Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til tysk oppgavetekst?


Anbefalte innlegg

Noen som kan oversette dette til norsk? Skjønner ikke et gram av hva den nye læreren har gitt oss i oppgave? :ermm:

 

Hier sind euren Aufgaben. Zuerst die Übersicht über den bestimmten/unbestimmten Artikkel und die Beugung der Substantiven. Dies müßt ihr können, Leute! Dann folgen die Aufgaben. Es gibt 159!! Seid fleißig und genau. Wenn ich wieder da binn erwarte ich, daß ihr das alles könnt. Diese Aufgabe muß spätestens um 18 Uhr Donnerstag eingeliefert sein. In den Stunden werden wir Fragen und Probleme betreffend euren Aufgaben beantworten. Danach werden wir die Texten durchlesen, die wir bei der Prüfung benutzen werden. Wir werden es schaffen, Leute!

Bis dann!

Ida.

 

Her var noe mer hun skrev.... :

 

Frohes neues Jahr!

Ich freue mich sehr darauf euch zu unterrichten (und schlagen, peitschen und was mir so einfällt!)

In den nächsten Tagen werde ich feststellen, wie viel wir bei der Prüfung Ende dieses Semesters machen müssen. Dann mache ich einen Plan darüber, wie viel wir einholen müssen. Ich glaube, daß wir ganz hart ackern werden, um es zu schaffen. Aber ihr schafft es. Das weiß ich bestimmt!

Diesem Freitag habe ich ein Vorsingen an der Norwegischen Oper, und bin am Donnerstag schon da um "die letzte Ölung" zu kriegen. Ich habe eine Aufgabe für euch gemacht. Es heißt "Mit Ida weitermachen". Es befindet sich in der Kolonne links hier. Wir fangen jetzt von vorne an! Ich werde dann Donnerstag in meinem Osloer Hotelzimmer abends die Aufgaben korrigieren und auf euch denken (wenn ich nicht zu nervös bin!)

Liebe Leute! Das hier werden wir gemeinsam schaffen! Seid fleißig und flink! Ich freue mich darauf euch wieder zu sehen. Und eh... drückt mir die Daumen,ja?

Alles Gute!

Eure,

Ida.

 

Trenger ikke ordrett hva alt betyr, bare en idee om hva hun vil fram til :ermm:

Endret av CrazyKimmi=)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel snart 10 år siden jeg hadde min siste tysktime, men kan forsøke litt

 

 

Hier sind euren Aufgaben.

Her er deres oppgave.

Zuerst die Übersicht über den bestimmten/unbestimmten Artikkel und die Beugung der Substantiven.

Først oversikt over den bestemte/ubestemte artikkel og bøyning av substantiver.

 

Dies müßt ihr können, Leute!

Dette må dere kunne folkens!

 

Dann folgen die Aufgaben. Es gibt 159!! Seid fleißig und genau.

Så følger oppgavene. Det finnes 159. Vær flittig og nøyaktig.

 

Wenn ich wieder da binn erwarte ich, daß ihr das alles könnt.

Når jeg kommer tilbake forventer jeg at dere kan alt.

 

Diese Aufgabe muß spätestens um 18 Uhr Donnerstag eingeliefert sein.

Denne oppgaven må være levert senest kl 18 på torsdag.

 

In den Stunden werden wir Fragen und Probleme betreffend euren Aufgaben beantworten.

I timen vil spørsmål og problem angående oppgavene deres bli besvart

 

Danach werden wir die Texten durchlesen, die wir bei der Prüfung benutzen werden.

Deretter skal vi lese igjennom teksten som vil bli benyttet ved prøven.

 

Wir werden es schaffen, Leute!

Vi skal greie? det folkens!

 

Bis dann!

Ha det bra så lenge!

Ida.

Onkel Per.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Andre avsnittet:

 

Ho ønskjer ho dokke godt nytt år og ho seier at ho gler seg til å undervise dokke. I løpet av dei neste dagane får ho greie på kor mykje dere må kunne til prøva. Ho trur at dokke må jobbe ganske hardt. Så seier ho at ho har laga ei oppgåve. Oppgåva er i venstre kolonna. Vi begynner heilt frå starten. På torsdag kjem ho til å rette oppgåvene på hotellrommet hennar .

Lenke til kommentar

Frohes neues Jahr!

Godt nytt år!

 

Ich freue mich sehr darauf euch zu unterrichten (und schlagen, peitschen und was mir so einfällt!)

Jeg gleder meg mye til å undervise (og slå, piske og hva annet som kan falle meg inn) dere.

 

 

In den nächsten Tagen werde ich feststellen, wie viel wir bei der Prüfung Ende dieses Semesters machen müssen.

De neste dagene skal jeg fastsette hvor mye vi skal gå igjennom før prøven ved enden av semesteret

(jeg er litt usikker på denne)

 

Dann mache ich einen Plan darüber, wie viel wir einholen müssen.

Så lager ejg en plan over hvor mye vi må ta igjen.

 

Ich glaube, daß wir ganz hart ackern werden, um es zu schaffen.

Jeg tror vi må pugge? ganske hardt for å greie det.

 

Aber ihr schafft es. Das weiß ich bestimmt!

Men dere greier det! Det vet jeg bestemt!

 

Diesem Freitag habe ich ein Vorsingen an der Norwegischen Oper, und bin am Donnerstag schon da um "die letzte Ölung" zu kriegen.

Denne fredagen har jeg en forsang? i den norske opera og må være der på torsdag for å få "den siste olje".

 

Ich habe eine Aufgabe für euch gemacht.

Jeg har laget en oppgave for dere

 

Es heißt "Mit Ida weitermachen".

Den heter "Komme seg videre?/fortsette med Ida"

 

Es befindet sich in der Kolonne links hier.

Den befinner seg i kolonnen til venstre her

 

Wir fangen jetzt von vorne an!

Vi begynner nå fra begynnelsen!

 

Ich werde dann Donnerstag in meinem Osloer Hotelzimmer abends die Aufgaben korrigieren und auf euch denken (wenn ich nicht zu nervös bin!)

Jeg vil på torsdag på hotelrommet mitt i oslo rette oppgavene og tenke på dere (om jeg ikke er for nervøs).

 

 

Liebe Leute! Das hier werden wir gemeinsam schaffen!

Kjære dere! Dette skal vi klare sammen!

 

Seid fleißig und flink! Ich freue mich darauf euch wieder zu sehen.

Vær flittig og flink. Jeg gleder med til neste gang vi sees

 

Und eh... drückt mir die Daumen,ja?

Og eh...gi meg tommelen opp, sant? (litt usikker på denne)

 

 

Alles Gute!

Alt vel!

 

Eure,Ida.

Deres Gyda

 

barbaravalkyriehead.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...