Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Markedsføre med usann lov i reklame...lov?


Ozelot

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å forklare, men vi får ufattelig mye reklame gjennom faxen på jobb, og her en dagen kom det et fra Trondheim-Silketrykk om salg av refleksvest.

Greit nok tenkte jeg, enda et useriøst firma som selger ting over faxen.

 

Det jeg derimot la merke til, var at de skrev

Ny Lov - Påbudt Fom 1. mars.

 

Fra 1. Mars 2007 må alle bileiere ha minst en refleksvest liggende i kjøretøyet, en armlengde i avstand fra sjåføren.

 

Nå har ikke jeg hørt om denne loven faktisk er sann, men hvis den er usann, kan Trondheim-Silketrykk få noe straff for å skrive noe slikt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første mars kommer det en forskriftsendring der det blir påbudt med refleksvest i bil. Denne skal sjåfør ha i nærheten av seg.

 

Kravet til refleksvesten er EFN 471 klasse 2, og ikke vanlige fritids refleksvester.

 

Hvis det var usann hadde den blitt rammet av markedsføringslovens § 2.

Lenke til kommentar
Refleksvesten er vel påbudt så det skal være enklere å kjøre på deg om du går ut av bilen i mørke grunnet ulykke eller lignende....

7726204[/snapback]

 

var vel det som var årsaken i Tyskland. Der er det påbudt allerde grunnet et høyt antall ulykker forbundet med blant annet de årsakene, og når du setter ut varseltrekanten.

 

har en eller to i bilen allerde :) foreldrene gav meg :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Litt vanskelig å forklare, men vi får ufattelig mye reklame gjennom faxen på jobb, og her en dagen kom det et fra Trondheim-Silketrykk om salg av  refleksvest.

Greit nok tenkte jeg, enda et useriøst firma som selger ting over faxen.

 

Det jeg derimot la merke til, var at de skrev

Ny Lov - Påbudt Fom 1. mars.

 

Fra 1. Mars 2007 må alle bileiere ha minst en refleksvest liggende i kjøretøyet, en armlengde i avstand fra sjåføren.

 

Nå har ikke jeg hørt om denne loven faktisk er sann, men hvis den er usann, kan Trondheim-Silketrykk få noe straff for å skrive noe slikt ?

7725517[/snapback]

 

 

Haha :p jeg har aldri hørt om reklame gjennom faks :p trodde ikke det fantes en gang. Jaja. Lørt meg noe nytt i dag. Uansett, den regelen har jeg ikke hørt noe om, og tviler sterkt på at dne er sann. Den er jo bare helt dum!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...