Gå til innhold

IE taper terreng


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes vel også det er meningsløst å si at man protesterer mot MS sitt monopol så lenge man kjører Windows. Skal man bruke det argumentet, så får man kvitte seg med Windows og legge inn Linux/Firefox. Tror neppe MS bryr seg veldig mye om folk slutter å bruke IE, det er tross alt ikke ett produkt de tar seg direkte betalt for.

7748306[/snapback]

Om de ikke brydde seg hadde vel ikke IE7 komt til verden, i alle fall ikke i XP... Og de tar seg vel direkte betalt for IE7 på samme måte som de tar seg direkte betalt for WMP. De er alle bakt inn i windows-prisen, selv om mange ser på det som "gratis".
Lenke til kommentar
Synes vel også det er meningsløst å si at man protesterer mot MS sitt monopol så lenge man kjører Windows. Skal man bruke det argumentet, så får man kvitte seg med Windows og legge inn Linux/Firefox. Tror neppe MS bryr seg veldig mye om folk slutter å bruke IE, det er tross alt ikke ett produkt de tar seg direkte betalt for.

7748306[/snapback]

Om de ikke brydde seg hadde vel ikke IE7 komt til verden, i alle fall ikke i XP... Og de tar seg vel direkte betalt for IE7 på samme måte som de tar seg direkte betalt for WMP. De er alle bakt inn i windows-prisen, selv om mange ser på det som "gratis".

7754549[/snapback]

Jeg anser det ikke som direkte betaling så lenge det er en del av Windows, dvs betlingen skjer etter min mening indirekte(og det er vel derfor det har vært litt bråk rundt bla dette og WMP). Oppgraderinger til nye versjoner av IE er gratis, så dette er på en måte en "service" MS driver. Jeg er enig i at MS nok har en interesse i IE, men jeg tror kanskje motivasjonen er mer at de ønsker å ha en oppdatert nettleser enn å være markedsledende, dvs i den forstand at de ønsker å ha en leser i Windows som er kompatible med tjenester de selv ønsker å tilby.

Lenke til kommentar
Er det ingen som kan fortelle meg hvilke addons de har i Firefox-browseren sin?!

Addons?! Mnjaaa.... skeptisk!  :hmm:

7755292[/snapback]

Har adblock og flashblock. Gjett hva de gjør ;)

7755556[/snapback]

BBcode Extra er også en må-ha ting for aktive forumbrukere og HTML-kodere. Ellers er værmeldingen (Forecastfox), Norsk bokmål og Nynorsk ordliste, Videodownloader, aging tabs og tab mix plus kjekke utvidelser.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at MS nok har en interesse i IE, men jeg tror kanskje motivasjonen er mer at de ønsker å ha en oppdatert nettleser enn å være markedsledende, dvs i den forstand at de ønsker å ha en leser i Windows som er kompatible med tjenester de selv ønsker å tilby.

7756070[/snapback]

Jeg tror de er veldig opptatt av å være markedsledende, ikke pga IE i seg selv siden de ikke tjener noe direkte på den, men fordi IE bare er tilgjengelig til Windows. På samme måte som Media Player er det derfor viktige strategiske trekk for å holde på dominansen til Windows. Og jo flere udugelige folk som designer websider som bare funker i IE, så har MS vunnet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg liker både IE7, Opera og Firefox veldig godt.

Men har blitt veldig vant med Firefox så klarer ikke løsrive meg fra den nettleseren. Det er noe spesielt med et program du kjenner ut og inn.

 

Av extensions kan jeg nevne:

saivertscreenshot2007-01-2122-36-26.jpg

Av de som jeg bruker mest kan jeg nevne:

All-in-one Sidebar - Plasserer bokmerker, nedlastinger, add-ons, kildekodevisning på en egen sidebar akkurat som i Opera. Veldig kjekt.

AdBlock Plus - Fjerner reklame, har støtte for eksterne filterlister som du abbonerer på.

IETab - Du kan kjapt vise ting i Internet Explorer, inni Firefox som en tab.

DownloadHelper - Lar meg laste ned flere bilder samtidig fra mappelister på web servere, den lar meg også laste ned YouTube videofiler.

Live HTTP Headers - Brukers når jeg utvikler nettsider. Lar meg feilsøke sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...