Gå til innhold

Telenor vs. Netcom


Anbefalte innlegg

Ærlig talt. Telenor har da abonnement med fri SMS og MMS ved navn Djuice NonStop.

7751558[/snapback]

SmartTalk + SMSmania eier djuice nonstop. Det gjør forresten de fleste NetCom abbonement med SMS-tjenesten.

 

NetCom har vært stille i høst, ja. Men som andre har sagt: De har (store?) planer for fremtiden.

 

Jeg er NetCom kunde fordi jeg ville ha YoungTalk (og fordi familie hadde dem). djuice control fantes ikke da jeg kjøpte ny mobil, og nå er jeg NetCom kunde av lojalitet, vil ikke skifte. Såklart, da jeg så djuice allstar, fristet det å gå over til Telenor, men så fikk jeg øye på NetCom SmartTalk. Sålenge de ikke utkonkureres i et abbonement ifra Telenor, holder jeg meg til NetCom.

 

Dessuten har det kommet så mye negativt om Telenor, som gir et dårlig inntrykk. Det værst er at de prioriterer storbrukere i kundeservice først. Makan! Jeg bruker mobilen lite. NetCom sortere hvem som ringer kundeservice de òg: Hvilket abbonement de har, derreter kommer de til avdelingen for det abbonementet, noe som er positivt. Sikkert også en av grunnene til at de satser på få abbonement.

 

Ellers synes jeg at Telenor gir "fri WAP, Mobil-TV", og alt det der gratis den første måneden og slikt, er bullcrap. Gidder ikke si hvorfor.

 

Jeg er også glad for at jeg altid vet om noen har sendt meldinger eller ringt meg som NetCom kunde. Nettopp fordi om telefonen er avslått, vil jeg motta SMSer likevel (det gjør vel telenor også?), og den fine tjenesten WhoCalled.

 

Men Telenor har virkelig forbedret seg idet siste. Og jeg synes begge operatørene er gode, men liker NetCOm best, rett og slett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ærlig talt. Telenor har da abonnement med fri SMS og MMS ved navn Djuice NonStop, og MSN hos Telenor koster ingenting akkurat nå.

 

(Ja, det blir en fastpriset tjeneste fra og med juni, men det er en pris som ikke er 100% fastsatt enda, og det er godt mulig det blir billigere)

7751558[/snapback]

 

Ærlig talt. Det er jo et abonnement. SMSmania er en tilleggstjeneste.

Dvs at hos telenor er du bunne til å betale den minuttprisen telenor bestemmer, hos netcom velger du selv abb f.eks det billigste dem har og kombinerer dette med smsmania

 

Så NEI Telenor har ingenting i nærheten av d Netcom har med sitt SMSmania

Lenke til kommentar

Jeg liker NetCom best.

 

De har lik pris uansett hvem og når du ringer, slik er det det ikke med Telenor. De tar ekstra gebyr om du ringer til NetCom-nett! Er faktisk veldig, veldig mange som har gått over på NetCom-nett nå..

 

Det er alltid en hyggelig person som sitter klar på kundeservice, og rask å komme igjennom til dem.

 

Selv har jeg YoungTalk + SMSMania. Denne tjenesten er veldig, veldig bra! Jeg takker NetCom for at de fikk denne tjenesten. Det sparer meg og kjæresten min veldig mange kroner! :)

 

Dessuten liker jeg Trådløs Familie til NetCom. Det er en genial tjeneste som NetCom var først ute i Norge med. Veldig bra, NetCom!

 

Jeg er en fornøyd NetCom kunde, og kommer til å være det i framtida også!

 

Edit: WhoCalled er en genial tjeneste ;)

 

En negativ ting med NetCom YoungTalk er at de ikke har "samtale venter"-funksjonen. Det kan være greit å vite hvem som ringer deg selv om kan sitter i telefonen (Men du får SMS fra tjenesten WhoCalled at noen prøver å ringe deg, men du kan ikke bytte mellom samtalene).

