loathsome Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Hei. Har et lite problem med et filscript jeg har. Har en mappe som heter "Pagan's Mind", og denne genererer bare FALSE når jeg prøver å gå inn på. Alle andre funker. Har urlencode() påslått. Skjønner bare ikke problemet. Scriptet (inkl. kildekode) kan sees på følgende lenke: http://debug.frac.dk/music/ Takk for all hjelp!
loathsome Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 Nei? Er jo ikke det som er problemet, liksom.
AlecTBM Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) et kjapt søk på manualen ga svar Returns a string in which all non-alphanumeric characters except -_. have been replaced with a percent (%) sign followed by two hex digits and spaces encoded as plus (+) signs. mellomrom blir til + tegn. men hvis du er smart så bruker du ikke mellomrom, store bokstaver eller spesialtegn(deribant æ,ø,å) i mappe- og filnavn. og hvis du endrer navnet på mappen din til "pagans_mind" så kan det gå bra Endret 8. januar 2007 av AlecTBM
loathsome Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 Noe som ikke er aktuelt, da mappenavnet er helt dynamisk og det er ikke jeg som bestemmer navnet. Men takk for svar, er fortsatt ute etter en løsning.
AlecTBM Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 hva mener du at det ikke er du som bestemmer navnet??
Torbjørn Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 hvis du ser på linken hans, så ser du at linken kommer opp med riktig %tegn
loathsome Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 hva mener du at det ikke er du som bestemmer navnet?? 7673297[/snapback] Dynamiske mappenavn?
Martin A. Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Noe må da bestemme hvordan mappen skapes. Derfor skal du teoretisk kunne bytte ut spesialtegn med normale tegn. EDIT: Innlegg 13 37. Hurra. Endret 8. januar 2007 av M4rTiN
AlecTBM Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 legg i en fil på innsia der du legger det navnet som du vil skal vises eller hvis du bruker databaser så lager du bare en tabell over det
Ernie Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) urldecode()? En bitteliten redigering: Er ' lovlig å ha i mappenavn da? Endret 8. januar 2007 av Ernie
AlecTBM Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 ja skulle nå tru det. men når det gjelder mapper og filer på nett så skal man aller helst holde seg unna alle spesialtegn og mellomrom som jeg sa tidligere gjelder ikke bla. _
Ernie Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Tok en liten test på dev.-serveren og det fult mulig å bruke ' ja, men man må skrive \' ikke '
Kadmium Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Så klart anbefales det ikke å bruke spesialtegn i fil- eller mappenavn. Dette kan føre til inkompatibilitet mellom forskjellige systemer.
loathsome Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 Men nå er det slik at jeg ikke har kontroll over navnene som kommer ut, og kan IKKE endre disse, derfor er jeg ute etter en alternativ løsning. Hvordan skal jeg løse dette?
Torbjørn Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 hvis det er en windows-server i bånn, så tror jeg ikke den takler ' i mappenavn
loathsome Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 Så hva gjør jeg da? Endre mappenavn er ikke aktuelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå