
Har hatt det sånn jeg også, men da jeg begynte på videregående endret det seg og ble mye bedre. Vet ikke hvorfor, var nok bare tilfeldig. Får håpe det ordner seg for deg også, er ikke noe gøy å ha det sånn.

7763631[/snapback]

 

Nei, det er en situasjon jeg så absolutt ikke er komfortabel med nei.

Var mange ting som endret seg når jeg startet på VGS, men problemet mitt er at jeg har gått på VGS 3 forskjellige plasser, så den kontakten man har fått med folk der har fallt naturlig bort.

Men ikke det, har jo kontakt med en kamerat ennå, som bor her i tromsø.. Men han jobber såpass mye at man har ikke så mye kontakt som man kanskje ønsker.

Lenke til kommentar

Om du bor i Tromsø og studerer så kan du oppsøke sosiale miljøer som f.eks studentsamfunnet. I det semesteret jeg studerte på UiT fikk jeg også mange venner ved å være på den samme lesesalsplassen og de samme stedene hver dag, på den måten legger mennesker merke til deg og når du tar kontakt får du bedre kontakt enn "fyllakontakten" når du går ut på byen.

 

Du må også huske på at venner ikke noe man bare har, man gjør seg fortjent til dem. Du må gjøre noe for å få vennskapet, studentersamfunnet er ikke et dumt sted å starte.

Lenke til kommentar

Man skal ikke virke overivrig i møte med nye mennesker. I stedet for å by altfor mye av deg selv, er det bedre å være blid og lyttende. Mennesker som får oss til å føle oss vel vil vi gjerne være sammen med.

Føler du at den andre personen er mer interessert i det som foregår rundt enn i deg, må du ta hintet, da har du sannsynligvis snakket/mast for mye. Ingen har lyst til å skape kontakt med en som virker masete.

Lenke til kommentar
Man skal ikke virke overivrig i møte med nye mennesker. I stedet for å by altfor mye av deg selv, er det bedre å være blid og lyttende. Mennesker som får oss til å føle oss vel vil vi gjerne være sammen med.

Føler du at den andre personen er mer interessert i det som foregår rundt enn i deg, må du ta hintet, da har du sannsynligvis snakket/mast for mye. Ingen har lyst til å skape kontakt med en som virker masete.

7763729[/snapback]

 

Nettopp.. er det jeg føler.. selv om jeg ikke kan si at jeg har mast så mye...

Har da funne ut at det får bare være.. vil de ta kontakt så tar de kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...