Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi Coupe GT Prosjekt


Simkin

Anbefalte innlegg

En liten Oppdatering:

 

Reg reim, løpehjul, vannpumpe og nedre reimhjul er nå skiftet. har også fått kjøpt radiator fra en audi 80 quattro 2.2 10v. denne har jeg fått satt på plass, men manglet slange så jeg fikk på vann. litt surt for da kunne jeg fått den varm og sett litt. men kjøper slange og skjøter til uka, så neste helg blir det vann på motoren og fronten forhåpentligvis satt på. venter også på teppe og midtkonsoll. håper jeg får til konsoll og teppe om 2 uker, men vi får se :)

 

fremdeles ingen bilder, men skal prøve å få knipsa noen neste helg..

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var pent ja.. Gleder meg til den blir helt ferdig dribble.gif

 

må si jeg gleder meg selv, håper alt går etter planen, mangler fremdeles gulvteppe og midtkonsoll som sagt, håper det ikke tar for lang tid før jeg får det!!

 

fikk i dag prøvd bilen en ørliten tur uttafor jobben, men med sommerdekk og slafs på veien ble det heller minimalt med greip.. men turboen virket da hørte jeg :D

Lenke til kommentar
Det var pent ja.. Gleder meg til den blir helt ferdig dribble.gif

 

må si jeg gleder meg selv, håper alt går etter planen, mangler fremdeles gulvteppe og midtkonsoll som sagt, håper det ikke tar for lang tid før jeg får det!!

 

fikk i dag prøvd bilen en ørliten tur uttafor jobben, men med sommerdekk og slafs på veien ble det heller minimalt med greip.. men turboen virket da hørte jeg :D

8078552[/snapback]

Hehe, godt å høre at den fungerer.

 

Har ikke lest alt, men du konverterte en bil orginalt uten turbo til en med turbo og intercooler? Noe mer som er gjordt?

 

Skriv en liten update med hva som er gjort, hadde vært kjempe fint :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg kjøpte bilen med motor..

 

motoren er fra en 96 mod Audi S6, 2.2 20V Turbo

 

det jeg har gjort hittill er først og fremst å få på plass alle ledninger, fikk ALLE ledninger i 2 søplesekker, så har brukt noen helger der på å få alt av lys og slikt til å fungere.. så har jeg fått kobla opp så den starter (her grubla jeg lenge, og har fått litt hjelp av en over msn), har da koblet opp releer som gir strøm til styreenhet og komponter som skal ha strøm på motoren, samt bensinpumpe relee og start relee

 

fått på plass dashbord/kjøleveskebeholder,servoveskebeholder, skifta register reim+ vannpumpe. fått kjøpt radiator, og fått på kjøpt en slange som mangla + 2 bøyer så jeg fikk på vann. så det meste av det jeg har gjort er å legge ledninger, var en god del som skulle på plass, og festet nogenlunde ok.. så mange småting som clutchwire, feste ene motorfeste, feste intercooler, skru på drivledd, clutchwire.. har også fått på 3" downpipe som jeg kjøpte av en på vw-audi forumet. downpipe er eksosen fra turbo/wastegate og ned til under bilen. mangler resten av eksosen, men det blir det siste jeg gjør, det andre kommer først

 

det som grovt gjenstår nå er fronten og gulvteppe/midtkonsoll og hatte hylle og eksos fra downpipe

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

en liten updatering :)

 

har nå fått på nye motorfester fra 034 motorsport, så nå beveger ikke motoren seg ved gasspådrag eller brems. blir nok mer bråk, men det gjør ikkenoe

 

ellers så er det ikke så mye nytt, blir antagelig gulvteppe i påsken, og midtkosnollen blir også forhåpentligvis sendt i påsken så da får vi se.. legger ved et par bilder

post-49079-1175453631_thumb.jpg

post-49079-1175453645_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Uh, seriøst sååå nice.

 

Stå på. Elsker prosjektet ditt! wub.gif

 

Blir det noe ordentlig annlegg i bilen a?

