Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/showcase Opel Astra F 92mod *VRAK BILDER KOMMET*


MaSo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, det var jo kjipt .. :-/ Bare gode erfaringer med Alpine selv, og har du en god cdspiller er det utrolig hva du får ut av de! Har du sett noe på Hertz, da?

 

Har ikke sett noe på hertz, problemet er at det er ikke rare monterings dybden i dørene, og jeg gidder ikke å bruke 7000kr på høytalere i den bilen...

Jeg syns faktisk det var penere lyd i de orginale høytalerene i forhold til de alpine høytalerne, det alpine settet virket "billig" var utrolig kvass lyd for å si det sånn

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Anbefaler deg å sette på senkefjærer på bilen!

Felgene har tendens til å skrape i hjulbuen på Astra med så store felger

 

nå får du rulle inn. har nå 205/40-17 på min. funket fett både med og uten senk. har nå en kompis som satt 215/35-18. det ga han 20% mindre svingradius. så alt går, bare du ønsker det sterkt nok;P

post-113380-1232614680_thumb.jpg

Endret av krhauknes
Lenke til kommentar
Har vært inne på tanken om senking, og jeg så at ei foring bak kan trenge en utskiftning

 

Trur nok jeg blir og gå for disse weitec fjærene istede for KW senkefjærer pga ganske stor prisforskjell

 

NAAAAY! www.autoshineshop.no 3800 for fullt senkesett 40mm det vil si 4 fjører + 4 dempere. knallgodt sett, bilen blir stiv som helvete!

Endret av krhauknes
Lenke til kommentar
Startet idag litt over 17:30 med å demontere de gamle og montere de nye.

Når vi startet så det ut som dette

1oh2.jpg

 

1 lykt montert, Clawhammer rettet skiltet etter litt misslykket drifting lille julaften :tease:

2cd7.jpg

 

Begge lykter er montert og klar til bruk var vel ferdig å montere litt før 21:00

3ky3.jpg

 

Div bilder ute

7rs2.jpg

5re2.jpg

hei, kan du fortelle meg hvordan du fikk av grillen når du skulle skifte lyktene? :p

Lenke til kommentar

5re2.jpg

hei, kan du fortelle meg hvordan du fikk av grillen når du skulle skifte lyktene? :p

 

haha. På baksiden av grillen, mellom lyktene har du 4 "klips" (kansje 5), disse må du presse ned mens du drar øvre del av grillen mot deg. Etter det må du ta en flat trekker i hver ende av grillen(under lyktene) å bende ut fordi det sitter gummifester her også, her bør du være forsiktig for å ikke skade noen ting, du vil høre et lite *plopp* når de løsner. etter det, drar du Bare hele grillen 2cm mot deg, deretter rett opp. Men pass på, de fleste har en metallskinne skjøvet inn under lyktene.

 

Venter selv på ny grill bra Bsbildeler :D det blir SNAAAUT!

Lenke til kommentar
Har jo litt med hvilket innpress du har på felgene, hvor bred de er.

 

jojo, det er det jo. men du kjøper ikke random felger, du drar til F.eks sharif på skedsmokorset, da disse gutta har über peiling. men standard inpress på 17" med 205-215 garanterer deg at du kan senke bilen opp til 60mm :)

handler du fra de store gutta, VEIT du at du får det du ber om.

 

BTW, bilen min på bildet over. tenkte faktisk på å lage en lignende worklog, men cammen min ble borte like før økten startet, så jeg gadd ikke stresse med det. si ifra om noen en interresert i å høre hva som er gjort med bilen.

Lenke til kommentar
En Opel Astra stasjonsvogn som er stiv som et helvete. Hvor kan jeg skrive meg opp for å få tak i noe så heftig?

