Gå til innhold

OC-Hovedkort til e6600?


Anbefalte innlegg

Skal sette opp to identiske maskiner med E6600 som skal overklokkes.

 

Leverandøren har problemer med å levere ASUS P5W DH, kortene som jeg har bestillt, og jeg lurer på om det finnes andre kort som er bedre og som de da evt har på lager. (Bestiller rett fra distributør).

 

Trenger et HK som har plass til en Noctua NH-U12F kjøler. Videre er kravet onboard LAN, Audio og firewire, pciexpress (men dette har vel alle)

 

Andre komponenter:

RAM: 2x Kingston HyperX 1024MB DDR2 PC6400 LL

1024MB x 1, 800MHz, CL4, "4-4-4-12"

og 2x Kingston HyperX 1024MB DDR2 PC6400 LLKIT

512MB x 2, 800MHz, CL4, "4-4-4-12"

 

600W strømforsyning, WD Raptordisker, Ati Radeon X1950 Pro +++

 

Hører snakk om P965 hovedkort, er disse bra? Fint hvis noen harerfaringer med OC og andre HK som har plass til denne kjøleren....

Endret av Wundel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EVGA nForce 680i SLI kanskje?

7682731[/snapback]

 

Jeg har det HKet, og det er knallbra ;) Så lenge du har en vifte så blåser litt på kjøleribbene, så er ikke tmeperaturene noe problem heller. Jeg har heller aldri opplevd noien problemer med det kortet.

 

 

har valgt Asus P5N32-E SLI i mitt oppsett som bestilles snart,

 

stoolman har anbefalt dette kort han sa det var beder en asus SE

7682854[/snapback]

 

 

Begge disse kortene er å velge mellom, men jeg vil selv holde en liten knapp på Asus kortet, selv om jeg ikke har prøvd dette. Jeg tror begge disse kortene er tilnærmet like i ytelse, og eneste grunnen jeg hadde valgt Asus i dag, er fordi der er SouthBridge plassert lurere, slik at det er lettere å få vannkjøling på den ;)

 

Uansett, begge de to kortene er EKSTREMT gode kort;)

Lenke til kommentar

Tror ASUS er best ja.

Virker ikke som om MSI er så veldig gode overklokkere til C2D.

Noen har hatt veldig gode resultater med enkelte Abit-kort.

Intel sine "Bad Axe" kort skal vel være greie de også.

Leste nettopp i en post her på forumet at det var en som hadde sjekka litt rundt på diverse forum og konkludert med at ASUS P5B Deluxe og P5B E Plus var de beste overklokkerene.

 

Tror at 680i SLI hovedkort er mye penger rett ut av vinduet, serlig når du har ATI skjermkort :p

Lenke til kommentar
Om du ikke skal ha SLI, så er det jo littegranne meningsløst å kjøpe SLI kort til 2000 kr, når du får et kjempebra P5B til 1000 kr som klokker veldig bra. Eneste ulempe er at du kan ikke gi så veldig mye volt på cpu og minnet uten volt modds.

7699347[/snapback]

 

Helt enig. Skal han fortsette å ha det X1950Pro kortet, ser jeg INGEN vits i å kjøpe det kortet. Jeg derimot har en grunn til å ha det kortet. Jeg kjører jo SLI så... Du kan nøye deg med et Asus P5B kort ;) (Deluxe er veldig bra i den serien)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...