Gå til innhold

blå prikk på lcd, reklamere eller drite i d?


Anbefalte innlegg

jeg har også en liten blå prikk på skjermen som man kan såvidt se.

Og min eos 400d var på reperasjon og byttet ut enn annen lcd skjerm for noen få dager siden og ble erstattet med denne.

Så sannsynligheten for at du får en helt pixel feil fri skjerm tror jeg er liten.

Jeg bryr meg svært lite av den blå prikken man må bruke lupe for og se. er jo ikke der jeg skal ha bildene framvist uansett. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke sikker på hva Canon har i sine garantier, men generelt så aksepteres det et visst antall døde pixler i en skjerm, alt etter størrelse. Noen produsenter har null-pixelfeil garanti, mens andre igjen følger bransjestandard. (Er ikke sikker på hva denner er pr. dags dato, så det overlater jeg til andre å komme med)

Sånn jeg ser det kan du gjøre 3 ting, i den rekkefølge jeg selv mener er korrekt:

1: Send kameraet tilbake til J P som en garantisak, eller ta kontakt med J P og gjør en avtale om å levere det inn i butikk. Det bør de kunne fikse.

2: Ta kontakt med Canon Norge, og forhør deg om garanti og pixelfeil

3: Returner kameraet til J P der du benytter deg av angreretten din.

Nr 3 syns jeg personlig er i grenseland for hva som er etisk riktig, da du ikke angrer på kjøpet, men du er ikke fornøyd med den stand varen var i når du kjøpte som er en garantisak. Problemet når man sender tilbake et produkt som ikke er 100% uten å gi beskjed om dette, vil neste kunde overta ditt produkt. Om du gjør dette syns jeg du skal opplyse om at du returnerer kameraet pga de feil det har. Om du da ikke syns det er greit at nestemann overtar problemet.

Sånn er det når man skal spare noen kroner å handle på nettet, da må man ta den ekstra byrden og kostnaden det er å sende ting tilbake på service og reklamasjon.

Ellers er jeg sikker på at om du tar kontakt med J P så ordner dette seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...