Gå til innhold

Påbudt med refleksvest i bilen fra 1. Mars


Steina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Ja, jeg ser for meg at politiet kommer drassende med spesialutstyr for å kontrollere at refleksvestene reflekterer riktig :D

7690889[/snapback]

 

 

Vel, refleksremsene skal være så og så mange cm, pluss at den skal ha et merke om at den er godkjent på seg. Uten en av disse vil du få bot.

 

 

Tror ikke jeg kommer til å stå på fortauet midt i Oslo på høylys dag med refleksvest. Men på en annen side, bilen er flett ny så hvorfor skulle den stoppe :-)

7694371[/snapback]

 

 

Dummeste jeg har hørt i hele dag. Hva om noen kræsjer, og du må stoppe for å hjelpe til midt på mørke natta? Da skal jeg love deg at du bør ha refleksvest. Fordi om bilen din er ny, betyr ikke det at du eller andre kan kræsje.

Lenke til kommentar
En refleksvest koster 50-70 kroner i sportsbutikker.

7688509[/snapback]

Er disse NAF-godkjente da?

De skal vel være merket NAF-godkjent hvis de er det..

7688564[/snapback]

 

er vell ikke noe som heter naf godkjent , naf er et privat firma som driver med vei hjelp og testing av biler , di har et nært sammarbeide med staten innen trafikk , men ikke noe mere en det .

 

 

 

jeg synes tiltaket er genialt , og man burde minst få en 2'er feil på eu kontroll på dette.

 

vi fikk vester på jobben for vi skal være et så sikkert og lovelig firma , våre interneprosedyrer er MYE strenger en norges lover på det meste . vi har TOTAL forbud mot og gjøre noe annet en og kjøre hvist man skal ut med en firma bil , det er ikke lov og prate i tlf , spise mat , drikke , prate med sidemann skal være begrenset til det aller mest nødvendige , sånn er det og jobbe i et amerikansk olje firma :p

Lenke til kommentar

Kjempeflott tilltak dette og ikke et sekund for tidlig.

Ille nok å bli kjørt ned fordi du står å skifter dekk midt på svarte natta uten refleksvest, men nesten verre for han som kjører på deg, blir i verste fall fengselet og må leve med at en har tatt en annens liv fordi et eller anna knøl ikke hadde vett nok til å bruke 100 kr på en refleksvest.

 

Derimot tror jeg mange kommer til å lavær å bruke vestene da de ikke får noen straff for å ikke bruke den.

 

Hvis folk begynner å bruke parklys, nødblink og refleksvest når de beveger seg langs veikanten tror jeg vi kan spare opp til flere liv hvert år.

Lenke til kommentar

 

er vell ikke noe som heter naf godkjent , naf er et privat firma som driver med vei hjelp  og testing av biler , di har et nært sammarbeide med staten innen trafikk , men ikke noe mere en det .

 

 

 

 

 

Endelig en som har forstått det.

Hvorfor blir det hele tiden nevnt: NAF-godkjent?

NAF selv har ikke skrevet det noen sted. NAF selger nemmelig "godkjente NAF-vester" Altså en refleksvest med deres logo på - som i tilleg er godkjent.

Lenke til kommentar

Kjøpte en godkjent vest tidligere i Januar til 39,- nkr og ser på det som en billig forsikring hvis jeg skulle være så uheldig og få motorstopp eller noe annet som får meg til og oppholde meg ved veien....Den er jo så liten at den går rett inn i hanskerommet og den tar ikke noe plass i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...