Gå til innhold

Piratkopiering, hva kan gjøres?


Anbefalte innlegg

Alt som heter kopibeskyttelse, unntatt muliplayer spill, har alltid forsinket piratene/hackere men ikke mer enn det. Det finnes alltid en omvei, alltid en måte å ta knekken på kopibeskyttelse... verste jeg har sett er SR7... men som med det meste, bare tidsspørsmål før den var ferdig. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe som vil hjelpe med mer penger i kassen for filmskaperne er å satse på kvalitet.

ved å utgi filmtitlane i hddvd/blueray format, (og folk får øynene opp for hvor bra det er)

så vil nok folk heller kjøpe titlane i stedet for å laste ned en 50GB film rip

 

men folk er jo fornøyd med mp3 kvalitet merkelig nok som er langt dårligere en et 25 årt gammel cd format  :hmm:

7676652[/snapback]

 

OFFTOPIC: MP3 tar jo mye mindre plass og det er så utrolig mye deiligere å ta me meg MP3 spiller med 1000 sanger jeg LIKER enn en portabel CD-spiller med en gedigen fotoalbumlignende eske me meg full av CD-er for å ha litt bedre kvalitet (teknisk sett). Samtidig så kan du bare høre på en album om gangen eller brenne maks 20 sanger på en CD.

 

Du skal ha god anlegg eller svære øreklokker om du vil høre forskjell mellom CD og MP3.

 

ONTOPIC: Blizzard er virkelig ordet. Battle.net og deres imponerende kvalitetsspill gjør at jeg kjøper ny plate til Warcraft 3 eller D2 i tilfelle min gamle blir knust. Selv om jeg ikke spiller Diablo 2 mer så vil jeg ha original i samlinga. Og jeg eier den første originale pappesken i STOR format :) Ikke disse nye DVD eskene.

Den står plantet på hylla som kunstverk!

Endret av ~~Undertaker~~
Lenke til kommentar

De fleste jeg kjenner(+meg selv) laster ned spill og filmer, men de kjøper også det de liker orginalt for å støtte de som kom med det. Problemet i dag er at det er så mange dårlige spill og mange er ikke engang ferdig da de blir sluppet.

 

Ta for eksempel doungen lords som du ikke kunne bli ferdig med da det kom engang. Meny valg du ikke kunne bruke enda OSV. Det er totalt uakseltabelt. Darkastar One som skjekket etter CD hver gang det loadet, som var veldig ofte og gjorde så loadingen tok en evighet. Selfølgelig så var dette fjernet av hackere og gjorde pirat versjonen mye bedre å ha.

 

Kotor 2 som jeg gledet meg lenge til, ble hastet ut i butikkene og masse som lå i spillet var ikke med, som HK story linen. Vi fortjener gode spill for de pengene vi betaler og før de klager på pirater, så burde de selv tenkte på sin egen moral når de stjeler penger av oss for uferdige produkter de selger som ferdige.

Lenke til kommentar

tror grunnen til at det lastes ned mye er fordi det er lettvint. Der er jo alle enige, mye lettere å bare finne torrenten og laste ned fremfor å gå i butikken å finne det. For kansje har de ikke spillet osv. og derfor er det lettere å bare laste ned. Det idelle hadde vært en nedlastningsside/program som du kunne betale for spillene trygt og enkelt via bankkort og lastet ned derifra. Tror flere hadde kjøpt spilet da siden du da har den lettvinte måten ved å bare laste det ned.

 

Er også enig om teorien at det ikke er noen avskrekkelse å gå etter de store fiskene. Skal innrømme at tanken "jeg blir ikke tatt likevel" har streifet meg, siden jeg ikke laster ned så mye. Men jeg bor på hybel og har lite i stipend så jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe spillene. Tror også det er en god grunn, går jo tross alt en tusing for to spill, og du vil da helst ha valuta for pengene du legger i spillet. Selv kjøper jeg mest mulig, iallefall musikk siden lyden på en kjøpt cd er MYE bedre enn nedlastet musikk hvis du hører det på et skikkelig anlegg.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...