Gå til innhold

Hjelp til kode i exel..

Itw

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Har akkurat begynt å bruke exel for enkel drift oversikt i firmaet.

Men siden vi importerer så går en del av sakene som dollar, og lurer i den samenheng på om jeg kan taste inn en kode sånn at exel programmet automatisk tar summen som er summert og gjør den om til NOK i ruten under?

Må jo bare inrømme at jeg er ganske grønn i exel min største bragd er nesten autosummer så det sier jo sitt:(

Men i rute Nr. D 19 har jeg totalsummen i $ denne skulle jeg fått i NOK i rute Nr. D 20

Kursen trenger ikke være helt nøyaktig, er bedre at den tar i litt formye enn forlite.

Og kode to er at summen i rute Nr: D 31 skal trekkes fra summen i rute Nr. C 56 også resultatet komme opp i rute Nr. C 64

Hadde noen av dere som kan Exel kunne skrevet denne koden eller forklart meg hvordan lage den hadde det spart meg en MASSE timer med prøving å feiling å leiting:)

Mvh Isak

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei Isak

I D20 skriver du

=D19*7

der 7 er dollarkursen. Endre til noe som passer. Greiest å ha kursen i en egen celle egentlig, f.eks A22. Da skriver du istedet i D20

=D19*A22

I C64 skriver du

=C56-D31

Knepet er å starte celleinntasting med likhetstegnet = i den cella du vil ha resultatet i, resten tenker du deg veldig fort til.

HTH. Beste hilsen Harald

Endret av Harald Staff
Skrevet

Supert!!

Tusen takk skal forske litt på det, virker jo ikke så vanskelig, hadde bare ikke noe i det hele tatt å starte med så..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...