Gå til innhold

Første bilder av AMD Barton


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-26 10:18, skrev Tim:

Den er sikekrt bra den, men det dere ikek sier noe on er hvilken socket den bruker... Kan jeg fortsatt bruke mitt "gamle" K7T Pro 2 kort?


La til at Barton vil benytte Socket A nå :smile:

 

Du trenger et hovedkort med støtte for 166 MHz DDR FSB "333 FSB", og dette utelukker de aller fleste KT266A baserte kort. KT333, KT400 og nForce2 bør derimot ikke ha noen problemer med Barton (BIOS-oppdatering trolig påkrevet).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 10:37, skrev Nostradamus:

Har de tuklet med multiplyern også? Eller skal Barton debutere som 2600+? (12,5 * 166 = 2075MHz
~
2600+).


L1-broene ser ut til å være inntakte, så det er nok fullt mulig å endre multiplier. Forøvrig er nok ikke 2083 MHz (166,7 x 12,5) som debut for Barton noe dårlig tips, men spørsmålet er hva slags TPI-rating den får. Nylig er det blitt antydet fra kilder at en Barton 2133 MHz kan få en 3000+ rating.

 

 

_________________

Howard

www.hardware.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-11-26 10:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Nylig er det blitt antydet fra kilder at en Barton 2133 MHz kan få en 3000+ rating.


 

Var ikke det hvis den hadde 400MHz FSB? (200MHz DDR).

 

"Update": Var her jeg så det med 400MHz FSB (siste avsnitt). Der det står at en 2133MHz Barton kan få PR-rating 3000+ står det ikke noe om 400MHz så jeg trekker meg fra diskusjonen og velger å vente å se.. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-11-26 10:59 ]

Lenke til kommentar

Det viker for meg som AMD har gitt opp og lage prosessorer med høyere klokkefrekvens, kanskje de ikke klarer det?

 

Det ser ut til att de gjør alt de kan for og hente ut ytelse på andre måter!

 

Er det ikke snart på tide og nærme seg 3ghz grensen?

 

Eller skal vi slå oss til ro med at AMD vil satse kun på høyere fsb og større hurtigminne?

 

Arrester meg gjerne, hvis det behøves :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 11:09, skrev Fosco:

Det viker for meg som AMD har gitt opp og lage prosessorer med høyere klokkefrekvens, kanskje de ikke klarer det?


Det ser ut til att de gjør alt de kan for og hente ut ytelse på andre måter!


Er det ikke snart på tide og nærme seg 3ghz grensen?


Eller skal vi slå oss til ro med at AMD vil satse kun på høyere fsb og større hurtigminne?


Arrester meg gjerne, hvis det behøves :smile:



Det er snakk om å effektivisere disse Mhz'ene. Noen Intel til nå ikke bryr seg så mye om fordi de selger på Mhz.

 

Men AMD er der. Om ikke samme antall Mhz, så har den samme ytelse.

 

Tror ikke Intel ville likt at AMD effektiviserte 3Ghz. Da hadde de nemlig vært litt ute og kjører. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 12:32, skrev jodd:

La personlig merke til at den svarte boksen var merket med (m)© 1999... Syns det var litt rart at den ikke var oppdatert til å være © 2002...



mvh


Øyvind Johansen


 

Noe av det samme spurte jeg om når jeg så på min XP1800+ (den er jo heller ikke fra 1999).

 

Svaret er visstnok at 1999 står for årstallet den første Athlon/Athlon XP CPU'en kom ut. Ikke når den er produsert.

 

Den CPU'en som er avbildet er produsert Uke 43 2002.

_________________

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

 

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-11-26 12:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 11:55, skrev Cornel:

Amd har vel kjøyrt fra 5-600 mhz til 2,17 ghz på nesten samme core, og det er bra... P3 kjøyrte jo berre fra 450 mhz til 1200 mhz..


 

Duron har hatt spittfire, morgan, ?

Athlon har hatt flere bla. Thunderbird, Palomino, Thoroughbred

 

P3 har hatt katmai, coppermine, mandocino....

 

Så ingen har gått serlig langt på samme core, p3 coppermine går fra 600-1400, og det er vel egentlig lengst.

Lenke til kommentar

Tror det han mente var at de ikke skifter sokkel så ofte, og det er bra :smile:

 

Kan oxo være at han ikke regner det som core change hvis ikke de skifter modell navn?? (som p3-p4)

 

En ting lurer jeg på. Hvordan kan en CPU med 400mhz FSB konkurrere med en på 800mhz?

 

Og hvordan kan en AMD XP 2800+ vøre like bra som en p4 2,8Ghz, har ikke skjønt dette helt enda. Er ikke FSB "hyped"? (ikke så viktig som folk tror)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...