 

Vet ikke om djuice control heller har dette, men hadde vært veldig fint om NetCom fikk på plass dette. Hva er grunnen til at de ikke har det på YoungTalk?

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Vi kan vell være enige om at netcom er enklere og ofte billigere enn telenor, og har bedre tilleggstjenester, mens telenor hos enkelte har bedre dekning og mange flere valgmuligheter hva abonnement angår.

7752098[/snapback]

 

NetCom er i allefall enklere når man vil bestille familieabonnement. Alt gjøres på nettet, mens Telenor ikke tilbyr en å gjøre dette så enkelt.

 

Det du kaller valgmuligheter mht. abonnement, har jeg kommentert litt lengre oppe i denne tråden.

 

Uansett: For de som krever mange tjenester inkludert eller som tillegg i abonnementet, er Telenor og Netcom et bra valg uansett.

 

Til mitt behov står det kun mellom disse to, mens øvrige i husstanden er mer enn godt hjulpet med f.eks Telmore.

Lenke til kommentar
Billigere enn TelenorOg viktigst av alt, du slipper å lure på hva det koster å ringe til noen, Telenor sine abb blir mye dyrere når dere legger på de (skjulte) 55 ørene pr min når man ringer til alt i netcom sitt nett. (Som tross alt er over 40%)

7748077[/snapback]

Skjulte? Da skal du jammen meg være blind. Det er faktisk lik font og størrelse på prisene til eget nett som til andres nett på denne oversikten; http://telenormobil.no/priser.do

 

Dessuten stemmer det ikke at NetCom har over 40% markedsandel. Ca. 36% ligger de på. Telenor ca. 60%.

 

Når det gjelder topic virker NetCom flinkere til å lansere tileggstjenester. Ellers mener jeg Telenor er bedre.

Lenke til kommentar
Dessuten: Jeg skjønner jo utmerket godt at de som kun selger NetCom-abonnement, elsker selskapet over alt på jord, og har pugget alle mulige argumenter for hvorfor Telenor er verst, og NetCom best. Det er jo jobben deres, og det dere er betalt for!  :D

7751214[/snapback]

 

Nå er det gjerne slik at de samme forhandlerene selger både telenor og netcom (med noen unntak) Og Telenor er ofte ivrigere på å gi oss provisjon. Vi liker jo å selge Telenor da de gir oss mer penger, men alt ved NetCom er mye enklere. Og dermed lettere å huske. 89 øre minutter ved activetalk, 59 øre ved smart talk, ferdig med det. På telenor sier du: joda 79 øre minuttet ved superminutt og bare 50 øre i tillegg når man ringer til andre nett, eller var det 54 øre? Eller blander jeg med fri 120 nå, et lite øyeblikk skal jeg bort på plakaten å se. Er det rart vi liker det enkle?

Lenke til kommentar
Billigere enn TelenorOg viktigst av alt, du slipper å lure på hva det koster å ringe til noen, Telenor sine abb blir mye dyrere når dere legger på de (skjulte) 55 ørene pr min når man ringer til alt i netcom sitt nett. (Som tross alt er over 40%)

7748077[/snapback]

Skjulte? Da skal du jammen meg være blind. Det er faktisk lik font og størrelse på prisene til eget nett som til andres nett på denne oversikten; http://telenormobil.no/priser.do

 

Dessuten stemmer det ikke at NetCom har over 40% markedsandel. Ca. 36% ligger de på. Telenor ca. 60%.

 

Når det gjelder topic virker NetCom flinkere til å lansere tileggstjenester. Ellers mener jeg Telenor er bedre.