 

vil si meg enig i at det er heftig! stive opp bilen å justere vinkling på hjulene + 205/40 med yokohama dekk gir deg et HELT SINNSYKT grep. det kan ikke beskrives

 

Joda, det kan fint beskrives. Det gjøres på følgende måte:

 

En senket Opel Astra med normalt brede dekk kan oppfattes som at har "SINNSYKT VEIGREP" dersom du ikke har erfaring med andre biler og har generelt lite fartstid bak rattet.

 

Et annet spørsmål er jo hvordan denne kan ha så sinnsykt veigrep når du titt og ofte er ute i grøften med den.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
En Opel Astra stasjonsvogn som er stiv som et helvete. Hvor kan jeg skrive meg opp for å få tak i noe så heftig?

 

vil si meg enig i at det er heftig! stive opp bilen å justere vinkling på hjulene + 205/40 med yokohama dekk gir deg et HELT SINNSYKT grep. det kan ikke beskrives

 

Joda, det kan fint beskrives. Det gjøres på følgende måte:

 

En senket Opel Astra med normalt brede dekk kan oppfattes som at har "SINNSYKT VEIGREP" dersom du ikke har erfaring med andre biler og har generelt lite fartstid bak rattet.

 

Et annet spørsmål er jo hvordan denne kan ha så sinnsykt veigrep når du titt og ofte er ute i grøften med den.

 

vell, har nå erfaring med porsche GT3 RS(passasjer på rudskogen) hvor jeg også har sitttet på med GTB taxien og et par quattroer osv. men dette er banebiler som ikke kan sammenlignes med en stusselig opel. men på den andre siden. bilen min overgår elegant veigrepet til Feks en golf 4 gti og en a3 1,8T. siden jeg har såpass lite vett i hue, så kjører jeg faktisk fra begge disse på veiene her ute. sier ikke at jeg er god til å kjøre eller at bilen min er heftig. sier bare at med nok "trust" på bilen å litt for lite vett. så kan hvem som helst ta de fleste.

 

at jeg har vært uheldig/uforsiktig i 2 tilfeller med min stakkars astra, kommer vel snarere av uforsiktighet + møkkaføre enn noe annet.

Lenke til kommentar
vell, har nå erfaring med porsche GT3 RS(passasjer på rudskogen) hvor jeg også har sitttet på med GTB taxien og et par quattroer osv. men dette er banebiler som ikke kan sammenlignes med en stusselig opel. men på den andre siden. bilen min overgår elegant veigrepet til Feks en golf 4 gti og en a3 1,8T. siden jeg har såpass lite vett i hue, så kjører jeg faktisk fra begge disse på veiene her ute. sier ikke at jeg er god til å kjøre eller at bilen min er heftig. sier bare at med nok "trust" på bilen å litt for lite vett. så kan hvem som helst ta de fleste.

 

at jeg har vært uheldig/uforsiktig i 2 tilfeller med min stakkars astra, kommer vel snarere av uforsiktighet + møkkaføre enn noe annet.

 

Mhm, som jeg trodde, liten eller ingen erfaring med andre biler.

 

Elsker sånne selvutnevnte tøffinger som deg som går rundt og skryter av at de "er helt gærne og ikke har noe vett i hodet". Tøft altså. Jeg får trøste meg med at når du smeller hardt med den sure Opelen din fordi du overvurderer egne og bilens evner så er nok det noe av det siste du gjør bak et ratt. Mennesker som deg har ikke noe i trafikken å gjøre, men heldigvis går som regel naturen sin gang her og luker ut idiotene på egenhånd.

Lenke til kommentar
..bilen min overgår elegant veigrepet til Feks en golf 4 gti og en a3 1,8T. siden jeg har såpass lite vett i hue, så kjører jeg faktisk fra begge disse på veiene her ute. sier ikke at jeg er god til å kjøre eller at bilen min er heftig. sier bare at med nok "trust" på bilen å litt for lite vett. så kan hvem som helst ta de fleste.

 

Det sier heller mer om hvor de andre førerene velger å legge sin grense mtp andre trafikanter osv enn hvilket "veigrep" bilen din har. Senkesett og store felger er ikke automatisk lik topp veiholdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...