NoKeR Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Bra at du fikk tilbake utstyret ditt! Men det er irriterende å må betale så masse for noe som egentlig er sitt eget fra første stund av ... Å som de andre sier, fortell den lange historien
Zimon Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Gratulerer!!! Hører gjerne historien i grove trekk om hvordan du klarte å få ustyret tilbake ja. BTW, har sendt deg PM angående litt info + hjelp for å prøve å redde bilder. Har selv klart å slette bilder som ikke skulle slettes før de ble overført. Ofte klart å redde dem da. Samt ei på jobben klarte på en eller annen måte å formatere kortet, eller miste filtabellen på minnekortet (compact flash kort) og masse feriebilder etc. Tror vi reddet nærmere 85% av bildene + de fleste andre bildene kom også fram, men med litt korrupte data slik at f.eks halve bildet var ok, resten var ødelagt. Viktigste er å IKKE bruke minnekortet før man har prøvd alt for å redde bildene. Alternativt så har du IBAS på kongsvinger som er spesialist på å redde data fra hard disker, minnekort etc etc. Men det koster for endel tusen kroner det også. Og med tanke på at man fint kan prøve selv uten å ødelegge data på kortet, for de verktøy man kan redde data fra leser kun fra kortet og skriver til hard disk på datamaskinen. Ergo siste utvei kan være IBAS etter egne forsøk. mvh og igjen gratulerer Simon
notalive Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 (endret) Håper det kommer til rette. Jeg vet ikke hvor mye du har betalt for alt utstyret, men høres skummelt dyrt ut. Har ikke forsikringen dekket tidligere innbrudd? Edit: Så ikke at det var tre sider. Gratulerer. Håper du berger det som betyr mest Endret 19. januar 2007 av notalive
ozone Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 (endret) Vet ikke hva oppklarings prosenten på innbrudd er jeg, men jeg vet at jeg har hatt 4 inbrudd i bilen nå, hvor 3 av mine cd spillere er stjålet, ingen er kommet til rette. Faren min har hatt innbrudd i huset hvor data utstyr til 40 - 50 000 kr ble stjålet, ikke oppklart. 7669689[/snapback] Vet du hva, min første tanke til kommentar etter å ha lest historien din skal jeg ikke skrive her. Jeg velger å heller være litt diplomatisk og si at jeg stiller meg meget undrende til hvordan en person som tidligere har hatt 4 innbrudd i bilen og mistet dyrt utstyr, kan oppleve dette! Jeg håper at du legger ned like mye arbeid og energi som du har utvist her, på å UNNGÅ dette i framtiden Flaks at det endte bra denne gangen! Endret 19. januar 2007 av ozone
kjelldell Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Anbefaler alle sterkt å prøve PhotoRescue. Den kan du prøve gratis først for å se hva den finner!! Reddet alle feriebildene til min bror, som klarte å formatere kortet helt på slutten... Fungerer kjempebra, og du betaler ikke før du ser den gjør jobben!! Last ned fra http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm
Slettet konto Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Kjempe at du fikk tilbake utstyret (eller ihvertfall deler av det) til slutt. Ang å redde bilder fra minnekortet anbefaler IBAS IKKE å gjøre egne forsøk før minnekortet sendes til disse. Om bildene har så stor verdi for deg som de tydeligvis har, ville jeg sendt kortet til eksperter uten å gjøre egne forsøk. Har akkurat sendt fra meg en ekstern disk selv, med flere tusen bilder på som må reddes... Får ikke kontakt med disken, og selv om det kanskje er en bagatell er jeg ikke interessert i å gamble. Man bruker tross alt mange tusen kroner og mange timer på hobbyen, og da er jo bildene til syvende og sist resultatet og belønningen, det mest verdifulle av alt. Om jeg ikke tar helt feil har mange fotobutikker rescuepakker fra IBAS til tusen kroner for et minnekort. (Er prisen jeg ikke er helt sikker på, mener det var tusen) Lykke til med rescue-mission, og la oss få høre hva som har skjedd og hvordan det går med bildene dine.
riktig Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Utrolig bra at du "fikk" tilbake alt stæsjet, kan tenke meg at det svir noe vanvittig når sånt skjer. Jeg er spent på å høre hva som egentlig skjedde, før jeg evt kommenterer noe mer.
Totto Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Hei. Gratulerer med å få det tilbake, leste dette for en uke siden og synes veldig synd på deg... Hvis du går inn på denne linken http://www.digi.no/php/nettjuvel.php?id=6613&uid=1002631 og laster ned programmet som heter PC Inspector Smart Recovery, så kan du redde bildene på kortet. Har brukt dette på CF kort tidligere, og det finner igjen data selvom du har formatert kortet opptil flere ganger. Bruker litt tid, men det er helt klart verdt det..
LJL Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Gratulerer med å ha gjenskaffet utstyret. Det mest oppsiktsvekkende i tråden er likevel Roflol3D som er så bortskjemt i dataverden at en Macbook Pro intel core 2 duo 2.33 GHz er å anse som en "ganske brukbar laptop".
Litejk Skrevet 4. mars 2007 Skrevet 4. mars 2007 Vær glad for at det ikke var noen herifra som fikk tak i utstyret, da hadde det blitt 2200kr dyrere
mrbard Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Må være en fantastisk lettelse å få igjen utstyret etter noe slikt. Håper det gikk bra med bilderecovery. Nå er vi alle veldig spente på hvordan du fikk tilbake utstyret, da, så håper at du vil fortelle oss det.
Bruker-93156 Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Du kan jo prøve å annonser at du vil betale for å få bildene tilbakers. Gi en god pris og avtal møtested med baseballkølle i jakken... Nei, blir vel litt drøyt det kanskje.. 7669588[/snapback] Syns ikke det ble for drøyt jeg... Er litt sen, men jaja:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå