Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer å starte Furia når "den har stått litt"


Iceman22

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at min Furia ikke vil starte via kick når den ikke har vært i bruk på en 1 uke ca.

Når jeg starter den så starter den "på en måte" men den slokner etter par sekunder uanset om jeg gir full gass og choke.

Eneste måten å få starte den på igjen er å finne en lang nedoverbake og starte den der når jeg er oppe i ca 20km/t.

Etter det så funker den perfekt :ohmy:

Hvorfor er det slik?

Noen ideer jeg kan prøve?

Jeg har forresten ikke merket dette når det var sommer.

Hvis dette kan være nyttig:

* Den er trimmet

* Den har turtallsperre

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har seg slik at min Furia ikke vil starte via kick når den ikke har vært i bruk på en 1 uke ca.

Når jeg starter den så starter den "på en måte" men den slokner etter par sekunder uanset om jeg gir full gass og choke.

Eneste måten å få starte den på igjen er å finne en lang nedoverbake og starte den der når jeg er oppe i ca 20km/t.

Etter det så funker den perfekt  :ohmy:

Hvorfor er det slik?

Noen ideer jeg kan prøve?

Jeg har forresten ikke merket dette når det var sommer.

Hvis dette kan være nyttig:

* Den er trimmet

* Den har turtallsperre

7749575[/snapback]

 

Hvordan parkerer du? det er lurt å la motoren gå litt på tomgang før du stopper den helt. Også viss den har stått ute i uvær og regn kan det gjøre at den ikke starter så lett.

Lenke til kommentar
Det har seg slik at min Furia ikke vil starte via kick når den ikke har vært i bruk på en 1 uke ca.

Når jeg starter den så starter den "på en måte" men den slokner etter par sekunder uanset om jeg gir full gass og choke.

Eneste måten å få starte den på igjen er å finne en lang nedoverbake og starte den der når jeg er oppe i ca 20km/t.

Etter det så funker den perfekt  :ohmy:

Hvorfor er det slik?

Noen ideer jeg kan prøve?

Jeg har forresten ikke merket dette når det var sommer.

Hvis dette kan være nyttig:

* Den er trimmet

* Den har turtallsperre

7749575[/snapback]

 

Hvordan parkerer du? det er lurt å la motoren gå litt på tomgang før du stopper den helt. Også viss den har stått ute i uvær og regn kan det gjøre at den ikke starter så lett.

7792817[/snapback]

Vel, den pleier vanligvis å bli parkert i garasjen, så jeg skal prøve å la den gå litt når jeg stopper?

Ja den starter ikke så lett når det er kaldt og uvær, men menningen er at mopeder skal tåle det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei... Når min Honda shadow sto stille lenge så ville den ikke starte heller, måtte trille den igeng jeg også.. men det var bateriet mit som nesten var flatt.

Vis du lar bateri ligge lenge uten og lade dem så vil de tilslutt bli ødelagt.

Prøv og butt bateri så vil det kanskje fungere igjen(:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...