Gå til innhold

Dell - Vista Express Upgrade?

hagern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får min nye Dell XPS M1210 i morgen, fikk med en slik herlig express upgrade til Windows Vista. Noen som kjenner noe til denne? :hmm:

Det jeg egentlig lurer på er om denne kun vill oppgradere uten å fjerne noe av det som ligger på maskinen. Har hørt og vet at det ligger en del "dritt" som kan være vanskelig og avinstallere.:thumbdown:

Letteste måten å kvitte seg med alt slik er vell uansett å reinstallere alt med ny partisjon? Eller finnes det andre gunstigere måter(Vista Upgrade)?

Vet ikke om det er noen som vet noe om dette, men hvis noen føler de har noe å komme med setter jeg pris på alle svar! :thumbup::thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på dell maskinene er det vel bare å avinstallere programmene som er installert. gjør det selv på flere på jobben om dagen :p

Og oppgraderingen til vista oppgraderer bare xp-en din til vista, og fjerner heller ikke noen programmer og filer.

så å fjerne programmene kan du vel gjøre før og etter installasjon av vista.

Lykke til ;)

Skrevet

ettersom du ikke har noe liggende inne på disken fra før i form av kritiske data, så vil jeg varmt anbefale å formatere og gjøre en clean Vista-installasjon. Dette er by far den mest skuddsikre måten å unngå fuckups på.

Skrevet
på dell maskinene er det vel bare å avinstallere programmene som er installert. gjør det selv på flere på jobben om dagen :p

Og oppgraderingen til vista oppgraderer bare xp-en din til vista, og fjerner heller ikke noen programmer og filer.

så å fjerne programmene kan du vel gjøre før og etter installasjon av vista.

Lykke til ;)

7751790[/snapback]

Hvis det du sier stemmer skal det vell ikke være noe problem. Har bare hørt at det ikke er like lett å bli kvitt McAfee++ og noe andre greir. Får gjøre et skikkelig forsøk før jeg lager ny partisjo og reinstallerer.

Skrevet
ettersom du ikke har noe liggende inne på disken fra før i form av kritiske data, så vil jeg varmt anbefale å formatere og gjøre en clean Vista-installasjon. Dette er by far den mest skuddsikre måten å unngå fuckups på.

7751855[/snapback]

Vet ikke helt hvordan denne express upgrade pakken er, men hvis jeg laster ned en iso så kan jeg alltids gjøre det. Spørs om jeg gidder å kjøpe en ny Vista plate kun for å kjøre clean install. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...