Gå til innhold

Spilltastatur fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et tastatur fra Microsoft, "Wireless Desktop Elite Keyboard". Det kostet flesk da det kom for et par år siden. Jeg har aldri hatt et så bra tastatur gjennom 20 års databruk. Det føles solid, og det er solid. Har aldri hatt problemer med det, det bruker vanlige AA batterier som varer omtrent et år om gangen med 5 timers bruk om dagen, og har en meget rask responstid. Layouten ligner veldig på dette nye spilltastaturet. Jeg har sølt brus flere ganger på det, tørket det av og brukt hårføneren. Det funker like fint i nå. Ingenting negativt å si om Microsoft tastatur ifra meg ihvertfall..

Lenke til kommentar

Tror nok ikke mitt Logitech Ultra-X blir byttet ut på en stund. Går vel på andre eller tredje året nå. Like tight, flatt, enkelt og deilig som da jeg kjøpte det for den astronomiske summen av 200kr :D

 

Kastet det gamle Keytronic-tastaturet her om dagen da det bare hadde samlet støv - lenge.. ;)

Lenke til kommentar

Hva gjør et tastatur "gaming tastatur"? Raskere respons på taster er fint ... lys ... javel?

 

Jeg bruker piltaster når jeg spiller, dette fordi det å bruke wasd opplegg blir fort knotete syns jeg. Jeg ser ikke på tastaturet når jeg spiller, så lys er uviktig, og da må jeg kunne føle meg frem. Tastatur har jo ingenting som gjør at jeg kan føle hvilke taster som er rundtomkring i kampens hete når fingerene flyr over tastaturet. Dette er lettere i piltast landskapet..

 

Spesielt i spill der man har masse taster er wasd enda værre .... urk.

 

Dette er bare fancy tastatur.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Hva gjør et tastatur "gaming tastatur"? Raskere respons på taster er fint ... lys ... javel?

 

Jeg bruker piltaster når jeg spiller, dette fordi det å bruke wasd opplegg blir fort knotete syns jeg. Jeg ser ikke på tastaturet når jeg spiller, så lys er uviktig, og da må jeg kunne føle meg frem. Tastatur har jo ingenting som gjør at jeg kan føle hvilke taster som er rundtomkring i kampens hete når fingerene flyr over tastaturet. Dette er lettere i piltast landskapet..

 

Spesielt i spill der man har masse taster er wasd enda værre .... urk.

 

Dette er bare fancy tastatur.

7687831[/snapback]

 

Bare av ren nysgjerrighet.. når du bruker piltaster, hvilke knapper bruker du da til å åpne dører, skifte våpen, reload, etc? Og jo, tastatur har en indikasjon på hvor du har fingeren, "F" og "J" tasten har små prikker en kan kjenne hvor fingrene er..

Lenke til kommentar
Aldri skjønt vitsen med gull-kontakter. Kobber leder faktis bedre en gull, og sølv leder best av alt.. Hvorfor ikke droppe gullet og heller legge inn sølv i kontakten?

7679586[/snapback]

 

Enig med at det er overkill med gull! Dog er sølv dårlig materialvalg som belegg i en bryter, da sølv tar korrosjon veldig lett.

7679606[/snapback]

 

Både kobber og sølv oksiderer i 'naken' tilstand. Kobber klarer seg greit så lenge det ikke blir utsatt for mye fuktighet. Sølv oksiderer raskest og er derfor minst egnet som kontaktmateriale. I tillegg er det håpløst dyrt. Tenk å måtte skifte plugger til høytalerledningene flere ganger i året på grunn av oksidasjon. Nei takk! ;)

 

Det er bare å ta en titt på den ubeskyttede delen av en kobberkabel etter et års tid. Den blir mattere i metallet. Det er nok ikke noe stort problem for andre en de værste entusiatene, men likevel... :p

Lenke til kommentar
Hva gjør et tastatur "gaming tastatur"? Raskere respons på taster er fint ... lys ... javel?

 

Jeg bruker piltaster når jeg spiller, dette fordi det å bruke wasd opplegg blir fort knotete syns jeg. Jeg ser ikke på tastaturet når jeg spiller, så lys er uviktig, og da må jeg kunne føle meg frem. Tastatur har jo ingenting som gjør at jeg kan føle hvilke taster som er rundtomkring i kampens hete når fingerene flyr over tastaturet. Dette er lettere i piltast landskapet..

 

Spesielt i spill der man har masse taster er wasd enda værre .... urk.

 

Dette er bare fancy tastatur.

7687831[/snapback]

 

Bare av ren nysgjerrighet.. når du bruker piltaster, hvilke knapper bruker du da til å åpne dører, skifte våpen, reload, etc? Og jo, tastatur har en indikasjon på hvor du har fingeren, "F" og "J" tasten har små prikker en kan kjenne hvor fingrene er..

7690730[/snapback]

 

Det finnes ganske mange taster rundt piltastene. Det hele blir en preferanse. Selv bruker jeg wasd, men det er fordi jeg spiller mye Elderscrolls og det blir det fort mange taster av. :D

 

I de fleste FPS trenger man sjelden mer en 6-7 taster. Fire retningstaster, hopp, dukk og kanskje lade om. Resten har man musen til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...