Gå til innhold

Word97 og høy prosessorbelastning


durabit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-28 18:09, skrev LarsC:

Sikkert fordi prosessoren må å skyfle data inn og ut, fra og til den virtuelle minnefila. Hyppige prosess-skifter kommer i tillegg, så du får noe som likner på thrashing.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-11-28 18:10 ]</font>


Noen måte å unngå dette på?

Lenke til kommentar

Thrashing...? Det kunne jeg likt å vite hva er! Kanskje det er noe i den retning jeg har på min W2K installasjon? Arter seg slik at ved oppstart så kjøres Norton og Zone Alarm i gang på vanlig vis, men så fortsetter disken å herje noe vanvittig i 30-60 sekunder før den roer seg og alt blir normalt. Det er lenge på en 10krpm scsi-disk...problemet har vært fra clean install to ganger.

 

Kanskje du har litt mer info om det du beskriver her (som kanskje jeg kan gjøre meg nytte av :smile: )?

Lenke til kommentar

Word er ikke laget for store dokumenter. Det har en tendens til å få problemer når det blir mange sider, mange figurer, tabeller og andre ting.

 

Har desverre ikke noen god løsning å tilby, men det er sikkert noen som vil anbefale deg å gå over til Framemaker, Latex, OpenOffice, StarOffice eller andre gode konkurrerende programmer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 18:14, skrev durabit:

Noen måte å unngå dette på?


 

Kunne du tvunget Word og Windows til å kun bruke RAM (forutsatt at du har nok RAM), ville nok prosessorbruken vært en del lavere.

Du kan sikkert med fordel bruke en annen visningsmodus også.

 

Men som Simen1 skriver, det beste er å bruke et program som er flinkere til å hånderer store åpne data i dokumenter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 18:21, skrev Simen1:

Word er ikke laget for store dokumenter. Det har en tendens til å få problemer når det blir mange sider, mange figurer, tabeller og andre ting.


Har desverre ikke noen god løsning å tilby, men det er sikkert noen som vil anbefale deg å gå over til Framemaker, Latex, OpenOffice, StarOffice eller andre gode konkurrerende programmer.


 

Vil bare tilføye WordPerfect (lotus). Skolens maskiner bruker Lotus, fungerer bra, ikke så stor forskjell fra Word, men du må venne deg til det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 18:21, skrev Simen1:

Word er ikke laget for store dokumenter. Det har en tendens til å få problemer når det blir mange sider, mange figurer, tabeller og andre ting.


Har desverre ikke noen god løsning å tilby, men det er sikkert noen som vil anbefale deg å gå over til Framemaker, Latex, OpenOffice, StarOffice eller andre gode konkurrerende programmer.


Det er så sant. Det er vel Excel som er det mest vellykkede programmet i Office-pakken. Det er litt vanskelig å skifte program da det er et dokument som jeg utarbeider for en kunde (jeg jobber som konsulent).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 18:16, skrev Muffinman:

Arter seg slik at ved oppstart så kjøres Norton og Zone Alarm i gang på vanlig vis, men så fortsetter disken å herje noe vanvittig i 30-60 sekunder før den roer seg og alt blir normalt.


 

Hadde samme problemet en gang, hvor W2K leste og leste og leste og... ja det var bare å stoppe den. Men W2K bruker alltid litt tid for å bli ferdig med innlastingen av filene, selv etter at skrivebordsbakgrunnen er kommet opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...