Gå til innhold

Wiimote sikter fulstendig feil


fakey

Anbefalte innlegg

Hei, fikk meg Wii nå, men sliter med å få til at wiimoten kommuniserer riktig. F.eks. hvis jeg sikter midt på skjermen, så er ikke engang "musa" på innsiden av tvskjermen. Jeg merker det også når jeg spiller at ting blir litt feil.

 

Åssen rette opp i dette her? Gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Tenker du på med rett? Jeg har sett den så parallelt med tv'n som mulig..

2.Yess.

3. Skjønte ikke så mye av de sakene der, merket ikkke forskjell.

4. Har på varmeovn, men trokke d har så mye å si..

7750001[/snapback]

 

Problemet er at jeg først har prøvd å ha sensoren over, men da er musa alltid litt under der jeg peker..

 

Så satte jeg sensoren under, men da er musa litt over der jeg peker..

Lenke til kommentar

Når du starter Wiien får du spørsmål om hvor sensorbaren står. Det er og viktig at sensorbaren står så langt frem på TVen som mulig.

 

Men at pekeren er litt over/under der du peker har jeg og, det er en vanesak egentlig. Dessuten er det for min del i alle fall minimalt og jeg har egentlig ikke lagt merke til det før jeg faktisk gikk inn for å se det.

 

Wiimoten har et IR kamera som leser lysene på sensorbaren (som egentlig ikke har en eneste sensor) og bedømmer hvor Wiimoten er. Om du har noe som kan forstyrre disse signalene, som f.eks varmeovn eller sterkt lys i nærheten, kan det merkes som musepekeren på skjermen ikke helt oppfører seg som den skal.

Lenke til kommentar
Jeg fant ut at det funket hvis jeg satte meg en meter lenger bak..

7750601[/snapback]

Ja du kan ikke sitte klint inntil tv en. Bare bakdeler med det. Nedsatt syn etter lengre opphold menøynene nesten helt inntil. Den klarer ikke ta imot signalene når du sitter så nert og det har nok sin grunn

Lenke til kommentar
Jeg fant ut at det funket hvis jeg satte meg en meter lenger bak..

7750601[/snapback]

Ja du kan ikke sitte klint inntil tv en. Bare bakdeler med det. Nedsatt syn etter lengre opphold menøynene nesten helt inntil. Den klarer ikke ta imot signalene når du sitter så nert og det har nok sin grunn

7750613[/snapback]

Nei, for da kan jeg sitte i stolen når jeg spiller, nå må jeg absolutt ligge i senga å spille :ohmy:

Lenke til kommentar
Jeg fant ut at det funket hvis jeg satte meg en meter lenger bak..

7750601[/snapback]

Ja du kan ikke sitte klint inntil tv en. Bare bakdeler med det. Nedsatt syn etter lengre opphold menøynene nesten helt inntil. Den klarer ikke ta imot signalene når du sitter så nert og det har nok sin grunn

7750613[/snapback]

Nei, for da kan jeg sitte i stolen når jeg spiller, nå må jeg absolutt ligge i senga å spille :ohmy:

7750885[/snapback]

... og slite ut øynene.

 

Men om du absolut skal sitte der så prøv å få sensoren på en bedre egnet plass

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Hei, fikk meg Wii nå, men sliter med å få til at wiimoten kommuniserer riktig. F.eks. hvis jeg sikter midt på skjermen, så er ikke engang "musa" på innsiden av tvskjermen. Jeg merker det også når jeg spiller at ting blir litt feil.

 

Åssen rette opp i dette her? Gode tips?

7749899[/snapback]

Wii kontrollen er som et digitalkamera. Den tar et bilde av det som er umiddelbart foran seg, og leter etter to prikker med infrarødt lys som sensorbaren forsyner. Den orienterer seg så etter dette (bla.), og sikter du rett på sensorbaren kommer pekeren på skjermen midt på skjermen.

 

Jo større TV du har, jo lengre unna må du sitte for at kontrollen skal se sensorbaren over eller under TVen. Jo større TV du har, jo lengre unna sitter du normalt også (hvis du vil ha øynene i behold etter noen timer).

 

Det er også viktig at baren alltid ligger rett under eller rett oppå TVen.

 

Ta også en titt på sensitivitetsinstillingene i Wii menyen :)

Endret av Knutsi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...