Gå til innhold

Skyter du leirdue.?


Anbefalte innlegg

Hei, leirdue er utrolig artig da noen her som skyter eller har prøvd.?

hva har dere skutt/.? beste resultat?

 

driver en del om sommeren, men satser ikke på det.. Bare litt med sabatti hunter hagla mi. :)

 

På skeet har jeg 16 som det beste, men ligger vell på ca 10 i snitt.

På Trappen har jeg vell klart 21 eller 22, og ligger rundt 19 en plass..

 

Hva med dere.?

Endret av The Norwegian Pikie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skyter på leirduer av og til men man skyter jo oftest mellom 12 og 18 av 25. Rekorden min er 20 av 25. Våpenet som blir mest brukt er en Merkel k96 drilling som faren min i Sverige har. Hagla mi er ødelagt så jeg må låne når jeg skyer i Norge! :cry: :cry: :cry::cry::cry::no: Skal snart skaffe ny! :D

Lenke til kommentar
Appropo jakt og leirdue. Er det ikke litt merkelig at det ikke er krav om at man kan skyte et vist antall leirduer før man får reise og skyte småvilt.!?

 

Sist jeg sjekka hvar det ingen krav, det finnes vell ingen tvil om at dette førre til at mange dyr dør langsomt av hagl i organer og ødelagte vinger/nebb.. ? :(

7677628[/snapback]

 

Det er nok rett rundt hjørnet.

 

Se link:

http://www.njff.no/index.php?file=article....4a382060bdc538d

Lenke til kommentar
når er det sesongen åpner for lærdueskyting? eller kan man drive med dette året rundt? er maks fersk på jakt og sånn:P

7752254[/snapback]

Er ikke noe sesong for det. Bare å dra på banen når de har åpent. Husk å aldri skyte på en bane utenom åpningstidene.

Aktivitetene på banen er størst rett før jakta. Fra sommerferien og mot høsten er det veldig stor aktivitet der.

Lenke til kommentar

Det var en som fyrte av et skudd relativt ukontrollert ja. Ingen ble truffet, men det var ikke langt unna. Siden man ikke trenger å ha jegerprøve for å skyte, er det mye rart..

Folk som ikke følger regler osv blir jo bortvist, men det dukker opp nye folk hele tiden..

 

Det er ikke verdt det.

Endret av Vasily
Lenke til kommentar
Det var en som fyrte av et skudd relativt ukontrollert ja. Ingen ble truffet, men det var ikke langt unna. Siden man ikke trenger å ha jegerprøve for å skyte, er det mye rart..

Folk som ikke følger regler osv blir jo bortvist, men det dukker opp nye folk hele tiden..

 

Det er ikke verdt det.

7804444[/snapback]

Sier noe lurt der. Men der jeg har vært er de vilt strenge. Alt skal foregå riktig. En liten feil og du blir kastet ut. Men for min egen del vil jeg nok investere i lerduekaster. Blir litt feil å stå på en bane med press fra alle kanter. Man skyter kanskje bedre helt alene også forresten

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Leirdue er en av mine favoritt hobbyer  :D

Om sommeren er jeg om faren min på skytebanen hver mandag.

Men det er morsomere å skyte på rype  :D

7870015[/snapback]

Selvfølgelig er det det. Mye mer actionfylt. Kan ikke sammenligne det å stå på en lerduebane og rope opp når dua skal komme mot det å gå på støkkjakt på rype som plutselig flyr opp.

Jakt er fett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...