 

takk! :)

 

anlegg tror jeg det ikke blir noe særlig av, har anlegg i den andre Audien min, det får holde. Coupen blir en "morro bil"

 

nå har jeg fått i baksete, viste seg att baksetet som fulgte med ikke passa, så fikk tak i et ganske greit sete fra en på vw-audi forumet..

 

midtkonsollen har også kommet,(endelig!) står nå på rommet og venter på montering.

 

det nærmer seg nå, mangler bare fronten, men er fremdeles usikker på hva jeg skal gjøre der. vurderer å kjøpe en delebil som jeg kan ta fronten av. men vi får se. uansett den nærmer seg ferdig nå..

 

 

neste på lista er lakk og karroseri. men jeg får se om jeg gidder å koste på det, kansje jeg selger den. ;)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ja, en stund siden jeg oppdatert noe her nå :innocent:

 

har fått satt i midtkonsoll, mangler å feste den ordentli. fått kjøpt turbotrykks måler, oljetrykk og oljetemp, dette er koblet opp.

 

baksetet jeg fikk med bilen (i skinn) passet jo selfølgelig ikke, ikke vet jeg hva det setet er til, men uansett fikk jeg kjøpt et ganske strøkent baksete av en i oslo, så det er på plass.. til helga blir det å ordne opp i lednings virrvarret, og feste midtkonsoll ordetlig. så det nærmer seg nå, komplett front får jeg på søndag (brukt)

 

så det som jeg må få til nå er:

 

gjøre så tankmåler virker, turteller og vanntemp. kjølevifte (koble opp med rele) og få på fronten. fant også ut att det er lekk fra varme registeret :mad: ,men dette sitter helt åpent ti (heldigvis)l, så jeg drar på huggeren og tar et fra en audi 80 der..

 

har som mål å få den på veien en gang i juli/august. kommet ann på hvor mye jobb det blir med fronten, må ha litt hjelp der til sveising.

 

kan knipse noen bilder til helja å legge ut :thumbup:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

fremdeles ingen bilder :blush: , men en liten update.

 

begynner nå å bli ferdig, midtkonsoll er nå festet skikkelig, varmeregister er byttet ut, fått på de røra som fører luft til luftelukene og fått på plass de wirene som styrer lukene. kupe vifte fungerer og hendlene til å styre varm/kaldt etc er på plass. kjøevifte er koblet opp via relee og sikring, starter automatisk + att jeg har en bryter inni bilen til å styre manuelt. kjekt å ha :)

 

er noen småting som står igjen,

 

får ikke turtelleren til å virke, må ta opp styreenheten å se litt inni der, hvis jeg skjønner noe av det som er inni der :roll: ,antagelig et tørt punkt på pinnen til turteller, men jeg vet ikke hva det er som gjør att den ikke vil fungere

 

oljetrykkssenderen må monteres, mye frem og tilbake der, hadde ikke riktig overgang fra sender til gjengene i motor, men dette har jeg kjøpt idag, så får vi se.

 

tankmåler funker heller ikke, må se litt mer på det

 

selelås på begge sider mangler jeg også

 

temp sensor på kjølevann MÅ jeg få til å fungere, kjører ikke uten att den er på plass, usikker på hva jeg skal gjøre der. det enkleste er å kjøpe en egen måler, men har lyst til å få den originale til å fungere.

 

bortsett fra det funker alt som det skal. skal få sand blåst fronten etter lønning 20 juni, så da blir det montering av den helga etter (håper jeg)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Da funker oljetrykk og bensinmåler, men turteller får jeg ikke til å virke. får ikke signal ut fra ECU på pin40 som er turtallsignal, så det får vente litt..

 

mangler kjøletemp måler, så er det meste på plass inni. fikk montert føleren, men mangler måleren, kjøper den til uka eller neste uke..

 

sele, front og eksos er det som grovt sett mangler nå før den er kjørbar på veien. :)

 

har også en OBD2 kontakt underveis i posten, så jeg får sett evt feilkoder på motor, kjekt å ha hvis en sensort/føler etc skulle ryke, så kan jeg bare lese det ut fra testeren på jobben :)

 

et bilde av midtkonsollen med målere

post-49079-1181509981_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...