Gå til innhold

Bra rollespill for nybegynnere (d20)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dungeon Siege I og II ! :thumbup: Er hacknslash som Fable, men faller mye mer i smak for mitt vedkommende. Takler ikke DnD ruleset,  blir altfor kjedelig :)

 

Edit: Toern dårlig? :p Elsker toern jeg :love: Expansion til toern derimot  :thumbdown: Triste saker.

7718839[/snapback]

 

 

men 1nern er MYE bedre på LAN. i 2ern kan du bare være 4 stykker... WTF.

Lenke til kommentar
WOW er ikke d20 :p det spilles på pc og ikke rundt et bord :p

7728636[/snapback]

 

Og heller ikke er rollespill :whistle:

 

Men jeg ville anbefale at du fortsetter med D&D til dere har gjort dere vant med rollespill, så etterhvert ta det derifra. Om dere vil spille gothic horror, cyberpunk, eller star wars eller noe helt annet blir opp til dere.

 

Her kan du finne alle bøker du tregner.

Lenke til kommentar

Ble selv introdusert til rollespill og D&D igjennom en serie pre-constructed eventyr som heter "The Witchfire Trilogy". Virkelig bra greier, satt i en setting det er lett å like. Samt at bøkene inneholder absolutt alt du trenger for å kjøre eventyret(hva historien anngår så klart, du må fortsatt ha Players H. og Dungeon M.G.). Noe ikke alle slike eventyr kan skryte av å ha, hvor man fort må finne på halvparten av den selv.

 

Endte selv opp me å GM'e den for en ny gruppe senere. Så ja, for en nybegynner gruppe er Witchfire virkelig the way to go! Du, kan jo selv lese litt om det her.

 

Det eneste som vel er litt synd er at bøkene kan være litt vanskelig å få hendene på nå ettersom de har gått ut av trykk. Men, mange fører dem enda.

Endret av Amaranth
Lenke til kommentar

Først og fremst - DND er antageligvis et godt sted å starte :)

 

Men hvis du er på jakt etter et spill som har enkle regler, så er vel Call of Cthulhu noe av det enkleste du kan få tak i. Sammenlignet med en del andre regelsett er det kuttet ned til det helt grunnleggende. Uten at det gjør noe som helst. Det er riktignok en fiktiv 1920-verden (evt. 1890/moderne) basert på H.P. Lovecrafts univers, så hvis fantasi/middelalder er målet er kanskje ikke Cthulhu det beste.

 

Ellers vil jeg også få anbefalte Warhammer FRPG. Selv om den "nye" versjonen av det har mistet litt av sjarmen fra den forrige utgaven, er det antageligvis det rollespillet jeg har prøvd som har mest miljø og sjarme. Til tider en overbrutal humor i det spillet, men du verden så morsomt :) En del av de "eldre" modulene (laget på slutten av 80 tallet og inn på midten av 90 tallet) er noe av det bedre som har blitt laget av eventyr. Etter min mening naturligvis :)

 

Når det gjelder steder å handle - har du sett på Outland? (http://www.outland.no/)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...