Gå til innhold

Beste vesken til EOS 400D?


Anbefalte innlegg

Etter at jeg gikk til innkjøp av et Canon EOS 400D i forrige uke har jeg fått et lite problem:

 

Hvilken kameraveske skal man gå for?

 

Det er noen få krav jeg har:

 

1. Så lite som mulig

2. Så enkelt som mulig

3. Ikke koste all verden

 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Canon EH-18L, men så fikk jeg høre at man ikke kan kopiere ut bildene uten å skru av dekselet og da blir det jo ikke så lett likevel da...

 

Hva har dere, og er dere fornøyd med vesken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant som du sier Foxteren, men jo større veska blir, jo sjeldnere kommer jeg til å ta den med meg... Jeg ønsker å ha mulighet til å enkelt ta med meg kamera. Utstyr kan jeg like godt ha i en annen veske. For om du først drar på ferie, så bruker man sjelden flere linser på en gang...

Lenke til kommentar
Lowpro topload 1 er fint å ha.. Koster bare 349,- i japanphoto, skal kjøpe en sjølv jeg.

7737781[/snapback]

Støtter dette forslaget. Kjøpte den nylig selv og er kjempefornøyd. Passer til kameraet med f.eks. en Tamron 17-50 f2.8, som er en del større enn canons kitlinse 18-55. Forøvrig har jeg også Canons egen EH-18L som jeg oppfatter som et totalt feilkjøp. Den er stiv og treg/klønete å ta av / på kameraet, samt at du må skru av understykket når du skal sette kameraet på stativ, skifte batteri eller kopiere ut bildene.

I tillegg til snutebag synes jeg det er greit å ha en forholdsvis stor fotosekk der en kan ha alt av utstyr både for oppbevaring og når en har behov for alt dette på lengre turer.

Lenke til kommentar

Jeg har ei veske der jeg får plass til kamera med kitobjektivet, ekstra batteri og minnekort. Og ei der det er plass til både telesom, et par andre objektiv, og alt jeg måtte få brukt for på fototuren. Så lar jeg målet med turen avgjøre hvilken jeg tar med meg.

Lenke til kommentar

Jeg ville tage det roligt med de større.

 

Når jeg er afsted har jeg kameraet i hånden og lidt ekstra i den rygsæk jeg alligevel har med til mad og termo. Skal du desideret virke som fotograf er det rart med en stor fototaske, men jeg tror de fleste er tjent med en der passer med deres foretrrukne optik og så have resten i tasken.

 

jeg har to: en lille i stil med lowes topload Mini til at have med på vandreture m.m. og opbevaring + og en lidt større noname til 2 ekstra optik og ekstern blitz. er jeg afsted med de store teler ligger de i rygsækken sammen med tilbehøret.

Lenke til kommentar

Hvis det er snutebag du ønsker deg, ville jeg gått for Lowepro Off Trail( 1 eller 2, avhengig av linser).Den er modulær, dvs at man kan bruke det som en vanlig snutebag( Kamera+linse), eller ta med 2 linsetasker som kommer med bagen ( som festes på siden). Kan bæres med skulderreim, eller hoftereim( bruker dette oftest, da det gir mer bevegelsesfrihet, pluss at det er lettere å få tak i utstyret).

 

Koster litt mer enn de andre modellene som har blitt nevnt her, men da får du den mest praktiske snutebagen på markedet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Selv er jeg en relativt nyfrelst amatørfotograf og har ikke hatt mitt kamera i mer enn 8 mnd (men har dog tatt 2600 bilder allerede). Jeg har kun en mellomstor veske som akkurat er stor nok til at jeg får plass til kamerahuset, 2 objektiver (vidvinkel og tele), samt et par batterier; evt. kamerahus, 1 objektiv og en liten bord-tripod. Jeg trodde i sin tid at dette var alt jeg trengte og jeg har strengt tatt berget bra med den, men rett som det er tenker jeg at det hadde vært kjekt med en annen størrelse.

 

- ofte er kameraveska for liten, siden jeg gjerne vil ha med meg mer enn bare kameraet og objektivene. Stativ, filtre, generelle ikke-foto-ting etc. Jeg prøver i størst mulig grad å unngå å måtte pakke ett ekstra kolli bagasje om jeg får det til.

- ofte er kameraveska for stor, siden jeg vil reise lett, men ikke vil ha kameraet hengende løst.

 

Jeg har derfor innsett at jeg i relativt nær fremtid må anskaffe meg:

- en større kamerasekk hvor jeg får plass til stativ, filtre, fremtidige objektiv, matpakke, termos osv, for de gangene man drar ut med en hel dags fotografering i sikte.

- en liten kameraveske som stort sett er til for å beskytte kameraet mot støv, skitt og fukt, som ikke tar stort mer plass enn kameraet i seg selv. Kondomdrakt til kameraet! Denne vil vel stort sett være på kameraet uansett om det pakkes ned i en av de andre veskene.

 

Det er selvsagt individuelt hva man føler man har behov for, men ikke se bort ifra at du rett som det er vil tenke noe slikt som "æsj, nå skulle jeg ha hatt med meg tele/vidvinkel/makro-objektivet" eller noe lignende, iallefall om du har flere objektiver og annet ekstrautstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...