Gå til innhold

støysvakt kjølig kabinett, hvilket ?


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere pc, og trenger et nytt kabinett... Prisområde tusenlappen, max!

Har plass begrensning på bredde 23 cm, og høyde på 47 cm .... :(

 

Stilfult og rent design er kjekt, da det nok blir viftestyring, så er det en fordel med dør i forkant, da det skal stå i stuen.

 

Ønsker et støysvakt godt ventilert kabinett. Kanskje noe optimistisk med tanke på prisen, men hvis noen har gode forslag, så skrik ut. Har pløyd det som er av forum her på bruket, men sliter med å finne noe som passer.

 

Cooler master Wavemaster er et jeg har til vurdering, siden det passer og ser bra ut.

NB Sort utgave, ikke sølv.

 

Kom med inspill ...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antec p180. Jeg anbefaler det noe motvillig, siden jeg har hatt litt problemer med mitt eget. Men til prisen er det nok utrolig vanskelig å slå hvis man prioriterer lav støy og god kjøling.

Jeg har noen problemer med mitt eget p180:

*Dørhengslene var i plastikk og vil knekke lett dersom du er litt uheldig.

*Metallet i sidedørene og frontdøren har en tendens til å "warpe" (vri seg). Jeg mistenker at dette skjer på min, siden jeg har PC'en på soverommet og at det derfor er det en del temperatursvingninger (en del kaldere der på natten)

*Relativt tung.

*PSU i bunn av kabinettet - krever en 50 cm P4/P8-kabel (kommer litt ann på hovedkortet dog.)

 

Har du muligheten til å spare i sammen noen hundrelapper til, så er Lian Li 6070 (Scand) et godt alternativ. ( https://prisguiden.no/product.php?productId=58022 )

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Ellers kan du sjekke ut nexus breeze.

Der er det med strømforsyning som er veldig stillegående.

Har testa 400w versjonen,og sammen med et 7800gtx kort støyer

kjøleskapet ditt mer:-)

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=37676

7703143[/snapback]

 

LoL :nei: sikkert kult kabinett xD, men "følgemed PSU" er ikke noe å stole på...

1. de bråker som 125ccm^3 crosser

2. de leverer crap strøm og spenning

 

Løsning - Kjøp deg en stille kvalitets PSU sammen med kabinettet. Jeg har og annbefaler sterk Mist med modulære kabler :love: beste jeg noen sinne har vært borti!

 

Av kabinett så er PC7BSCANDV3 eller PC7BSCANDV2 konge valg! koster ikke så mye som andre LianLi kabinetter heller

 

Edit: Leif

Endret av Diddern
Lenke til kommentar

Ikke kjøp Breeze 500! Det er "stille" men bare når det er kjølig, pga all varme går ut gjennom psuen, og da øker hastigheten til vifta i psuen.

 

Det er meget tungvint å jobbe med, og billig plast utførelse..

 

Ville heller gått for Lianli+støydempingsplater og stille psu(Seasonic)

 

Microplex kjører mange kabinett fra lianli, mange eldre modeller på tilbud. De holder lav temperatur, og da trenger du ikke like mye viftehastighet, lavere støy..

 

Dersom det blir for dyrt, kjøp AC eller Antec sine støydempede kabinetter, men psuene kan være for svake, vet ikke hva du er ute etter.

Lenke til kommentar

forskjellige meninger her, sitter ved et lian-li nå og synest det er ei skrangle kasse. all lyd forplanter seg i kabinettet. aldri hatt et som bråker så mye. tror det kommer av at kabb er så lett.....

 

nexus skal man ikke le av, de er kjent værden over for og ha de stillleste viftene som finnes. men om en av de står i den rette psuen er ikke sikkert. psu støy varierer med hvor flink den/man er og belaste jevnt. viktig og spre load over alle rails.

 

personelig ville jeg gådd for andtec p180.... selv om som sagt ovenfor ikke alle deler er best.

 

 

det som er viktig og huske er at kabb må basere seg på kun 12 cm vifter, tungt er bra. og ikke minst, mye avhenger av hva du pakker i det

Lenke til kommentar

Antec p180 har fått bra omtale!

 

Men i breeze fra nexus er det jo som sagt bare luft som går ut gjennom psu, da blir det jo ganske dårlig kjøling..

 

Hver dag etter noen 5-7 timer med idle så kjørte psu vifta på max, så det ble etterhvert ganske plagsomt.. derfor byttet jeg kabinett, Lianli PCV 1100BplusII og er stor fornøyd

 

hvilket kabinett har du leifeinar?

Lenke til kommentar

Hei sveis ...

Kursing i helga, men men

Ang, PSU..... Kommer til å settte inn minst ett 8800 GTS kort, men har planer om å kjøre to i SLI :w00t: + 5 HD'er og C2D e 6400.... liiitegranne oc må nok til ja !

Så noen pingle PSU duger nok ikke... driver å forsker på hvilken som egner seg best til mitt formål, men det var ikke enkelt nei ... !

 

Videre, siden jeg har datafanskapet stående i stuen i mitt nokså fancy, stilfulle og kledelige skrivebord i sort glass og krom (skeidar:p), så har jeg vurdert det dithen at kabinettet må inn i skrivebordet, og ikke stå ved siden av slik det er i dag ...

HAr også et par tre gamle Hd'er som buldrer og vibrerer, så dempet HD oppheng er et must !

 

Antec p 180 ER et balle bra kabinett, men det passer ikke, er for høyt desverre ... :(

Max høyde er desverre 47 cm, uten bruk av skjærebrenner vel å merke ....

Lian li PV-V1100 ... er nok også en tanke for høyt, og det er nok en liten anelse for dyrt til min lommebok også da ... :hm:

 

Viftestyring... Vet noen om det finnes noe som kan regulere temperaturen inne i kabinettet vha. løse temeratursensorer el... Helst 4 kanaler, sliter litt med å finne noe som passer ... Helst frontmontert ... !

 

Takker for svar forresten, flotte greier folkens !! :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå var du heldig :p

 

PCV er 49cm med hjul og 45cm uten hjul, så hvis du setter på noen føtter så er du imål:P pga du må ha litt space mellom kabinett og gulv, luftehull imellom der ja.

 

MEN, du kan jo ringe microplex å høre om det er noen andre av den typen som kan bli under 47cm hvis du tar av føtter/hjul etc

Lenke til kommentar

Aiai, snacks ...

Må vurderes ja, men tror jeg ringer over helgen .. :p

 

Men ang å fjerne føtter, de fleste kabinetter jeg har sett med støydemping har gummiinnlegg i føtter ol, og da frykter jeg at vibrasjoner kan forplante seg i bordet ...

Har en netcenter nettverksdisk stående her fra før, og den durer ganske imponerende .. !! Men dog, godt forslag d dær ! - litt dyrt, men får tyne lønninga litt lenger , så burde det gå !

Lenke til kommentar

PCV1100 har mange lag med støydempingsmatter der forplantningslyden blir isolert tildels. Og dersom du velger det, kan du ha gummiføtter under, trenger ikke tykke gummiføtter, men du kan bruke gummiføtter som har større areal for å fikse vibrasjonsproblemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...