Gå til innhold

Diskettstasjon funker ikke


Erlend!

Anbefalte innlegg

Etter at jeg skiftet kabinett i våres, har jeg ikke fått diskettstasjonen på pc'en til å funke. Lampen lyser og pc'en finner den, men når jeg dobbeltklikker på stasjon A: i min datamaskin får jeg bare meldingen: "Please insert a disk into A:". HAr ikke brydd meg noe særlig om dette, da vi har andre pc'er i huset, men vil gjerne få oppgradert biosen nå..

 

Noen som kan hjelpe?

 

På forhånd takk!

 

Mvh.

Erlend O. Simensen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... snudde kabelen og rettet ut et par pinner, hørte lyder fra floppy'n under oppstarten, endelig tenkte jeg. Men da jeg skulle åpne stasjon A: fikk jeg en ny feilmelding (win2000): "A: is not accessible. The request could not be performed beacouse of an I/O device error."

 

Kan det være feil med noen av pinnene? Noen som vet?

 

[ Denne Melding var redigert av: Erlend! på 2002-11-27 18:27 ]

Lenke til kommentar

Det er jo normalt med litt lyd under oppstart da den blir aksessert en liten stund, så det er som det skal være skulle jeg tro. Det at du måtte rette på noen pinner høres litt værre ut, kanskje noe der. Prøvd med en annen floppykabel? Du har vel en liggende eller låne en fra en annen maskin...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 12:57, skrev Polarbastard:

Hei :smile:


Hvis du har noen andre PC`er i huset,så napp ut en floppy fra en av de andre maskinene og prøv den i din maskin.Da kan du eleminere ting kjappere:)


Hvis ingenting funker med floppyene,så hvorfor ikke kopiere Flash fila og biosfila på en CD(lag den bootbar),og boote fra den? :smile:



 

Ja hvorfor gjør du ikke det når du skal oppgradere bios?

 

Synes egentlig det virker mye lettere;

 

Bare å brenne bootable CD (i nero f.eks) og restarte og sette CD_ROM stasjonen som first (eller second, bare noe som gjør at den booter fra CD'en) boot device i BIOS'en og restarte igjen... Etter at det forhåpentligvis virker så er det bare å sette innstillingene i BIOS slik de var.

 

Men uansett er det greiet og ha diskettstajon, så du burde nok fikse det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...