7753663[/snapback]

 

1. På plakatene telenor sender vår butikk som de ber oss henge opp er skriftstørrelsen på tillegssprisen til andre nett mye mindre enn f.eks 0,49 øre som det er pr. min på superminutt. (derfor kaller jeg det skjult kostnad)

 

2. Hvis telenor har 60% av trafikken, så MÅ netcom ha 40% ikke 36%, det er bare 2 gsm nett i norge pr dags dato. (andre leier i deres nett)

Lenke til kommentar
2. Hvis telenor har 60% av trafikken, så MÅ netcom ha 40% ikke 36%, det er bare 2 gsm nett i norge pr dags dato. (andre leier i deres nett)

7754130[/snapback]

Nå er det vell sånn at telenor har 56%, netcom har omkring 32% og de resterende prosentene leies i enten netcom eller telenors nett. Korriger meg hvis tallene jeg oppgav er feil ;)

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
2. Hvis telenor har 60% av trafikken, så MÅ netcom ha 40% ikke 36%, det er bare 2 gsm nett i norge pr dags dato. (andre leier i deres nett)

7754130[/snapback]

Nå er det vell sånn at telenor har 56%, netcom har omkring 32% og de resterende prosentene leies i enten netcom eller telenors nett. Korriger meg hvis tallene jeg oppgav er feil ;)

7754507[/snapback]

 

Det er jo nøyaktig det jeg vil frem til, ikke hvem av netcom og telenor som operatør som har hvor mange % markedsandel, men hvor mye trafikk som går i netcom sitt nett og telenor sitt nett. Det hele var for å få frem poenget med at ca 40% av samtalene du tar når du har telenor, vil gå til noen med netcom dekning. Ergo, på flere telenor abb må du betale litt over 50 øre i tillegg på 40% av samtalene dine.

Endret av glosi
Lenke til kommentar
Jeg liker NetCom best.

Dessuten liker jeg Trådløs Familie til NetCom. Det er en genial tjeneste som NetCom var først ute i Norge med. Veldig bra, NetCom!

7751948[/snapback]

 

Feil. Telenor var først ute i Norge med en sånn tjeneste. Familienett het tjensten om jeg ikke husker veldig feil. Denne tjenesten levde i skjul da den ikke slo an særlig bra, men etter at NC introduserte sin tjeneste valgte Telenor å relansere Familienett som FriFamilie.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva folket hater Telenor for.

Greit nok, de har stive priser, men hadde NetCom eller Chess hatt monopol like lenge, hadde de garantert utnyttet situasjonen eller makten sin like mye. Det er naturlig det.

 

Telenor bruker mye årlig på forskning og utvikling, noe som er kostandskrevende. Dette gir oss igjen mye bedre tjenester, altså kommer det oss til gode! Samtidig har de ikke hatt like mye press på seg tidligere, som de har nå med tanke på kostnader og konkurranse. Derfor har de en mye større kostnad enn det NetCom og de andre har. Men de slanker seg hele tiden for å bli mer konkurransedyktig, og det bør de ha ros for!

 

Samtidig har Telenor vært med på å utvikle nye tjenester, og kvalitet opp gjennom alle årene.

 

I det siste er de også etter min mening blitt veldig konkurransedyktig på pris jamfør NetCom.

Lenke til kommentar

Jeg gikk over til Netcom mange år siden av den enkle grunn at de ikke tar spesialpris på sms til utenlandske mobilnumre. Telenor har "alltid" tatt seg ekstra betalt og gjør det fortsatt.

Netcom (smarttalk): 0.59,-

Telenor : 1.50,-

 

ellers fungerer kontaktsynk og sending av sms fra minside til netcom utmerket. savner dog kalendersynk, har telenor det?

 

angående sms fra outlook og som standalone program, kreves det at man har bedriftsabonnement?

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt Netcom siden 1997 og har fornøyd med det..

 

Ulempen med å ha en mobil med såkalt Djuice jallagreier er jo at de dytter inn mye unødvendig på telefonen og dette kan og i mange tilfeller gjør mobilen ustabil... Jeg har mange venner som har Djuice ett eller annet fra Telenor og de klager nettopp på dette.. Har fått høre dette mange ganger...

 

Det enkle er ofte det beste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...