Gå til innhold

Uber gamer pc trenger uber geek hjelp


Anbefalte innlegg

Jah, så har tiden kommet for ny pc, og jeg kunne trengt litt hjelp fra en sakkyndig person! :p

skal ha uber GAMER pc, budsjett har ikke noe å si. Det er spilling og atter spilling og da enda litt mer spilling den skal brukes til!

 

Men spørsmålet er AMD fx-62 eller Intel Core 2 Extreme QX6700...

 

Hvis en grei og kunnskapsrik person kunne hjelpe meg med oppsette, ville jeg vært veldig takknemlig! Jeg komm fram til d jeg syntes var grei opsett MEN jeg har mer peiling på gaming enn pc bygging så føl fri å si ifra hvis d er noe jeg kan forandre på

 

Intel Core 2 Extreme QX6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Varenr.: 327436

--------------------------------------------------------------------------------

 

Antec Performance One P180 Miditower, Sort Aluminium (Uten Stømforsyning)

Varenr.: 325214

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz

Varenr.: 329757

--------------------------------------------------------------------------------

 

Asus Striker Extreme, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Varenr.: 327953

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

Varenr.: 312367

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Enermax Galaxy 850W, Modulære Kabler, 15 SATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 24pin

Varenr.: 325215

--------------------------------------------------------------------------------

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional Series - lydkort

 

 

+ et par harddisker : raptor til systemdisk + spill

 

Forslag, irretelser mottas m takknemlighet.

 

PS. skulle gjerne overklokka den LITT for å få enda mer ut av systemet,ikkenoe ekstremt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg ser dette bare ut som en tulletråd, du har gått inn på komplett å valgt ut de dyreste komponentene du fant for så å si at du skal kjøpe det. Uansett, visst dette er en seriøs tråd, er dette totalt sløseri med penger, du kan bruke den halve summen, og ha nesten den samme ytelsen, det klarer du deg med i et halvt år? et år? så fyrer du løs med resten av summen som du har valgt å bruke på dette oppsettet, da vil du fortsatt sitte med den beste pc'en i gata.

Lenke til kommentar

Er enig ang det å overklokken en mer "normal" Core 2 Duo enn å slenge seg inn i 4 kjerne dansen. Alan wake kommer til å utnytte 4 kjerner, men det er ikke utgitt ennå. Kjøp deg et quad klart hovedkort, en E6600 og sleng i et ekstra skjermkort, selv om det antagelig også blir overkill :p 4 kjernene kommer i spill, men ikke ennå.. Vil tro at half life 2 ep. 2 kanskje har støtte for 4 kjerner :cool:

Lenke til kommentar

KANSKJE jeg ikke har gjort meg klar nok..jeg trenger ikke kritikk på mye jeg bruker på pcen...fordi nå går jeg for d beste...vil bare vite om d jeg har satt sammen funker sammen....om 850w powersuply er overkill, om min hk er lattis siden jeg ikke skal hardcore overclocke, RETT OG SLETT om komponeneten jeg har valgt vi gi meg best ytelse eller om d er noen jeg kan/må forandre på ....

Lenke til kommentar
Er enig ang det å overklokken en mer "normal" Core 2 Duo enn å slenge seg inn i 4 kjerne dansen. Alan wake kommer til å utnytte 4 kjerner, men det er ikke utgitt ennå. Kjøp deg et quad klart hovedkort, en E6600 og sleng i et ekstra skjermkort, selv om det antagelig også blir overkill :p 4 kjernene kommer i spill, men ikke ennå.. Vil tro at half life 2 ep. 2 kanskje har støtte for 4 kjerner  :cool:

7748223[/snapback]

HL2 ep 2 vil komme med en oppdatert motor som har støtte for multithreading, jeg ser ingen grunn til at dette skal være begrenset til 2 eller 4 kjerner!

 

jeg håper bare at den oppdaterte motoren vil bli brukt i de gamle spillene som bruker source motoren fra før.

Lenke til kommentar

Om man har mer penger enn vett er det vel bare å gå på en bra databutikk, si til fyrene "Hei, bygg PC til meg for 30.000". Så kommer de sikkert opp med noe bra, du er garantert at det faktisk funker sammen, samt at du får garanti på hele maskinen, ikke bare på enkeltdelene. Så kan du levere den inn til de og si "fiks" om noe slutter å virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...