Gå til innhold

Omtale av Canis Canem Edit (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i at dette fortjener langt mer enn en 3'er. Jeg storkoser meg med dette spillet, og liker virkelig hvordan rockstar har tolket livet som elev i usa på sin helt egne, spesielle måte. Jeg er sikker på at de fleste vil få mye moro ut av dette spillet, og da hører det rett og slett ikke hjemme i "dårlig"kategorien. Jeg selv anbefaler dette spillet på det varmeste.

Lenke til kommentar

Det er jo fint om flere av dere føler at dere har gjort et brukbart kjøp, selv om jeg ikke synes Canis er verd verken penger eller tid.

 

Men la meg bare få presisere én ting: Hva GameRankings eller Metacritic viser, eller hva noe annet nettsted måtte mene, er virkelig likegyldig. Når jeg sitter og kjeder meg mer og mer, og blir aktivt provosert over at det ikke skjer noe morsomt, og at alle oppdragene er så blottet for finesse, da kan jeg ikke sitte her og gi noe annet enn en svak karakter. Hadde jeg gjort det, hadde jeg ikke vært til å stole på.

 

At noen av dere er uenige regnet jeg vel egentlig med, men det jeg er betalt for, er å bruke mine erfaringer og min kunnskap for å gi en mest mulig rettferdig vurdering av et spill - og det mener jeg også at jeg har gjort. :)

 

La meg også presisere at det er veldig gode grunner til at spillet får 3, og ikke 2. Det er ingenting som er direkte ødelagt i Canis, det fungerer sånn mer eller mindre OK, hvis man ser på detaljene hver for seg. Hvis man derimot ser på helheten, er det et slapt byggverk av manglende ambisjoner og lite krutt vi snakker om.

Lenke til kommentar

Dette viser i bunn og grunn at spillannmeldelser er veldig personlige... Spillet får på gamer.no en 3'r, mens det andre steder kommer høyt oppe på skalaen, og til og med blir kåret til et av de beste ps2 spillene i 2006.

 

At spillet blir betegnet som dårlig på gamer.no kan jeg heller ikke forstå meg på. Av erfaring kjøper jeg som regel aldri spill som får under 5/10 på karakterstigen, men dette må jeg visst nå revurdere.

 

Hvis man for eksempel sammenligner et spill som Driv3r med "bully", så er det noe fulstendig skrudd da jeg ser 3'rn som "bully" fikk. :no:

 

Dessuten er Gamer.no den eneste spillannmeldings siden som betegner Canis Canem Edit som et DÅRLIG spill...

Lenke til kommentar

Jeg mener dette var en god anmeldelse og kjenner meg igjen av veldig mye av det forfatteren sier. Kjøpte selv Canis for en stund siden, og startet opp med stor iver. I begynnelsen var det kjempegøy, men det tok ca 3-4 timer før jeg var kjempelei og trødde spillet tilbake i coveret. Spør du meg er dette et typisk spill du kjøper som Platinum-utgave, fordi det er virkelig ikke verdt 400,- kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Jeg leser heller en negativ omtale enn en positiv. Gamerankings og lignende gir meg en pekepinn på hvor bra et spill er, mens negative omtaler gir meg en bedre ide om hva som gjør spillet dårlig.

 

Slutt å klag på karakteren og vær glad for at omtaler som dette er ute! Det er bare en karakter/anmeldelse, spillet blir ikke dårligere eller bedre av den uansett.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Off topic (ikke vits å starte egen tråd):

 

Nå har jeg kommet meg til kapittel V i spillet, men noe har skjedd med fargene på tøyet til Jimmy. Alle farger er borte vekk og byttet ut med hudliknende farge. Det samme skjer hvis jeg prøver å kjøpe noe nytt tøy til han. Samme hudliknede farger. Noen som vet om det går an å bli kvitt det?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...