Gå til innhold

Hvilken av Next gen maskinene bråker mest?


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stiller meg veldig tvilande til denne testen...alt eg har lest tidlegare tyder på at XBox 360 er den klart mest bråkete konsollen, medan PS3 er tilnærma lydlaus. Wii har eg ikkje lest noko om med tanke på støy, men eg reknar med at eg hadde høyrt om det dersom denne lagde meir bråk enn 360. Det har trass alt vore ein del klaging på støynivået på 360.

 

Kay

Lenke til kommentar
Ellers er listen rett med tanke på hvor bråkete enhver konsoll er.

 

Her er den rette listen!

 

Wii, bråker minimal.

ps3, bråker lite

Xbox 360, bråker

 

Ferdig med den diskusjonen.

7732147[/snapback]

 

Mange som har problemer med å svelge resultatet her ser jeg...

Tallenes klare tale anyone?

Nei, velg heller å tviholde på det du tror og føler!

Gatemusikanter hele gjengen...

 

.x

 

ps: ikke en eneste har klart å hoste opp en link med en test som motbeviser testen først i tråden...

Endret av xstian
Lenke til kommentar
Ellers er listen rett med tanke på hvor bråkete enhver konsoll er.

 

Her er den rette listen!

 

Wii, bråker minimal.

ps3, bråker lite

Xbox 360, bråker

 

Ferdig med den diskusjonen.

7732147[/snapback]

 

Mange som har problemer med å svelge resultatet her ser jeg...

Tallenes klare tale anyone?

Nei, velg heller å tviholde på det du tror og føler!

Gatemusikanter hele gjengen...

 

.x

 

ps: ikke en eneste har klart å hoste opp en link med en test som motbeviser testen først i tråden...

7732331[/snapback]

 

Har du 360 og wii ? Det er alt som trengs for å motbevise dette.

 

 

Her har du forøvrig en sammenligning, 360 bråker klart mest. Og denne 360'en er også den minst bråkete jeg har sett.

Lenke til kommentar

Mange som har problemer med å svelge resultatet her ser jeg...

Tallenes klare tale anyone?

Nei, velg heller å tviholde på det du tror og føler!

Gatemusikanter hele gjengen...

 

.x

 

ps: ikke en eneste har klart å hoste opp en link med en test som motbeviser testen først i tråden...

7732331[/snapback]

Det er vel ikke det at folk ikke klarer å svelge resultatet. Heller det at de motstrider det folk har erfart. Jeg har vanskelig med å tro at Wii bråker mer enn alle. Det er merkelig, da jeg ikke har hørt noe av dette selv.

 

Det jeg vil vite er hvor ble disse testene gjort på hver av konsollene. Du kan ikke gjøre en test hvor hver måling er fra forskjellige steder på konsollene.

 

Nå har jeg spilt på min Wii i over en måned og har aldri hørt en lyd omtrent, annet enn når drevet mates. Når det gjelder min 360 bråker den en del, spesielt i noen spill hvor drevet overdøver lyden fra TV-en min.

Lenke til kommentar

@xstian: Hva gjør denne såkalte testen bedre enn masse folks synsing? Ingen ting, da den ikke er korrekt utført.

 

@TCI: Om du ser på linken så ser du at testen er utført med å ha målere bare få cm unna konsollen. De forskjellige konsollene står også i forskjellige rom i denne reolen hans, og bare det kan gjøre en stor forskjell på lyden.

 

Skulle denne testen ha vært korrekt utført så skulle han ha målt lyden på en meters hold, og med samme "rom" rundt konsollene. Han burde også ta flere målinger, for så å benytte gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Mange som har problemer med å svelge resultatet her ser jeg...

Tallenes klare tale anyone?

Nei, velg heller å tviholde på det du tror og føler!

Gatemusikanter hele gjengen...

7732331[/snapback]

Trur ikkje du skal snakke for høgt om å tru det ein vil tru...der er absolutt grunn til å sette spørsmålsteikn ved ein test som plutseleg motseier dei fleste (alle?) tidlegare rapportar. Faktum er at mange har klaga på støyen frå 360...få eller ingen ser ut til å ha klaga på støyen frå PS3 eller Wii. So kjem det ein nisse og presenterar nokre stolpediagram, og plutseleg lagar ikkje 360 so mykje bråk likevel?

 

Eg mistenker kanskje at du litt for lett let deg imponere over tal og diagram...du snakkar om "klar tale", men du skal vite at det slett ikkje er uvanleg å lyge med tal og statistikk. Kven som helst kan slenge opp nokre diagram. Det du må spørre deg om, er:

1. Er tala riktige? (I dette tilfellet: Er målingane riktig utført? Er måleutstyret eigna? Er kjelda påliteleg?)

2. KVA fortel tala? (I dette tilfellet: DERSOM tala er riktige, fortel eigentleg antal desibel målt ved sidan av konsollen noko om kva støynivå ein vil oppfatte?)

 

Tal har det med å gjere ting meir presist, men ikkje alltid klarare. Ofte blir tala tolka feil, og då blir dei gjerne direkte misvisande. Tenk til dømes på han Inquirer-"journalisten" som hevda at PS3 var "slow and broken", og underbygde det med å vise til lav lesehastigheit mellom Cell-prosessoren og RSX-en sitt lokale minne. Tala var kanskje riktige, men tolkninga var heilt på jordet.

 

Sidan denne testen går imot tidlegare erfaringar (som er mindre presise, men mykje klarare), mistenker eg at der er noko feil, anten i tala, eller i tolkninga av dei.

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...