Gå til innhold

Bra rollespill for nybegynnere (d20)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du vil ha litt mindre avansert RPG kan du forsøke Fable Lost Chapters, av Lionhead Studio. Meget enkelt RPG oppsett (merk det er et action RPG, dvs du styrer personen med tastaturet fremfor å klikke der du vil den skal gå) gjør det til et godt valg.

7714910[/snapback]

Det høres ut som om han vil ha et penn og papir rollespill. Er det det scv?

Lenke til kommentar

Ut i fra måten du skrev på, bare gjetter jeg på at du vil ha et penn og papir-spill, og anbefaler derfor noe i den retningen. :]

 

White Wolfs World of Darkness er også en grei setting å rollespille i. Den er verken mer eller mindre avansert enn nyere D&D, men bygget opp på en annen måte, og har en helt annen stemning og tone.

Etter at WW for en stund siden la om til New World of Darkness (NWoD), har de fire forskjellige settings. I stedet for at jeg skriver en halvside om dette, kan du heller begynne her: Vampire: The Requiem.

 

Der finner du generell info, detaljert info, noen praktiske eksempler (du kan bl.a. laste ned en introductory kit i pdf-format som guider deg gjennom karakterskapning, diverse systemer og et par eksempelscenarioer), og i menyen til venstre (som er litt rotete) kan du finne det samme om de andre tre settingene, øverst under "RPGs".

 

... Om det nå skulle være CRPG/ARPG for PC eller konsoll du er ute etter, har resten av emnedeltakerne allerede brukt opp de fleste ideene mine. :]

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Mener nok penn og papir rollespill ja :) så jeg takker deg for kjempesvar, Zealuu :) skal sjekke dette grundigere senere i dag.

RPG på data her jeg vert innom det meste som har blitt sagt her, og klarer bare ikke og sette meg ned og spille og synst det er gøy lenger.

 

Så litt sosial RPG er mye kosligere og mye mer festlig :)

Lenke til kommentar

Vil egentlig anbefale deg å fortsette med D&D til har du kan det. Det kan virke litt mye i starten med alle combat-mulighetene, tabellene og oppslagene, men det er virkelig veldig fleksibelt og gir de fleste hva de ønsker ut av en session.

 

En veldig bra tips for sessions er tho å printe ut quick reference sheet, som de du finner her: http://www.angelfire.com/rpg2/dnd3e/ (3.5 information). Dette gir en uvurderlig stor oversikt over det meste.

 

Har også testa Warhammer RPG som også er greit, men i forhold til level-progress og loot er DnD klart overlegen (Jeg er den som liker mye progress og loot :) )

 

DnD gir mye action, mye humor, mye frihet, god fremgang, mye ferdig-lagde campaigns for de første gangene og har veldig spennende verdener. Det er også bygd rundt d20-systemet som gjør det veldig knyttet sammen. DnD har helt klart svakheter (faktisk veldig store), men IMHO blir ikke disse synlige før flere år med spilling. (Med mindre du har denne erfaringen fra andre spill da)

Lenke til kommentar

huhei! takk for enda et knallsvar Blib! quick reference sheet såg ikke dum ut, slipper og slå opp i players handbook for og finne ut hvordan man klatrer i trær og hopper over en bekk :p som du forstår så er vi temmelig nybegynnere. Men gud hvor gøy vi har hatt det :) selv er jeg en human warrior på godt over 2 meter og veier 60 kilo og mistet begge ørene mine i et forsøk på og lytte på veggen. Jævla d20 terning som bare ville vise 1 :p

Lenke til kommentar
Neverwinter Nights 2 er et stort spill som er utrolig bra, DnD kan være vanskelig så velg en fighter/barbarian type som er deg så kan data'n styre casters og healers.

 

Dessuten er det en noe lang men fin tutorial, dessuten er historien bra.

7715150[/snapback]

 

Neverwinter Nights 2 er et spill som ikke engang har kommet ut av cdromstasjonen mitt siden det ble satt inn første gang og installert. Det er helt herlig. :thumbup:

Lenke til kommentar

D&D er vel noe av det mer simple på Rollespill fronten om jeg ikke tar feil. Virker kanskje litt tungt i starten, men etter en liten stund så spiller du det nok som om det var helt naturlig. Et tips, prøv som en vanlig fighter type i starten så gjør du deg selv en tjeneste, for da er det som oftest litt færre ting å tenke på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...